AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 Flere i vennegjengen, inkludert meg selv prøver å gå ned i vekt. Tenker derfor det kan være positivt at jeg serverer noe som ikke er veldig usunt når vi treffes hos meg. Tar gjerne i mot forslag til alt fra lunsj, middag, dessert og snacks. Anonymkode: ef378...bed
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #2 Skrevet 20. november 2023 Omelett stekt i ildfast form i ovnen Taco (da tar man det som passer) Tapas (da tar man det som passer) Biff/steik med en god saus Anonymkode: 56f0f...8af
Summeer Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 «Salatbar», da styrer man selv hva man forsyner seg med ørret med hoisin glaze med mangosalat og ris Daal kalkunbryst og ovnsbakte poteter tapas
Daisy-love Skrevet 20. november 2023 #4 Skrevet 20. november 2023 Miks din egen salat synes jeg er godt. Mye grønnsaker, noe protein, komplekse karbohydrater, og noe topping/dressing. Lasagne hvor du bruker squash som lasagneplater. Eller lag moussaka. Må ikke ha ost på toppen heller, og kan lages mager. Generelt hjelper det med magert protein, og tilstrekkelig med grønnsaker til både lunsj og middag. Da kan en ta mindre av saus/dressing (som gjerne også kan være av mer det sunne slaget), og tilpasse med annet tilbehør. Kokte/bakte poteter over f.eks båtpoteter med olje. Saltbakte småpoteter er kjempegodt og uten tilsatt fett. Fylt gresskar eller fullt paprika er også godt 😋 Til snacks funker alltid frukt og grønt, som grønnsaker i staver, med eller uten dip, frukt (salat), oliven med ost på pinner. Popcorn sies å være bedre pga luften, jeg spiser lite sånt selv. Kokosboller er heller ikke så galt. Dessert kan være fruktsalat med kesam, også har Grete Roede en del desserter som er lave. Ordentlig mektig sjokolade orker en ofte ikke mye av, så små biter av en mektig kake kan dekke sjokoladebehovet uten at det blir sååå mye. En kan lage fromasj av sukkerfri gelé og enten yoghurt eller kesam. Godt med vann og alkoholfri og sukkerfri drikke er også lurt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #5 Skrevet 20. november 2023 Denne salaten, laget av ferske reker: https://realfood.tesco.com/recipes/grapefruit-prawn-and-avocado-salad-.html Også godt med strimlet agurk i. Anonymkode: 7a857...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå