Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do!!! 

Barnet godta kun å sovne oppå meg eller pappaen. Etter at barnet har falt i dyp søvn, lar det seg flytte over i egen seng.  Hvis barnet våkner på natta er det pån igjen… 

Holder på å blir sprø 🤯. Er det flere som har vært borti lignende og som har noen råd? 

Anonymkode: d6cc7...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

What to do!!! 

Barnet godta kun å sovne oppå meg eller pappaen. Etter at barnet har falt i dyp søvn, lar det seg flytte over i egen seng.  Hvis barnet våkner på natta er det pån igjen… 

Holder på å blir sprø 🤯. Er det flere som har vært borti lignende og som har noen råd? 

Helt vanlig fenomen! Lar du de sove i deres seng tilpasser de seg dette, og de godtar ikke sånn uten videre at dette blir endret på. Det viktige er faktisk at man fra tidlig alder lærer de gode søvn rutiner utenfor deres soverom! Nå må dere dra inn slakken igjen! Og det må dere bruke litt tid på, og ta den kampen.  La de sove i sin seng, og ha døren åpen inn til deres soverom om mulig ? Så blir det kanskje noen våkenetter til nye rutiner er innarbeidet. Men ikke gi etter, gi masse kjærlighet samtidig som der er bestemt. Vips så en natt er dette over, ofte tar det ikke lang tid heller. Noen dager og dette er i boks om dere er prinsippfaste og ikke faller for fristelsen til å dele seng flere ganger. Det er jo veldig koselig egentlig :)  Men over tid blir det ekstremt slitsomt og går ut over dere foreldre sin nattesøvn, og det går ut over hele familien på sikt.

• Liker 1
Skrevet

16 mnd gammel baby 🫣🤔🤭

Anonymkode: e7308...a97

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vel strengt tatt ikke baby lenger

Anonymkode: a75eb...409

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
On 11/20/2023 at 7:45 PM, Antiviruset said:

Helt vanlig fenomen! Lar du de sove i deres seng tilpasser de seg dette, og de godtar ikke sånn uten videre at dette blir endret på. Det viktige er faktisk at man fra tidlig alder lærer de gode søvn rutiner utenfor deres soverom! Nå må dere dra inn slakken igjen! Og det må dere bruke litt tid på, og ta den kampen.  La de sove i sin seng, og ha døren åpen inn til deres soverom om mulig ? Så blir det kanskje noen våkenetter til nye rutiner er innarbeidet. Men ikke gi etter, gi masse kjærlighet samtidig som der er bestemt. Vips så en natt er dette over, ofte tar det ikke lang tid heller. Noen dager og dette er i boks om dere er prinsippfaste og ikke faller for fristelsen til å dele seng flere ganger. Det er jo veldig koselig egentlig :)  Men over tid blir det ekstremt slitsomt og går ut over dere foreldre sin nattesøvn, og det går ut over hele familien på sikt.

Unnskyld meg, men det viktige er faktisk at man gir en baby den nærheten og tryggheten den trenger. Mange babyer trenger kroppskontakt for å sove, det er IKKE en uvane foreldrene har skapt, det er et helt naturlig behov hos mange babyer.

TS, min må fremdeles sovne på meg på kvelden og hun er litt eldre enn din. Men om natta så kan jeg ofte legge ned igjen, eller bare ta opp i vår seng og ligge inntil. Har du forsøkt at dere ligger inntill istedet for at barnet er på dere? Ville prøvd det. Og ved oppvåkning forsøk å legg ned igjen før dere tar opp hver gang, her funket det plutselig. 

Anonymkode: 4bf02...505

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min er 15 mnd og vi samsover enda. Våkner ofte på natta og får pupp for å sove videre. De er fremdeles små selv om ikke definert som baby lengre. Overhodet ikke rart barnet ønsker nærhet enda, men ja skjønner det blir mer komplisert med eget rom og seng. Er en grunn til at vi samsover her😅 blitt lite søvn på meg ellers

Anonymkode: 70b80...312

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 19.35):

What to do!!! 

øv på selvstendig soving. legg barnet i egen seng, eller deres og ligg ved siden av. tilby hånden som kos eller stryk på ryggen. gråting vil det bli noen netter/ uker. litt etter litt trekk dere lengre og lengre unna.  dette kan også gjøres i egen seng ved at dere sitter på gulvet ved siden av og stryker på ryggen, kanskje nynner litt. tid tar det , og gråting blir det

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Unnskyld meg, men det viktige er faktisk at man gir en baby den nærheten og tryggheten den trenger. Mange babyer trenger kroppskontakt for å sove, det er IKKE en uvane foreldrene har skapt, det er et helt naturlig behov hos mange babyer.

Unnskyld meg dette er bare tull, selvfølgelig trenger en baby masse nærhet og trygghet, det kan man gi babyen uten at den sover i samme seng som deg. Det mange gjør for å starte en tilvenning til å sove på rom alene, er at de har barnesengen inne på soverommet, men ikke at babyen sover i samme seng. Så etter hvert kan man flytte babyen over til eget rom. Dette fungerer jo bare om babyen er vant til det, ellers vil det ta en lengre periode med å tilvenne den til det. Og den tiden kommer før eller senere uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...