Gå til innhold

bruker du penger hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på huslån og faste utgifter, men sånn ellers. Drar du ofte kortet eller netthandler? Jeg gjør det sikkert fem dager i uka, flere ganger pr dag kan også skje. Prøver å slutte å småhandle og planlegge innkjøpene. Nå sitter jeg og kikker på mattilbudsappen, og lager liste.... du da?

Anonymkode: a92ae...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, handler mat en til to ganger i uka. Sjelden jeg trenger noe annet, men kjøper nok noe to ganger i måneden. Går ikke i butikker hvis heg ikke må. Spiser ute en gang i uka. Så bruker penger kanskje tre ganger i uka.

Anonymkode: 73a26...783

Skrevet

Til vanlig så drar jeg kortet 1-2 ganger pr uke. Det er når jeg ukeshandler eller trenger spesifikke ting

Men så har man som nå hvor jeg har begynt julehandelen og det er en del Black Friday tilbud på ting jeg har hatt planer om å kjøpe, så da brukes vel kortet 3-4 ganger pr uke. Samme skjer igjen om vi er på ferietur eller det er en måned med mange bursdager

Anonymkode: e2db5...da7

Skrevet

Nei, bruker ikke penger hver dag. Har god økonomi, så det skyldes ikke lite penger. Tipper at gjennomsnittet er 2 ganger i uken. Netthandler en gang i blant i tillegg. Hater å gå i butikker og gjør det bare når jeg må.

Anonymkode: d849e...33c

Skrevet

Nei :)

Jeg kan gå flere dager (lengste er 10 dager uten å bruke en eneste krone) uten å "dra" kortet i fysisk- eller nettbutikk. 

Jeg planlegger egentlig ingen innkjøp, kun ved behov.

Skrevet

Nei. Det er flere dager hvor jeg ikke bruker kortet, enn jeg bruker kortet.

Anonymkode: a731a...28e

Skrevet

Ja stort sett hver dag. Handler middag hver dag. Jeg har prøvd ukes handling men klarer det ikke. Har ikke lyst på de middagen og slike ting. Men er å glad i å shoppe. Men jeg setter av mye på sparing så jeg har ikke sånn dårlig samvittighet på det. Og jeg prøver å bli kvitt mye ting i huset. Har blitt kjempe flink. 

Anonymkode: 8dc84...e7f

Skrevet

Nei, noen dager lar jeg mannen dra kortet.

Det er ikke mange dagene hvor ingen av oss bruker noe som helst penger.

Skrevet

Ja

Anonymkode: bd129...c45

Skrevet

Uff, ja, jeg bruker penger stort sett hver dag. Ikke alltid så store beløp, men det er alltid ett eller annet. 

Anonymkode: 9a8bc...d9b

• Nyttig 1
Skrevet

Tror det ca 50/50 i løpet av uke. Kommer helt Ann på hvordan uka mi ser ut, 

Skrevet

Jeg handler stort sett på nett. Det hender ofte jeg handler matvarene på nett også, via Oda. Men det er veldig lettvint og praktisk å få ting hjemlevert eller tilsendt i steden for å reise rundt og se og handle. Bruker f.eks også Farmasiet til omtrent alt jeg skal ha fra apotek, og det blir levert på døren med bud enten samme kveld eller dagen etter. Flott!

Men det blir ikke hver dag jeg bruker penger, nei. Men flere ganger i uka blir det nok, småting eller større ting. 

Skrevet

Det kan gå mange dager mellom her. Jeg var på butikken forrige uke, da var det over en uke siden og jeg var tom for kaffefløte.

I dag har jeg dratt kortet fem ganger. Bensinen var billigere da jeg dro ut (18,18 og da jeg kjørte hjem igjen var den 24,80 - så følte det var et kupp med ca 30l). Obs hadde tilbud på mørbrad og kjøttkaker, så jeg kjøpte mat for ca en uke. Var innom biltema og kjøpte fuglemat (samme sted), dro innom polet som også er i nærheten, og benyttet personlige tilbud hos Rema. Om ikke jeg får gode tilbud på black friday, så antar jeg at kort får hvile en ukes tid.

Anonymkode: daa5b...202

Skrevet

2-3 ganger i uken.

Anonymkode: 4ab80...f2b

Skrevet

Ja desverre gjør jeg som oftest det. Er ikke noe flink å ukeshandle, så ender opp med å handle mat ihvertfall annenhver dag. Så er det jo andre ting kortet går på også, kaffe eller lunsj ute av og til, snus, transport, nye klær eller ting til huset, kattemat, eller alt mulig egentlig. Plutselig får man mensen å trenger tamponger, eller man er fri for dasspapir og må gå en ekstra gang på butikken. Eller så har noen bursdag og du må ordne gave. 

Men jeg bruker jo ikke nødvendigvis mer på å dra på butikken  4 ganger å kjøpe lite, framfor å dra 1 gang å handle MASSE. 

Anonymkode: 30b21...69a

Skrevet

Jeg handler 2 ganger i uka. En storhandel der jeg er først innom Holdbart, så Rema og til slutt Obs eller Meny. Andre gangen er for å supplere med melk, brød og grønt/frukt.

Vi forholder oss til 2 regler. 1. Alt som koster mer enn en tusenlapp må man vente et døgn fra man vil ha til man faktisk kjøper. 2. Kjøper man en ting må man kvitte seg med en ting.

Jeg sjekker 2-3 ganger i året om barna har vokst fra klærne sine, lager liste med hva de trenger og ser etter tilbud. Vi voksne har for det meste klassiske plagg som vi kan bruke i mange år, jeg tror jeg har bare kjøpt undertøy og et par sokker de siste 2 år.

Jeg er over 50 nå og huset har all pynt, interiør og ting man noen gang kan bruke, har absolutt ingen behov for noe. Iblant har jeg lyst men regel nr 2. hjelper enormt.

Anonymkode: 8b941...ec5

Skrevet

Nei. Jeg handler alt hjemmefra (pga sykdom), men bruker penger 1 gang uka, maks 2. Litt mer nå med gavehandling, men handler mat for 2 uker av gangen, medisiner en gang i mnd, og så er det 1-4 kjøp til vanligvis :)

Veldig lurt å bli bevisst på de små kjøpene. Trenger du det virkelig? Kan du vente med å kjøpe det? Kan du bruke noe du allerede har? Osv.

Anonymkode: 69ea0...dfa

Skrevet

Jeg storhandler ca hver 10.dag, da handler jeg i 3-4 butikker. Da handler jeg mat, husholdningsartikler, til kattene (mat, sand og godteri) fuglemat og ellers det som kan mangle som f.eks batterier, opptenningsbrikker, stearinlys osv. Og klær om det er noe jeg trenger.

Med andre ord jeg fyller opp det som mangler. 

Anonymkode: 7f314...bb3

Skrevet

Nei det har verken tid til eller interesse av. Handler mat 2-3 ganger i uka ( noen ganger bare litt påfyll av brød eller pålegg). Driver ikke med shopping som ikke er planlagt på forhånd, og da er det fordi det er noe vi trenger. 

Anonymkode: 3bd59...366

Skrevet
anon01 skrev (1 time siden):

Nei :)

Jeg kan gå flere dager (lengste er 10 dager uten å bruke en eneste krone) uten å "dra" kortet i fysisk- eller nettbutikk. 

Jeg planlegger egentlig ingen innkjøp, kun ved behov.

Der ga du meg en idé til mål for januar, flest mulig da uten å bruke penger. 

Anonymkode: f7b23...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...