Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden var jeg i et forhold hvor jeg ble mishandlet. I jula så ville hun ha julekalender, så jeg lagde pakkekalender. Hver dag fikk jeg kjeft fordi det var feil/ikke bra nok/unødvendig osv. (For referanse så var det ting som kryssordblad, minihøytalere, sokker osv.)

Og på julaften så satt hun og hvisket at hun var flau på mine vegne som gav så dårlige gaver. Hun jugde til meg og sa at venner og familie hadde sagt til henne at de helst ikke ville ha gaver fra meg for de var så dårlige, og de bare kasta det når de kom hjem.

Dette varte i noen år, og nå. 11 år etter at jeg kom ut av det forholdet så henger fremdeles traumer i. Blir nesten en besettelse på å kjøpe mange nok og bra nok gaver. 

Jeg har stor glede av jul og det å gi julegaver. Men når jeg sitter og pakker inn gaver til folk så merker jeg at jeg får litt angst. Det er trist, for jeg synes egentlig det er gøy å styre med sånn. 

Har jo vært i behandling, og er erklært frisk. Men klarer liksom ikke legge det fra meg. Er det noen der ute som har lignende historier å dele?

Anonymkode: 1d309...f3e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe lignende, men må bare si at for et misfoster av et menneske eksen din var! Noe så simpelt å ødelegge den gleden for noen. 

Gavene du gir er mer enn bra nok! Håper den dag du kan pakke inn gaver med stor glede, og riste på hodet av det mennesket der! Sender deg litt førjuls glede. :juletre2:

Anonymkode: acbb8...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...