AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 Jeg har problemer med nettet hos meg. Jeg bor i en lite leilighet og for meg har det funket bra å ha nettverket via mitt mobilabonnement som jeg har ubegrenset. Jeg kobler bare til en ruter. Har hat stabilt nett i et halvt år nå. Plutselig sluttet det å funke her om dagen. Jeg har prøvd alt mulig med å restarte, ta ut ledningen osv. Jeg tok kontakt med Telenor og fikk høre at det så ut til at alt var i orden, så jeg burde sjekke ruteren. Ruteren kjøpte jeg for 6 mnd siden, men dro på power. Ingenting var feil med den da de prøvde, men fikk med meg en ny en hjem. Da jeg koblet på den nye ruteren slo nettet seg faktisk på igjen på den nye ruteren og jeg tenkte så at da var det ruteren. 2 timer senere hadde jeg ikke nett igjen. Jeg prøvde igjen alt mulig men ingenting virket. Ringte så Telenor igjen og fikk som svar at de ikke får hjulpet. Så her sitter jeg stuck uten nett på ruteren (4G på tlf funker men kjipt å ikke kunne koble TV-en osv til ruteren). Jeg vet derfor ikke hva mer jeg skal gjøre nå. Får 0 hjelp av Telenor hvertfall. Anonymkode: 4723d...182
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #2 Skrevet 20. november 2023 Ha simkortet i mobilen, slå på hotspot. Problem solved. Anonymkode: 9d22a...367
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 Du gir veldig lite informasjon om SELVE ENHETENE du bruker her. 1. Hva slags ruter er det? 2. Hvordan kobler du din mobil til ruter? Anonymkode: 6d449...abb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du gir veldig lite informasjon om SELVE ENHETENE du bruker her. 1. Hva slags ruter er det? 2. Hvordan kobler du din mobil til ruter? Anonymkode: 6d449...abb Jeg har Huawei 4G 2 B311 trådløs ruter. Den er helt ny da jeg trodde problemet var den forgje ruteren. Jeg trenger bare å sette inn ledningen til ruteren i stikkontakten og gå inn på wifi på mobilen for å koble til. Jeg trenger derfor ikke koble til ruteren via en pc. Men da jeg har restartet ruteren en del ganger, har det hendt at jeg automatisk kommer inn på nettsiden denne ruteren har da jeg skal prøve å koble på nett på innstillinger i mobilen. På denne nettsiden må jeg skrive opp passordet til ruteren og da jeg har gjort det, kommer jeg videre til at alt står til bra men at jeg ikke har nett på ruteren. Det kommer opp at jeg må sette inn sim-kort. Jeg har i sim-kort og bestilte helt nytt for 3 mnd siden. Har tatt sim-kortet ut og inn flere ganger, men på nettsiden kommer det opp at jeg ikke har i kortet. Kortet er satt inn helt riktig. Så mulig den ikke vil lese av sim-kortet? Eller at det da er noe med telenor? (Selv om ruteren er trådløs, har jeg koblet til ledningen som var med fra ruteren til TV-en da jeg har hørt at det kan være lurt) Anonymkode: 4723d...182
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har Huawei 4G 2 B311 trådløs ruter. Den er helt ny da jeg trodde problemet var den forgje ruteren. Jeg trenger bare å sette inn ledningen til ruteren i stikkontakten og gå inn på wifi på mobilen for å koble til. Jeg trenger derfor ikke koble til ruteren via en pc. Men da jeg har restartet ruteren en del ganger, har det hendt at jeg automatisk kommer inn på nettsiden denne ruteren har da jeg skal prøve å koble på nett på innstillinger i mobilen. På denne nettsiden må jeg skrive opp passordet til ruteren og da jeg har gjort det, kommer jeg videre til at alt står til bra men at jeg ikke har nett på ruteren. Det kommer opp at jeg må sette inn sim-kort. Jeg har i sim-kort og bestilte helt nytt for 3 mnd siden. Har tatt sim-kortet ut og inn flere ganger, men på nettsiden kommer det opp at jeg ikke har i kortet. Kortet er satt inn helt riktig. Så mulig den ikke vil lese av sim-kortet? Eller at det da er noe med telenor? (Selv om ruteren er trådløs, har jeg koblet til ledningen som var med fra ruteren til TV-en da jeg har hørt at det kan være lurt) Anonymkode: 4723d...182 Har du aktivert det nye simkortet du har satt i routeren? Anonymkode: 6d449...abb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du aktivert det nye simkortet du har satt i routeren? Anonymkode: 6d449...abb Ja, det har jeg. Og nettet funket helt fint frem til slutten av forgje uke. Nå får jeg ikke på nett i det hele tatt Anonymkode: 4723d...182
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det har jeg. Og nettet funket helt fint frem til slutten av forgje uke. Nå får jeg ikke på nett i det hele tatt Anonymkode: 4723d...182 Og du har igjen mobildata på abonnementet tilknyttet simkortet? Anonymkode: 6d449...abb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og du har igjen mobildata på abonnementet tilknyttet simkortet? Anonymkode: 6d449...abb Jepp. Derfor jeg ikke helt skjønner Anonymkode: 4723d...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå