Gå til innhold

Hvordan kan man få jobb inne regnskap uten erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,
Jeg er 28 år, har tatt sertifikat innen regnskap (Grunnleggende regnskapskurs på folkeuniversitetet) og fullført en bachelorgrad i helseledelse og økonomi på UiO. Jeg prøver å finne jobb som regnskapsmedarbeider eller økonomimedarbeider, men blir ikke engang innkalt til intervju. Jeg har justert CV-en min mange ganger.

Hvis du har noen anbefalinger, vær så snill å foreslå dem til meg.

Endret av Natt28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er sertifikat innen regnskap? 

De fleste som søker disse jobbene har gjerne en grad innen økonomi/regnskap. Du må evt søke jobber som er tilknyttet det fagfelte du har tatt en grad innen.

Anonymkode: 934f9...45f

• Liker 1
Skrevet

Helseøkonomi er kanskje ikke helt relevant for stillingene du søker. Om du vil jobbe med regnskap bør du gå bachlor i regnskap og revisjon. Selv ikke økonomi og administrasjon bachlor er veldig relevant innen regnskap idag. 

Anonymkode: cb6ec...08e

Skrevet
Natt28 skrev (38 minutter siden):

Hei,
Jeg er 28 år, har tatt sertifikat innen regnskap og fullført en bachelorgrad i helseøkonomi. Jeg prøver å finne jobb som regnskapsmedarbeider eller økonomimedarbeider, men blir ikke engang innkalt til intervju. Jeg har justert CV-en min mange ganger.

Hvis du har noen anbefalinger, vær så snill å foreslå dem til meg.

Aldri hørt om bachelor i helseøkonomi før. Ser at UiO har det. De eneste i Norge? Dessverre, høres ut som en bachelor der det nærmest forventes å gå videre til mastergrad. Ikke den type bachelor der man stopper opp og søker jobb med. 

Du får ikke bli regnskapsmedarbeider med den, nei. Virker som en bachelor som skal i teorien gi deg jobb i et av helseforetakene. Altså sykehusene og lignende type administrasjon. Veldig snevert. Renner ikke akkurat over av den type stillinger.

Anonymkode: c1165...185

Skrevet

Det er ikke erfaring du mangler, det er utdannelse.

Anonymkode: 391d9...d8a

• Liker 1
Skrevet

Du må ta mer utdanning ts, det studiet er bare svada og kvalifiserer deg ikke for noe som helst. Jeg kjenner mange som har tatt ulike varianter av helseledelse/helseøkonomi, men de har alle en helseutdanning de bygger videre på. Dvs de er sykepleiere, fysioterapeuter, sosionom e.l. først, og så tar de noe mer etterpå. Den bacheloren alene kvalifiserer deg ikke for en økonomijobb (jeg var inne på sidene til UiO for å sjekke fagsammensetningen) og du kvalifiserer heller ikke for en lederjobb fordi du mangler fagkunnskap. Vil du jobbe med økonomi studer mer økonomi, eller bygg på til en master.

Anonymkode: bc65a...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...