AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #101 Del Skrevet 21. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Man menneskeliggjør ikke dyr fordi man mener de har tanker og følelser, de har jo det! Sorry, men du virker utrolig kald og følelsesløs. Et dyr er helt verdiløst. Ts har ikke prøvd alt. Hun sier selv hun ikke har snakket med alle som har tilbudt seg å hjelpe her inne. Katten har mye bedre å bo i et hjem «selv om den ikke liker andre katter» enn å møtte dø. Jeg sjekket Finn.no for Bergen også. Flere der som tilbyr seg å passe katter. Anonymkode: 85ea8...322 Går ikke an å ta slike brukere seriøst. De forsvarer elendig hundehold titt og ofte. Etter deres logikk skulle de fleste hunder blitt avlivet. Anonymkode: ffeb6...1ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #102 Del Skrevet 21. november 2023 Troyamin skrev (2 timer siden): Du må mene akkurat hva du vil om meg. Et dødt dyr lider ikke. Og god dyrevelferd handler ikke om å la et dyr leve for enhver pris, men å la det ha et godt liv mens den er i live. At du kommer med uttalelsen "Katten har mye bedre å bo i et hjem «selv om den ikke liker andre katter» enn å møtte dø." viser at du har et forvaklet syn på hva som er et optimalt liv for en katt. Det gjør ikke døde mennesker heller, men vi vil alltid prøve å overleve. Katten lever ikke for enhver pris, den er frisk og rask. Den trenger bare et nytt hjem. Og det er fullt mulig å få til. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): På drap? Du uttaler deg brutalt. Jeg er realist og en katt som mistrives er ikke en lykkelig katt. Den kan ikke snakke som oss og si fra hva som er galt. Hadde du kjent meg så hadde du visst at jeg er glad i dyr, men dyr kan ikke leve på ethvert vilkår. Er de syke eller lider av mistrivsel og redsel så har de ikke et godt liv. Jeg er ikke romantiker ang dyr , jeg er som sagt realist med beina godt planta på bakken. Anonymkode: 17006...fca Det er drap uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg mener at dyr skal få avlives når det ikke er liv laga, men her er jeg fullstendig imot det. Katten er frisk og fin. Den skal ikke dø fordi ts ikke gidder å gjøre alt for å finne hjem til den. Anonymkode: 85ea8...322 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #103 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Går ikke an å ta slike brukere seriøst. De forsvarer elendig hundehold titt og ofte. Etter deres logikk skulle de fleste hunder blitt avlivet. Anonymkode: ffeb6...1ed Har latt merke til det samme. Svært ekle holdninger på enkelte her. Anonymkode: 85ea8...322 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #104 Del Skrevet 21. november 2023 Hva med de på finn (og her) i bergen som ville ta pus? Anonymkode: 49489...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #105 Del Skrevet 21. november 2023 alle dyrebeskyttelsene i hele landet er ekstremt overbelastet. Det er flere katter som mangler fosterhjem og venter på å komme inn i denne kulden. Det kan være det er derfor du ikke får svar. om du ikke får avlivet den og alternativet da er å slippe den ut, ville jeg faktisk heller satt den i et bur utenfor hos veterinær rett før åpningstid. Da vet du hvertfall at den får hjelp. IKKE slipp den ut i kulda vær så snill😥 du kan høre med naboer om de kan passe når du er borte. Du kan høre om noen er interessert i å overta katten, legge ut på Finn.no og skrive om situasjonen. Er veldig mange andre alternativer enn å slippe den ut!! Anonymkode: d6ab3...ad9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #106 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): alle dyrebeskyttelsene i hele landet er ekstremt overbelastet. Det er flere katter som mangler fosterhjem og venter på å komme inn i denne kulden. Det kan være det er derfor du ikke får svar. om du ikke får avlivet den og alternativet da er å slippe den ut, ville jeg faktisk heller satt den i et bur utenfor hos veterinær rett før åpningstid. Da vet du hvertfall at den får hjelp. IKKE slipp den ut i kulda vær så snill😥 du kan høre med naboer om de kan passe når du er borte. Du kan høre om noen er interessert i å overta katten, legge ut på Finn.no og skrive om situasjonen. Er veldig mange andre alternativer enn å slippe den ut!! Anonymkode: d6ab3...ad9 Alt du foreslår har jeg prøvd den siste uken. Jeg har fått noen tilbud om pass de siste dagene, men ikke alle har vært seriøse. Jeg ønsker ikke å plassere han i studentkollektiv, hos folk som fester og ruser seg eller hos småbarnsfamilier, da denne katten ikke ønsker kos hele tiden, men når han selv er klar for det. Han er rolig og sover mye av dagen, men om kvelden ønsker han å leke med baller og ruller rundt ruset på kattenmynte😺 Når katten kommer til et fremmed hjem, trenger han stabilitet og få personer å forholde seg til. Jeg kommer ikke til å slippe han ut i kulden, og heller ikke på kattepensjonat etter at en dyrlege fortalte meg at mange katter blir stresset av å være med mange fremmede katter innendørs, og min katt er litt sensitiv og smånervøs. I dag ble jeg kontaktet av en liten ukrainsk familie som måtte forlate sine katter i hjemlandet pga krigen, og datteren på 15 savner sånn kattene sine og hun har sett min annonse og ønsker å passe katten. Vi skal møtes i helgen og håper dette ordner seg😺 TS Anonymkode: 6884d...9a5 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #107 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 8.54): Jeg skrev det fordi det er et alternativ når jeg hører at dyrleger ikke avliver friske katter. Hvis du ikke tåler og leser såpass bør du ikke være her inne på forumet Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Jeg kan ikke tro det jeg leser. Hva er galt med deg som gjør at du tenker at det er et alternativ å dumpe katten din? Putter du den i en pose først eller? Anonymkode: 01d5e...4bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #108 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg kan ikke tro det jeg leser. Hva er galt med deg som gjør at du tenker at det er et alternativ å dumpe katten din? Putter du den i en pose først eller? Anonymkode: 01d5e...4bd Jeg har ikke skrevet noe om at jeg skal dumpe katten min eller putte den i en pose, heller ikke sette den på gaten. Ts Anonymkode: 6884d...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #109 Del Skrevet 21. november 2023 On 11/20/2023 at 12:37 PM, AnonymBruker said: Går ikke overens med andre katter hjemme og den er frisk. Takk for tilbudet💗 Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Her skriver du jo rett ut at du har andre katter hjemme? Så det er altså bare denne katten du ikke kan ta vare på. Så de andre klarer seg selv når du er bortreist tydeligvis? Anonymkode: 4db23...234 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #110 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her skriver du jo rett ut at du har andre katter hjemme? Så det er altså bare denne katten du ikke kan ta vare på. Så de andre klarer seg selv når du er bortreist tydeligvis? Anonymkode: 4db23...234 Nå misforstår du. Jeg har kun en katt. ts Anonymkode: 6884d...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #111 Del Skrevet 21. november 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nå misforstår du. Jeg har kun en katt. ts Anonymkode: 6884d...9a5 Du skriver jo noe helt annet: «Går ikke overens med andre katter hjemme og den er frisk.» Anonymkode: 4db23...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #112 Del Skrevet 21. november 2023 Troyamin skrev (6 timer siden): Dyret vet ikke om liv og død. Slutt å menneskliggjøre på den måten! TS har forsøkt å omplassere, uten hell. Katten fungerer ikke sammen med andre katter. Og når alt annet er forsøkt og det fremdeles ikke er noen som vil overta katten, er siste utvei avliving. Det er ikke rart at "gal kattekjerring" i dyreorganisasjoner er et kjent begrep... Ts burde aldri tatt over katten fra starten av om hn ikke var klar eller hadde tid for forpliktelsen.. Anonymkode: 2f126...eb9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #113 Del Skrevet 21. november 2023 Er katten chippet? Hvis ikke kan du prøve å late som om du har funnet en herreløs katt og levere den til dyrebeskyttelsen? Dårlig gjort, men katten fortjener en bedre eier enn deg. Anonymkode: 0e049...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #114 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du skriver jo noe helt annet: «Går ikke overens med andre katter hjemme og den er frisk.» Anonymkode: 4db23...234 Herlighet, hvorfor henger du deg opp i dette sitatet? Jeg skrev litt feil, og det jeg mente er at han takler ikke å bo med andre katter hjemme hos seg selv . Ts Anonymkode: 6884d...9a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #115 Del Skrevet 22. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Herlighet, hvorfor henger du deg opp i dette sitatet? Jeg skrev litt feil, og det jeg mente er at han takler ikke å bo med andre katter hjemme hos seg selv . Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Fordi det er høyst relevant at du ordlegger deg slik at det høres ut som at du har flere katter hjemme. Når hele premisset for innlegget ditt er at du reiser for mye til å kunne ta vare på katten, også høres det ut som at du har flere hjemme. Når man kommuniserer over nettet så kan man bare forholde seg til akkurat det som skrives, og at du skrev feil vet jo ikke jeg før jeg spør deg. Du forklarte heller ikke at ordlyden skyldtes en feil med en gang, noe som (helt ærlig) virker ganske mistenkelig - og forøvrig gjør at jeg faktisk ikke tror at du skrev feil. Anonymkode: 4db23...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #116 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fordi det er høyst relevant at du ordlegger deg slik at det høres ut som at du har flere katter hjemme. Når hele premisset for innlegget ditt er at du reiser for mye til å kunne ta vare på katten, også høres det ut som at du har flere hjemme. Når man kommuniserer over nettet så kan man bare forholde seg til akkurat det som skrives, og at du skrev feil vet jo ikke jeg før jeg spør deg. Du forklarte heller ikke at ordlyden skyldtes en feil med en gang, noe som (helt ærlig) virker ganske mistenkelig - og forøvrig gjør at jeg faktisk ikke tror at du skrev feil. Anonymkode: 4db23...234 Har du lest hvert eneste innlegg jeg og andre har skrevet her inne? Jeg var ikke klar over at jeg hadde skrevet det slik, og det har nok litt med min dialekt å gjøre. Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #117 Del Skrevet 22. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest hvert eneste innlegg jeg og andre har skrevet her inne? Jeg var ikke klar over at jeg hadde skrevet det slik, og det har nok litt med min dialekt å gjøre. Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Ja, jeg har lest alt i tråden faktisk. Det er mye mulig. Anonymkode: 4db23...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 22. november 2023 #118 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det gjør ikke døde mennesker heller, men vi vil alltid prøve å overleve. Katten lever ikke for enhver pris, den er frisk og rask. Den trenger bare et nytt hjem. Og det er fullt mulig å få til. Anonymkode: 85ea8...322 Når det ikke er hjem å oppdrive, er avliving siste, og beste, utvei. Og igjen, du må slutte å sidestille mennesker og dyr. Vil du ha en diskusjon på aktiv dødshjelp, lag din egen tråd. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts burde aldri tatt over katten fra starten av om hn ikke var klar eller hadde tid for forpliktelsen.. Anonymkode: 2f126...eb9 De fleste av oss forstår at livet kan endre seg... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #119 Del Skrevet 22. november 2023 ts har gjort ganske mye for denne katten. ekstremt mange ufine folk som beskylder ts for det ene og det andre her. dere driter dere ut Anonymkode: f3143...2b3 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #120 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 9.00): Bergen Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Jeg stod i samme situasjon - hadde to voksne katter (brødre) som jeg måtte gi bort. Lå lenge på finn.no og da tok en organisasjon som heter Mjau mjau på Askøy kontakt. De sa at de visste hvor vanskelig det var å gi bort voksne katter, og om alternativet ble avliving så var jeg velkommen til å komme dit med dem. Vet at kattene fikk seg et hjem etter hvert - sammen. ❤️ Kan hende det er foreslått (leste ikke alle seks sidene), men om ikke så er det i alle fall verdt et forsøk. Anonymkode: 4972f...6dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå