Gå til innhold

Fest?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå kjenner jeg meg kjempe trist...... Greierne med "seriøs og danna" feiring av bryllupsdagen vår, kjennes ikke som oss. Vi har selv valgt hele opplegget, og nå føles det så feil. Mest av alt fordi vi synes det er så mange forventninger til hvem som skal inviteres, til hva som er vanlig etikette, tradisjon osv. osv. Våre foreldre bidrar økonomisk, men nå ønsker jeg (merk: jeg! Vi har ikke fått snakket mye om det enda....)rett og slett å finne en annen form for feiring, som vi selv er i stand til å betale. Men; ikke har vi hage til telt el., ikke har vi stor nok leilighet til å invitere 40 venner, ikke har vi råd til å invitere alle på hotell/restaurant.....ikke er vi kreative nok til å finne et godt alternativ...Hjelp! Føler at det er totalt botkastet å bruke mange tusen på et bryllup som vi ikke føler oss hjemme i!

Tanken om å gifte seg og nyte dagen alene med forlovere har streifet meg, men jeg vet det er mange som ønsker å dele denne dagen med oss. Så mange å skuffe.......

Mange føler seg jo allerede invitert selv om ikke invitasjoner er sendt.

Hva gjør vi? Jeg blir lykkelig for det minste tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det viktigste synes jeg er at dere feirer dagen på den måten dere selv ønsker. Hvis dere ikke gjør det kan dere jo komme til å angre på akkurat det i ettertid. Ønsker dere et rolig bryllup med kun dere og forloverene synes jeg dere skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

hva med å feire dagen med familie og de du føler du må invitere frem til middagen? Etter det kan du jo ta med de du vil til et annet festlokale og ha en heidundranes fest. Det er kanksje vankelig å velge hvem som skal bli med....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym!!!

Jeg forstår frustrasjonen din!!! Hvordan er det dere selv vil at bryllupet skal være??? Har dere lyst på mange gjester??? Tenk over hvordan dere ønsker det!!!

Det går ikke ann å ta hensyn til alle andres ønsker uansett!!! Finn ut hvordan dere vil ha det, og planlegge med tanke på dere selv!!! Det er mitt lille råd...

Det går helt sikkert bedre etterhvert!!!

Lykke til!

Klem fra Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er jeg som hadde innlegget - skjønner ikke hvorfor jeg ble "anonym" - jeg var jo logget inn. Takk for litt hjelp på vegen. Håper kjærsten og jeg kan få snakket og avklart hva vi vil i kveld!

Hva jeg vil:

Middag med familien på bryllupsdagen

Skjærgårdstur med reker og hvitvin, og en "holme-fest" med venner.

Men vi bor i Kongsberg og her er hverken skjærgård eller holmer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere skal gå for den løsningen dere selv ønsker jeg! Det er jo deres dag og ikke alle andres. Det er jo litt trist om dagen skal bli amputert fordi dere føler at dere MÅ ting. Snakk med han du skal gifte deg med og hør hva han helst vil. Dersom han vil det samme som deg bør dere ikke tvile engang!

Men dersom dere ikke har råd, hvorfor ikke be om bidrag som gave! Hva er viktigst for dere? Gaver eller selve dagen. Selv har vi bedt om diverse av feiringen som gave. Blant annet fotograven, drikke, overnatting, frisøren og bryllupskaka. Det er sikkert flere ting dere kan be om. Si at dere heller vil ha en dag med masse minner enn gaver! Spør tanter om kaker og brus. Kjøp kjolen brukt. Begynn å kjøpe dekorasjoner lenge i forveien. Sjekk rundt på maten. Vi er selv nede i 200,- kuverten for tre-retters. Fordi vi har ringt rundt og valgt en som ligger utenfor oslo. Vi har heller ikke valgt den dyreste menyen, men kokkene var villige til å sette sammen et forslag de syntes passet til samme prisen.

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ikke lyst til å ha et svært familiebryllup med hele pakka, så vi skal ha foreldre, søsken m/barna, forlovere m/barn og selvfølgelig våre egne barn. Da sier det seg selv at det ikke blir noen kjempepary, men en koselig feiring - vel litt party blir det nok. Vi har budsjett på 35000 med abselutt alt. Da blir vi 31 tilsammen. Mamma har tilbudt seg å betale 1/3, men om det er av middagen eller alt vet i ikke. De pengene vi får av henne skal vi bruke til en kjempe fest med alle vennene våre til sommeren. Vi gifter oss 10.mai og gleder oss kjempe mye til begge bryllupsfestene, men selvsagt mest til å gi hverandre vårt JA! 10.mai. Det tror jeg blir topp, og vi får både i pose og sekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Vi fikk pratet litt sammen i går, og er enige om at vi må gjøre noe.....endre planene. Ragnhild, takk for skogtipset - av og til er det mest nærliggende det mest fjerne - er det noe vi har her så er det skog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hørte om noen som hadde feiret bryllup midt på fjellet i full brudestas. Alle hadde blitt føyet i helikopter! Kanskje noe for dere om dere vil ha det spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par alternativer:

- Reis til utlandet med de nærmeste vennene og familie. Vi giftet oss i Italia med 40 gjester. De betalte egen reise og opphold,vi betalte mat og fest. Vi hadde akkurat samme grunn som deg: Jeg hadde vært i flere brylluper og kost meg skikkelig, men kunne ikke se for meg meg og min kjære i en sånn setting. Det var ikke "oss".

- Reis til en nærliggende ambassade med kun nærmeste familie. Et vennepar dro til Stockholm og hadde en kjempedag. Etter bryllupsreisen hadde de en stor vennefest i leid lokale. Gryterett og medbrakt drikke. Veldig enkelt, men veldig moro! Kanskje det finnes en stor firmahytte eller lignende dere kan leie?

Lykke til med å finne DERES dag!:)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å gjøre det tilnærmet på den måten dere ønsker (som du nevnte i et tidligere innlegg). Det betyr fest med familie (søsken + foreldre) og forlovere på selve dagen, så pigger vi av til Roma ei uke, og til sommeren tar vi en meget uformell, vanlig vennefest. Da unngår vi at folk drikker seg hinsides (jeg orker ikke tanken på at noen skal gå av skaftet den dagen) + at vi får feira det sammen med dem. En god kombiløsning, slik vi ser det! Vielsen er i midten av april, og festen til sommeren. Vi har valgt å legge denne festen til et idyllisk sted ved sjøen (Vi har sjø i Hamar også.... innsjø...) i "historiske" omgivelser, et sted vi begge er knytta til. Gleder oss til begge feiringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...