Gå til innhold

«Hvis du vil ha det stille må du kjøpe enebolig»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat dette utsagnet er jeg så lei. For det første er det ikke alle som har råd til enebolig, eller er fysisk i stand til å ta vare på en. For det andre opplever jeg at de som sier det nesten utelukkende er bråkete folk eller folk som allerede bor i enebolig. 

Hvis man har kronisk migrene kan man ikke bo i leilighet eller rekkehus? Om man ønsker å bo fredelig kan man ikke bo i leilighet eller rekkehus? Hvorfor kan man ikke ta hensyn når man skal bo så tett? 

Selvsagt skal man kunne gå over golvet og gjøre vanlige ting. Men å høre på høy musikk uten headset eller surroundlyd på tv, det er faktisk ikke folkeskikk  og ikke nødvendig heller. Hvorfor er det ikke de som bråker som skal flytte i enebolig på landet??

Anonymkode: 0c19e...fd0

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig 

Anonymkode: 8747f...fc3

• Liker 4
Skrevet

Du hører dette daglig, siden du er så lei?

Anonymkode: 14be6...d1c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat dette utsagnet er jeg så lei. For det første er det ikke alle som har råd til enebolig, eller er fysisk i stand til å ta vare på en. For det andre opplever jeg at de som sier det nesten utelukkende er bråkete folk eller folk som allerede bor i enebolig. 

Hvis man har kronisk migrene kan man ikke bo i leilighet eller rekkehus? Om man ønsker å bo fredelig kan man ikke bo i leilighet eller rekkehus? Hvorfor kan man ikke ta hensyn når man skal bo så tett? 

Selvsagt skal man kunne gå over golvet og gjøre vanlige ting. Men å høre på høy musikk uten headset eller surroundlyd på tv, det er faktisk ikke folkeskikk  og ikke nødvendig heller. Hvorfor er det ikke de som bråker som skal flytte i enebolig på landet??

Ehh. Surround må da være innafor. 

Anonymkode: 8c148...82d

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Vil heller si at "Hvis du vil bråke akkurat som du ønsker må du kjøpe enebolig" stemmer bedre.

Anonymkode: bdaf5...d1b

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er ingen selvfølge at det er stille bare fordi man har en enebolig. Vi hadde enebolig på stor tomt og ørten naboer som bare elsket å ha på høy musikk. Feks måtte de male huset med musikken på ute, vaske bilen og klippe plen med musikk på ute, bygge boder med musikken på, øve med fullt anlegg og dørene åpne. Det er bare på dagtid. I tillegg kom alle festene.

Anonymkode: 465da...d91

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hører dette daglig, siden du er så lei?

Anonymkode: 14be6...d1c

Nesten, ja. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehh. Surround må da være innafor. 

Anonymkode: 8c148...82d

Du vet at det høres ut som et godstog kjører inne hos deg når du bruker surround? Stakkars nabo

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig, Ts.

Anonymkode: 25254...1e3

Skrevet (endret)

Folk er forskjellige, og har forskjellig terskel for hvs som er normalt lydnivå og hva som er støy. Denne forskjelligheten må du tåle om du bor med naboer tett innpå deg.

Jeg anser ikke musikk på et noenlunde nivå som støy, min bestemor gjorde definitivt det. Derimot anså ikke bestemor barnelek utenfor stuevinduet som støy, naboen vegg i vegg gjorde det til gagns.

Skal man bo tett må man akseptere denne forskjelligheten. Eller man kan være surpomp, som er slitsomt i lengden både for en selv og omgivelsene. Lydnivået blir nok likevel det samme. 

Eller man kan flytte ut i skogen. Det er heller ikke stille, med brunstbrøl og andre naturlyder. Men man slipper å drite seg ut ved å klage på naboens barn eller hele Carmina Burana med surroundlyd.

Endret av ♥
  • Liker 7
Skrevet

Det er ikke folk som klager på at naboen har fest med høy musikk til 05:00 som blir fortalt at "man kan flytte til bygda om det er så ille". I slike tilfeller er det selvsagt naboen som er dust.

De som ikke blir tatt seriøst er de som klager over at naboen "går så bråkete på gulvet" og lignende. Visse ting må man bare godta når man bor tett i gamle bygg.

Anonymkode: 9f506...b8d

• Liker 14
Skrevet

Vi bodde i en leilighet og tror vi hadde bodd der hele livet, om det ikke var for naboen under. Det var musikk nesten daglig til alle døgnets tider med bass (hater bass!), og uansett hvor pent og hvor mange ganger vi spurte om hun kan skru ned, så hjalp det ikke. Til slutt måtte vi flytte.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
♥ skrev (4 minutter siden):

Folk er forskjellige, og hsr forskjellig terskel for hvs som er normalt lydnovå og hva som er støy. Denne forskjelligheten må du tåle om du bor med nsboer tett innpå deg.

Jeg anser ikke musikk på et noenlunde nivå som støy, min bestemor gjorde definitivt det. Derimot anså ikke bestemor barnelek utenfor stuevinduet som støy, naboen vegg i vegg gjorde det til gagns.

Skal man bo tett må man akseptere denne forskjelligheten. Eller man kan være surpomp, som er slitsomt i lengden både for en selv og omgivelsene. Lydnivået blir nok likevel det samme. 

Eller man kan flytte ut i skogen. Det er heller ikke stille, med brunstbrøl og andre naturlyder. Men man slipper å drite seg ut ved å klage på naboens barn eller hele Carmina Burana med surroundlyd.

Det er de som bråker og ikke viser hensyn som driter seg ut. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sen ve ben skrev (3 minutter siden):

Vi bodde i en leilighet og tror vi hadde bodd der hele livet, om det ikke var for naboen under. Det var musikk nesten daglig til alle døgnets tider med bass (hater bass!), og uansett hvor pent og hvor mange ganger vi spurte om hun kan skru ned, så hjalp det ikke. Til slutt måtte vi flytte.

I stedet for å ta det opp med styret? 

Skrevet

Man kan kjøpe seg ut av mange problemer om man har råd. Har man ikke råd så man leve med de ulempene det medfører. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I stedet for å ta det opp med styret? 

Det hjalp heller ikke. Ingen brydde seg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er de som bråker og ikke viser hensyn som driter seg ut. 

Igjen, det er ikke slik at man nødvendigvis bråker selv om naboen mener man bråker.

• Liker 9
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Man kan kjøpe seg ut av mange problemer om man har råd. Har man ikke råd så man leve med de ulempene det medfører. Så enkelt er det faktisk.

Ulempene my ass! Alle skal ta hensyn og ikke bare tenke på seg selv, ikke sant?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
♥ skrev (4 minutter siden):

Igjen, det er ikke slik at man nødvendigvis bråker selv om naboen mener man bråker.

Enig her. Jeg snakker om når noen åpenbart bråker eller er til sjenanse for andre. 

Skrevet

Jeg har bodd 25 år i blokk, og kan telle på tre fingre de gangene jeg har hatt problemer med naboer. De fleste noenlunde oppegående, voksne mennesker tar hensyn og  klarer å bo i blokk uten å ødelegge livet for naboene. De som ikke har såpass med boevne burde nok ikke bo i nærheten av andre mennesker i det hele tatt.

Anonymkode: 9e426...18d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ulempene my ass! Alle skal ta hensyn og ikke bare tenke på seg selv, ikke sant?

I en perfekt verden, ja. Men mange er idioter, og man kan faktisk ikke forvente å ikke bo i nærheten av idioter.

Anonymkode: 9f506...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...