Gå til innhold

Baderom med trepanel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt med trepanel på badet der det er dusj eller badekar sånn som her? Eller har det ikke noe å si? Er det vanlig å ha trepanel på badet?

IMG_4002.jpeg

IMG_4003.jpeg

Anonymkode: 3a643...1eb

Skrevet

Det er ikke i henhold til TEK 10, mener jeg. Mulig jeg tar feil.

Anonymkode: de216...ece

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke i henhold til TEK 10, mener jeg. Mulig jeg tar feil.

Anonymkode: de216...ece

Hva er TEK 10 ?

Skrevet

Det er kun ett lite hjørne med fliser men det er vell umulig å ikke få vann andre steder også eller?

Skrevet

Det spørs hva du mener med «dumt»? Om det er en god løsning på bad; Nei, det er det ikke pga risikoen vannskader og fuktproblemer. 
Om det fungerer som det er pdd; tja, til sin nød, kanskje ? 

Hvis dette hadde vært mitt bad så hadde jeg undersøkt mulighetene for å totalrenovere badet. På kort sikt, så funker badet litt til. Hvis det ikke allerede er gjort funn av høye fuktighetsverdier da. 

Og forresten: Tek10 er en byggteknisk forskrift som sier hvilke krav som stilles til bygg og rom. Detaljer på hva den sier om våtrom kan sikkert finne lett ved å Google. 

Anonymkode: bd1f2...744

Skrevet

Sett inn dusjkabinett så går det fint. Det er jo avtrekksvifte der fra før. 

Anonymkode: afcd0...31a

• Liker 3
Skrevet

Det går nok bra husk og lakke veggene kjenner flere som har panel på badet 

• Liker 2
Skrevet

Slik det fremstår nå er det en dårlig løsning. Det går an å sette inn dusjkabinett. Men det er stor sannsynlighet for at det badet er overmodent for utskifting, og forvent også overraskelser underveis hvis du gjør det. 

Anonymkode: e0838...d18

Skrevet

Badet har fått tg3. 

Skrevet

Tg3 betyr alvorlig feil. Her gjør man ingenting dyrt til det faller fra hverandre og/eller man har råd til å gjøre noe med det. 

Anonymkode: b324e...f23

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Badet har fått tg3. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tg3 betyr alvorlig feil. Her gjør man ingenting dyrt til det faller fra hverandre og/eller man har råd til å gjøre noe med det. 

Anonymkode: b324e...f23

Jepp. Ikke bruk en krone på dette badet før du totalrenoverer det. Regn med 300k+ med billige løsninger, 500k+ med dyre. Mer hvis det dukker opp overraskelser i veggene. 

Anonymkode: e0838...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...