AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #61 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har kommet i en vond situasjon og det er at jeg måtte overta en katt som tilhørte noen andre, men så har jeg ikke mulighet til å ha den selv heller fordi jobben min består av mye reising og er borte lenge. Får ikke omplassert den og alternativet er da å avlive den eller slippe den ut for å la den bli herreløs katt, og det er jo grusomt gjort mot den. Det tredje alternativet er å plassere den på pensjonat hver gang jeg er borte, men det blir lett 7000,-hver gang jeg er bortreist. Vet ikke min arme råd😿 Anonymkode: 6884d...9a5 7000 kr for hver gang, hvem Hilton kattehotell er dette? Enten det ellers er du borte halve året 😅 men aldri slepp den ut i skogen alene eller ligende, ble kvalm av at du skrev det, selv om det er forhåpentligvis satt på spissen. Snakk med kattehuset. Aner ikke hvor du bor men sikkert noen som vil ta den, har du prøvd og omplassere den overhode? Eller bare antar du det ikke går. Si ikke ja til og ta i mot dyr som du nå gjorde og visste at dette ikke passet inn i livet ditt Anonymkode: 9dbd8...34d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #62 Del Skrevet 20. november 2023 Maskinfører skrev (4 timer siden): Akkurat sånn pus jeg ønsker meg det jo 😳😻😻 😀❤️ Han er en veldig fin og rolig pus, akkurat passe sær som katter skal være, og veldig bestemt på hvor mye kos han ønsker. Han er ganske leken sent på kvelden og elsker å løpe rundt med ballene sine.😺 Ts Anonymkode: 6884d...9a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #63 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 7000 kr for hver gang, hvem Hilton kattehotell er dette? Enten det ellers er du borte halve året 😅 men aldri slepp den ut i skogen alene eller ligende, ble kvalm av at du skrev det, selv om det er forhåpentligvis satt på spissen. Snakk med kattehuset. Aner ikke hvor du bor men sikkert noen som vil ta den, har du prøvd og omplassere den overhode? Eller bare antar du det ikke går. Si ikke ja til og ta i mot dyr som du nå gjorde og visste at dette ikke passet inn i livet ditt Anonymkode: 9dbd8...34d Kattepensjonat tar 190 kroner døgnet og det er faktisk rimeligere enn privatpersoner som passer katter og tar 250 kroner døgnet minimum. Jeg tok imot denne katten fordi eieren døde og hvis jeg ikke hadde tatt imot den så hadde det nok blitt overlatt til seg selv ute, så vær så snill og ikke døm meg når jeg har sluppet alt jeg har i hendene for å ta vare på en katt som to familier ikke gidder å bry seg om etter at eieren er død. Jeg tror ikke du vet hvor vanskelig det er å omplassere Katter, for jeg har prøvd i ukesvis og som jeg skrev i et tidligere innlegg så tar ikke Dyrebeskyttelsen / kattens vern imot flere katter som har en eier. Ts Anonymkode: 6884d...9a5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #64 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du er i Nordland, gi katten til meg. Anonymkode: ffeb6...1ed Jeg bor i Bergen Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #65 Del Skrevet 20. november 2023 Snakker du med de som har sagt de er interessert i overta pus, Ts? Anonymkode: 61234...739 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #66 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker du med de som har sagt de er interessert i overta pus, Ts? Anonymkode: 61234...739 Jeg kan som sagt kanskje hvis ingen andre kan, men har en katt som ikke elsker fremmede katter, og han begynner å bli gammel. Anonymkode: 61234...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #67 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Snakker du med de som har sagt de er interessert i overta pus, Ts? Anonymkode: 61234...739 Jada Ts Anonymkode: 6884d...9a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #68 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kan som sagt kanskje hvis ingen andre kan, men har en katt som ikke elsker fremmede katter, og han begynner å bli gammel. Anonymkode: 61234...739 Denne katten ønsker ikke å bo sammen med andre katter Ts Anonymkode: 6884d...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #69 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Denne katten ønsker ikke å bo sammen med andre katter Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Det er vel bedre det enn at den blir avliva?? Personene kan bo overta, dele inn huset og prøve å gi den bort til noen som kan ha den for alltid? Eller rett og slett dele inn huset for alltid? De fleste katter går overens med riktig presentasjon forresten. Anonymkode: 85ea8...322 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2023 #70 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er en veldig fin og rolig pus, akkurat passe sær som katter skal være, og veldig bestemt på hvor mye kos han ønsker. Han er ganske leken sent på kvelden og elsker å løpe rundt med ballene sine.😺 Ts Anonymkode: 6884d...9a5 Ja det var en nydelig pus 😻 har en Pus på 7-8 år og ei på 17,5 år så er glad i katter ja er de som bestemmer om og når de skal ha kos 😻 ja mine også elsker lekene sine håper han får ett nytt hjem 😻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #71 Del Skrevet 20. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei TS! Jeg har sendt deg en melding på Finn. Jeg og min familie er dyrekjære og vil gjerne være fosterfamilie for pusen din. 😊 Vi bor i Bergen. Anonymkode: 542a1...860 Har du sett denne da TS? Anonymkode: 49489...7f1 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #72 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du sett denne da TS? Anonymkode: 49489...7f1 Ja jeg har tekstet med henne i kveld Ts Anonymkode: 6884d...9a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2023 #73 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan som sagt kanskje hvis ingen andre kan, men har en katt som ikke elsker fremmede katter, og han begynner å bli gammel. Anonymkode: 61234...739 En gammel katt kan alltids ta en lærling 😻 gamlere de er jo roligere er dem men de må ikke bli bortglemt 😻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #74 Del Skrevet 20. november 2023 Vil bare si jeg så annonsen din på Facebook, og føler virkelig med deg. Har to særinger selv så kan dessverre ikke hjelpe, men håper det ordner seg! Anonymkode: 46d4b...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #75 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil bare si jeg så annonsen din på Facebook, og føler virkelig med deg. Har to særinger selv så kan dessverre ikke hjelpe, men håper det ordner seg! Anonymkode: 46d4b...6d2 Takk🙂 Anonymkode: 6884d...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 21. november 2023 #76 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel bedre det enn at den blir avliva?? Personene kan bo overta, dele inn huset og prøve å gi den bort til noen som kan ha den for alltid? Eller rett og slett dele inn huset for alltid? De fleste katter går overens med riktig presentasjon forresten. Anonymkode: 85ea8...322 Dette stemmer ikke. Har selv tatt i mot katter fra DB som ikke går overens med andre katter. Det er ikke morro med en katt som blir depressiv over å dele hus med andre, tiltross for at de er skilt bort fra hverandre. Du risikerer også å ha en katt som forsvinner dersom den klarer å smyge seg ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 21. november 2023 #77 Del Skrevet 21. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har kommet i en vond situasjon og det er at jeg måtte overta en katt som tilhørte noen andre, men så har jeg ikke mulighet til å ha den selv heller fordi jobben min består av mye reising og er borte lenge. Får ikke omplassert den og alternativet er da å avlive den eller slippe den ut for å la den bli herreløs katt, og det er jo grusomt gjort mot den. Det tredje alternativet er å plassere den på pensjonat hver gang jeg er borte, men det blir lett 7000,-hver gang jeg er bortreist. Vet ikke min arme råd😿 Anonymkode: 6884d...9a5 En god veterinær avliver ikke en frisk katt. Har selv vært frivillig i dyrebeskyttelsen, og med jevne mellomrom fikk vi inn friske, flotte katter som var levert veterinær for avliving. Har du ikke en nabo eller bekjente som kan se til katten når du er på reise? Har du først overtatt katten, så har du overtatt ansvaret for den liv. Å avslutte det bare fordi det ikke passer deg lengre, er ikke bra. Ser på finn at det finnes organisasjoner som drar hjem til folk og ser til kattene når eierne er bortreist. Det kan vel neppe koste 7000 hver gang? Endret 21. november 2023 av MorTil2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #78 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er vel bedre det enn at den blir avliva?? Personene kan bo overta, dele inn huset og prøve å gi den bort til noen som kan ha den for alltid? Eller rett og slett dele inn huset for alltid? De fleste katter går overens med riktig presentasjon forresten. Anonymkode: 85ea8...322 Kom deg ned på jorda! Hvem begynner å dele opp huset for å ta imot en fremmed katt? Må være folk som har et usedvanlig stille liv .. Nei, man må være realist og la noen som HAR anledning ta over i såfall. Grenser for hva man gjør for en katt. Anonymkode: 17006...fca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #79 Del Skrevet 21. november 2023 Troyamin skrev (4 timer siden): Dette stemmer ikke. Har selv tatt i mot katter fra DB som ikke går overens med andre katter. Det er ikke morro med en katt som blir depressiv over å dele hus med andre, tiltross for at de er skilt bort fra hverandre. Du risikerer også å ha en katt som forsvinner dersom den klarer å smyge seg ut. Jo, det stemmer for det meste. Er selv forvert for dyrebeskyttelsen og kattene går nesten alltid ok overens om de får riktig presentasjon og god nok tid. Ikke alle blir bestevenner, men det er helt ok. Selvsagt ikke 100% av gangene, men ganske ofte. Anonymkode: 85ea8...322 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #80 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kom deg ned på jorda! Hvem begynner å dele opp huset for å ta imot en fremmed katt? Må være folk som har et usedvanlig stille liv .. Nei, man må være realist og la noen som HAR anledning ta over i såfall. Grenser for hva man gjør for en katt. Anonymkode: 17006...fca Vi har gjort det, og vi har ikke et stille liv. Her er det fylt opp av jobb, studie, barn, fritidsaktiviteter for oss alle, venner, familie osv. Vet også om flere som f.eks har hund og katt som ikke går overens. De gjør dette også. Vil man så klarer man som oftest. Ikke spesielt slitsomt å la de få hver sin etasje f.eks. Anonymkode: 85ea8...322 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå