AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 Hadde dere reagert negativt om mannen ikke spanderte en brus til 20 kr når dere står sammen i kø? Mulig jeg er litt gammeldags, men det gjorde jeg. Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Anonymkode: 122a6...296 7
Brunello Skrevet 20. november 2023 #2 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde dere reagert negativt om mannen ikke spanderte en brus til 20 kr når dere står sammen i kø? Mulig jeg er litt gammeldags, men det gjorde jeg. Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Anonymkode: 122a6...296 I og med at det er 50% sjanse for å bli dumpa om man ikke spanderer og 50% sjanse for å bli dumpa om man spanderer, så må du nesten fortelle hvilke kategori du tilhører til han du dater. 3
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde dere reagert negativt om mannen ikke spanderte en brus til 20 kr når dere står sammen i kø? Mulig jeg er litt gammeldags, men det gjorde jeg. Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Anonymkode: 122a6...296 Nei, jeg har vært på dates der vi har kjøpt runder med øl til hverandre og på dates der regningen ble delt etter måltid, har også hatt dates der kvinnen har betalt og der jeg har betalt for middag og drikke. Ikke belag deg selv på få noe gratis. Jeg kjøper ALDRI drinker eller øl til damer på byen heller, kun hvis jeg kjenner dama eller og vet at hun kjøper igjen en annen gang.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #4 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde dere reagert negativt om mannen ikke spanderte en brus til 20 kr når dere står sammen i kø? Mulig jeg er litt gammeldags, men det gjorde jeg. Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Anonymkode: 122a6...296 Den som inviterer betaler. Alternativt - gitt at det er felles enighet og ikke en som «inviterer» så betaler man hver for seg. En person som tar for gitt at hen skal eller ikke skal betale på bakgrunn av sitt kjønn er et gigantisk rødt flagg. Slike vedkommende er ikke det jeg regner som en egnet partner. Anonymkode: deece...fb7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #5 Skrevet 20. november 2023 Jeg hadde ikke forventet å bli spandert på om det ikke var implisitt i invitasjonen at han ville spandere på meg. Anonymkode: 2e64b...cd3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #6 Skrevet 20. november 2023 Hvor hjelpeløs er man egentlig om man ikke er i stand til eller innstilt på å kjøpe sin egen brus til 20 spenn Anonymkode: 3940e...953 6 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 Veldig rart at han ikke tok din også synes jeg da . Jeg hadde tatt begge hvis jeg hadde stått først . Anonymkode: c957b...c58 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #8 Skrevet 20. november 2023 Geminisoul_83 skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har vært på dates der vi har kjøpt runder med øl til hverandre og på dates der regningen ble delt etter måltid, har også hatt dates der kvinnen har betalt og der jeg har betalt for middag og drikke. Ikke belag deg selv på få noe gratis. Jeg kjøper ALDRI drinker eller øl til damer på byen heller, kun hvis jeg kjenner dama eller og vet at hun kjøper igjen en annen gang. Bare så det er sagt, så hadde jeg aldri forventet å bli påstandert drinker eller middag, og er heller ikke ute etter å få noe gratis. Bare synes det var så simpelt med en liten brus. 20 kr er jo ingenting. Anonymkode: 122a6...296 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #9 Skrevet 20. november 2023 Tjah, jeg forventa det vel aldri - men det talte definitivt til min manns fordel at han er spandabel. Nå har vi delt økonomi, så når han drar kortet kommer det fra våre penger, men det er ennå sånn at jeg setter pris på at han alltid sørger for at det er taken care of. Så man må jo ikke, og kanskje taper man penger på det, men det er et lite offer økonomisk og en fin gest sosialt - så hvorfor ikke? Skulle jeg, gud forby, havna på markedet igken har min mann satt standarden for hvordan jeg ønsker å bli tatt vare på og man kan jo bare håpe at en date da ikke sitter og gnukker på en tjuekroning eller hundrings 🤷♀️ Anonymkode: f51eb...780 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor hjelpeløs er man egentlig om man ikke er i stand til eller innstilt på å kjøpe sin egen brus til 20 spenn Anonymkode: 3940e...953 Er i stand til det, men det handler mest om hva slags signaler en mann sender på første date. Synes det er litt lite mandig faktisk. Anonymkode: 122a6...296 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #11 Skrevet 20. november 2023 Jeg har vært sammen med min mann i 11 år. Han er ekstremt raus, setter meg foran alt. Han kan være gniten på egne vegne, men unner meg alt jeg ønsker meg, og oppmuntrer meg til å kjøpe noe jeg kvier meg for fordi jeg synes det er for dyrt. Men nok om det. Da vi begynte å date, spanderte jeg en øl på han da han kom inn døra. Det var naturlig for meg, for jeg kom først og var "etablert" på bordet, og stakk bort i baren mens han kledde av seg ytterklærne. I etterkant har han sagt at det var noe som gjorde han interessert helt fra starten. Han ønsket seg en kvinne som var opptatt av å være økonomisk likestilt. Ikke en kvinne som forventer på bli påspandert. Enklere forklart: han ville ha en kjæreste/samboer/kone som var sammen med han for HAN, og ikke fordi hun trenger en forsørger. Dette synes jeg er en helt innafor test. På samme måte som at jeg fulgte nøye med på hvordan han holdt hjemmet sitt, om han var renslig, ryddig og ikke ønsket seg kjæreste/samboer/kone for å være mamma for ham. Så nei, jeg syns ikke det er rart. Om noe synes jeg egentlig det er fint å slippe å føle at jeg skylder noen noe. Anonymkode: fe1b8...731 5 3 1
AllahBallah Skrevet 20. november 2023 #12 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor hjelpeløs er man egentlig om man ikke er i stand til eller innstilt på å kjøpe sin egen brus til 20 spenn Anonymkode: 3940e...953 Kan jo være dem er 12-13 år? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #13 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den som inviterer betaler. Alternativt - gitt at det er felles enighet og ikke en som «inviterer» så betaler man hver for seg. En person som tar for gitt at hen skal eller ikke skal betale på bakgrunn av sitt kjønn er et gigantisk rødt flagg. Slike vedkommende er ikke det jeg regner som en egnet partner. Anonymkode: deece...fb7 Det er snakk om usle 20 kr😅 Betalte den selv uten problem, men mannen sendte meg uansett et dårlig signal. Synes det er viktig at mann er mann. Men det synes vel ikke du som til og med bruker ordet "hen". Anonymkode: 122a6...296 3
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 20. november 2023 #14 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bare så det er sagt, så hadde jeg aldri forventet å bli påstandert drinker eller middag, og er heller ikke ute etter å få noe gratis. Bare synes det var så simpelt med en liten brus. 20 kr er jo ingenting. Anonymkode: 122a6...296 Tror brus koster 28 nå 😅 jeg hadde nok kjøpt den til deg. Livet er hardt med dagens rente 😅 Endret 20. november 2023 av Geminisoul_83
Polyester Skrevet 20. november 2023 #15 Skrevet 20. november 2023 Hvorfor skulle man ikke betalt sin egen brus? Bare fordi det er date? Er det noen god grunn? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #16 Skrevet 20. november 2023 Geminisoul_83 skrev (30 minutter siden): Tror brus koster 28 nå 😅 jeg hadde nok kjøpt den til deg. Livet er hardt med dagens rente 😅 Tenkte det samme. Dvs, trodde en brus på kafe koster nærmere 50 nå til dags. Anonymkode: 2e47a...8bb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #17 Skrevet 20. november 2023 Polyester skrev (22 minutter siden): Hvorfor skulle man ikke betalt sin egen brus? Bare fordi det er date? Er det noen god grunn? Du misset poenget. Poenget er at det framstår litt utrivelig å ikke spandere. Anonymkode: 2e47a...8bb 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dere reagert negativt om mannen ikke spanderte en brus til 20 kr når dere står sammen i kø? Mulig jeg er litt gammeldags, men det gjorde jeg. Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Anonymkode: 122a6...296 Gammeldags og frekk. Hvorfor kunne ikke du kjøpe en brus da, så du viste litt interesse fra DIN side? At han følte du ville bruke tid på han.(som kvinner alltid syter om) Håper han tar til vettet å dropper deg. Anonymkode: 32182...c40
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #19 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen var interessert og ville møtes igjen, men sier ikke det litt om han som ikke gidder å vise seg som litt gentleman og i det minste spandere en liten brus? Vi sto der ved siden av hverandre og betalte hver for oss. Men det sier ingenting om deg? Du som sto der uten å tilby å betale Anonymkode: aa412...e13
Fjellmannover190 Skrevet 20. november 2023 #20 Skrevet 20. november 2023 20 kr for en brus? Det var billig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå