Gå til innhold

Ville dere menn likt at ei dere datet kom med hjemmelagde kaker/julekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare en sånn glimrende idé, fikk lyst å lage småkaker/Sarah Bernads kaker til han jeg treffer, gi han det i en stor boks. Eller er det bedre med middag? Gjør ikke dette hver gang, men håper og tror det vil bli satt pris på? Andre forslag? 

Anonymkode: 50d86...659

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvorfor ikke! Flott måte å introdusere deg til venner eller jobben hvis de smaker på kakene dine først:-)

Anonymkode: de412...6b8

Skrevet

Hvor lenge har dere datet? 

Er det veldig nytt vil jeg råde deg til å ikke "love bombe" for mye og samtidig sette deg selv opp for skuffelse. 

Hvis dere har datet en stund og kjenner hverandre, tror jeg det vil bli satt pris på. Men forutsetter at han er typen som setter pris på sånt. 

Som eksempel er mitt (=mann) kjærlighetspråk (google it) ikke gaver/tjenester. Attpåtil har jeg ikke noe forhold til blomster. Jeg har mye planter, men synes det er irriterende vanskelig å holde dem i live. Så når jeg får blomster (ja, det skjer) så vekker det absolutt ingen følelser i meg. Så jeg må fake takknemlighet. Berør meg og/eller si noe som viser at du bryr deg, og jeg er all hearts resten av kvelden 🥰

Men for all del.. Sarah Bernhard.. Det kan ikke bli feil med det nå i julestria 😉

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har bakt, og tar med litt av det du har laget, er det jo bare koselig. Men om det er i starten og du baker ekstra noe litt mer komplisert bare til ham, kan det bli litt krampeaktig. 

Anonymkode: 81c6c...2d6

Skrevet

Spørs hvor lenge dere har datet. 🙂 

Da jeg startet på nytt med dating etter at et 10 års lang forhold gikk dunken så gikk jeg på date med ei som var ganske hyggelig. Den andre gangen vi møttes hadde hun strikket ullsokker til meg og bakt brød. Det er klart det er veldig hyggelig gjort av henne, men synes det gikk litt vel fort i svingene. Også ringte hun meg hver kveld osv, så det var da jeg lærte litt om begrepet love bombing. 

Skrevet

Da jeg datet min eks for litt tid siden så hendte det at jeg bakte til han et par ganger. (Vi drev på med sånn tidlig-20årene-av/på-dating i ca et år). Husker jeg bakte småkaker en gang. Men måtte jo selvfølgelig spille kul og si at "jeg drev og bakte litt her om dagen og så fikk jeg litt til overs. Husker du fortalte meg at du var en søtmons, så... 😇"
Kunne selvfølgelig ikke si at jeg bakte dem KUN til han. 
Tror han syntes det var søtt. Vi ble et par til slutt. Men enig i at man ikke bør gjøre slike kjærlighets-gester alt for tidlig. Kanskje vent til du har funnet ut om han har noen form for laktose/gluten/nøtte-allergi.

Er 100% sikker på at min nåværende samboer hadde ELSKET om jeg bakte noe til han. Han elsker slike små gester hvor man har lagt litt sjel i ting. Tror han ville elsket gesten selv om han er ganske picky på hva han spiser av kaker. Vi ble kjærester så kjapt at jeg rakk ikke gjøre så mye sånt i starten. 😅

Anonymkode: 35f30...c35

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...