Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg fødte en gutt i september 2023, og fikk (endelig?) tilbake mensen i midten av oktober 2023. Ammet til han var ett år :)

Før første mens hadde jeg UKESVIS med slim, utflod og allslags greier som kom ut i forskjellige varianter, samt mye stikkinger. Da mensen endelig kom ga det mening.

Jeg vet ikke om syklusen min er typ 28 dager (gikk på prevensjon i 14 år før jeg ble gravid), men nå er jeg oppe i dag 36. Jeg prøvde å følge litt med denne gangen, og rundt cd 18 fikk jeg masse EL-slim og stikkinger i livmoren. Tenkte det var positivt, for da var det vel å regne med at mensen kom rundr 14 dager senere.

Nå, x antall dager senere (som nevnt, cd 36) har mensen fremdeles ikke kommet. Det som imidlertid kommer HELE tiden er tykk og slimete utflod. Kan man få det før mensen? Eller prøver kroppen på en ny EL? Blir jo i så fall tidenes lengste syklus dette da 😂 Men det er kanskje vanlig at syklusen er over stokk og stein når man får mensen tilbake etter fødsel?

Bare til info: vi prøver ikke å bli gravide og jeg har tatt graviditetstest - just in case. Dette er kun meg som prøver å bli kjent med kroppen og dens signaler, og ikke minst: meg som blir forvirret over alle de misvisende signalene 😅

Håper på å få høre noen lignende erfaringer og hvordan mensen, utflod og syklus var etter fødsel ❤️

Anonymkode: 899c8...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her! Mente selvfølgelig at jeg fødte en gutt i september 2022** 😅

Anonymkode: 899c8...f08

Skrevet

Jeg opplevde ikke noe slikt etter ammingen var over. Ingen varsler, bortsett fra at jeg fikk mitt første migreneanfall siden jeg ble gravid 11,5 måneder etter at jeg fødte.... og dagen etter kom mensen tilbake. Noe jeg hadde gjettet på dagen før da jeg kjente de første smertestikkene i hjernen.

Ingen tegn til eggløsningsslim eller noe da (det hadde jeg lagt merke til), og det hadde jeg FØR jeg ble gravid under hver syklus den gangen.

Antar det arter seg forskjellig fra kvinne til kvinne.

Anonymkode: e1ecf...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...