Gå til innhold

en liten undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde satt utrolig stor pris på om dere hadd tatt dere tid til å svare på noen spørsmål i min lille undersøkelse.

Den skal brukes i skolesammenheng, hvor jeg skriver en større oppgave. Svarene vil være til meget stor hjelp!

http://www.questback.com/gylne/snitt

Takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har svart :D

svarte forresten at jeg ikke aner hva det gylne snitt er.. Ja hva er det for noe? Ble litt nysgjerrig nå :D

Gjest Zalomine
Skrevet

aner heller ikke hva det er, men trøtt som jeg er, så svarte jeg jo på spørsmåla... men hvordan er en firkant pen?Når hodet klager over kvalme, hodepine og tretthet, så blir en pen, bare fordi det er den første amn registrerer, og en annen stygg, fordi den er for lik en annen... hodet mitt er rart....

Jaja, svar har jeg da gjort :)

Skrevet

Det gyldne snitt er et rektangel hvor forholdet mellom kort og langside er ca 0,62 (hvis jeg ikke husker feil).

Mange arkitekter påstår også at det er det mest harmoniske rektanglet.

Er det det du prøver å finne ut Elleng?

Jeg har svart og håper å få vite resultatet når du er ferdig med undersøkelsen.

:briller:

Skrevet

Det stemmer Litago

Jeg bør vel ikke si så mye om hva det er, for da krysser jo alle av at de vet det - og da fungerer ikke undersøkelsen helt som den skal.

Grovt sett (ikke ta med dette som at du vet hva det er da!) så er det et forhold man finner igjen utrolig mange steder i naturen.

Det er en måte å dele ei linje på, det kan være antall spiraler i en blomst. Ja du har det til og med i kroppen. Navlen deler deg nemlig svært nært i det gylne snitt.

Skrevet

Jeg vil også svært gjerne vite hva resultatet av undersøkelsen blir. Velger de fleste det gyldne snitt eller gjør de det ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Litago, du ødelegger jo undersøkelsen!

Skrevet

Hei igjen.

Joda, dere kan få svarene på undersøkelsen når den er ferdig.

Men da må dere belage dere på litt ventetid - den skal trolig være gående helt til oppgaven skal leveres - noe som skjer først i mars.

Vil takke alle sammen som har svart, og håper flere vil!

Skrevet

Har svart.

Setter meg samtidig på listen over interessert i å høre resultatet.

Lykke til med oppgaven! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...