Gå til innhold

Haster! Hund og sjokolade!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dyrlegen er stengt og dyrlegevakta svarer ikke. Håper noen kan svare raskt! Hunden min fant en sjokoladenisse innpakket i julepapirpapir og har spist ca halvparten. Han veier 4.6 kg og det er igjen 43 g av sjokoladen, som var totalt 85 g. Det var melkesjokolade, en sånn nisse med smarties i. Hjelp?

Anonymkode: f27df...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrlegen åpner ni, så tenkte å reise inn da, men går det bra å vente såpass lenge?

Skrevet

Takk!

Skrevet

Antar det er en helt standard sjokoladenisse(melkesjokolade), det går nok helt fint. Ring dyrelegen når de åpner evt.

En skal være mer var på kakao/mørk sjokolade, så ingenting å bekymre seg over.

Anonymkode: a049e...600

Skrevet

Da min fikk tak i skokolade fikk jeg beskjed om at de bør få brekkmiddel innen 2 timer. 

Anonymkode: 884b2...167

Skrevet

Dersom hunden er forsikret så sjekk om du har tilgang på FirstVet tjenesten. Har brukt de med god erfaring tidligere ved lignende tilfeller.

I tillegg bør du alltid ha brekkmiddel i hus til slike tilfeller.

Hunden vår, 8 kg, klarte å få i seg to hele 200g melkesjokoladeplater. Da brukte vi brekkmiddel og hunden kastet opp i en god time før han ble helt slått ut resten av kvelden.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret, det går mest sannsynlig helt fint.

Ja, kakao er giftig for hund, og man skal ikke gi dem det. Men de blir ikke nødvendigvis dårlige av det, som regel går det bra, og i lys melkesjokolade er det veldig lite kakao uansett. 

Før når vi ikke visste bedre delte vi alltid kvikklunsjen med bikkja på tur, var null stress det. Gjør selvsagt ikke det samme i dag, men har heller ikke noe kriseforhold til sjokolade... 

Anonymkode: e75f3...c84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ikke vært bekymret, det går mest sannsynlig helt fint.

Ja, kakao er giftig for hund, og man skal ikke gi dem det. Men de blir ikke nødvendigvis dårlige av det, som regel går det bra, og i lys melkesjokolade er det veldig lite kakao uansett. 

Før når vi ikke visste bedre delte vi alltid kvikklunsjen med bikkja på tur, var null stress det. Gjør selvsagt ikke det samme i dag, men har heller ikke noe kriseforhold til sjokolade... 

Anonymkode: e75f3...c84

Går nok helt fint ja. 

Hvor mange hvite små pudler er ikke fostret opp på mokkabønner 😅🙈

OG NEI, JEG ANBEFALER IKKE DETTE TIL NOEN!! 

Anonymkode: 5677a...683

Skrevet

Det går nok fint. Min har spist mye sjokolade gjennom årene, en gang en hel 200grams. Gått fint alle gangene, hun er er skikkelig tyv når det kommer til alt som kan puttes i munnen.

Anonymkode: b3e07...a3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går nok helt fint ja. 

Hvor mange hvite små pudler er ikke fostret opp på mokkabønner 😅🙈

OG NEI, JEG ANBEFALER IKKE DETTE TIL NOEN!! 

Anonymkode: 5677a...683

De levde nok ikke spesielt lenge.

Anonymkode: a32ef...235

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...