AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 har nylig flyttet og har nytt strømabonnement. Jeg har en app (Norges Energi) med oversikt over strømprisene. Forsøker å sette på klesvask og oppvask til tidspunkt på dag/natt hvor strømmen er billigere. Dusjer til tider hvor det ikke er så høyt forbruk ellers/lavere pris. Gikk også over til å dusje i kaldtvann. Flere døgn er jeg også bortreist og skrur ned varmen før jeg drar. Nå ser jeg at forbruksmønsteret i appen ikke gjenspeiler (de nye) vanene mine. Forbruket ser likt ut fra dag til dag. Jeg rapporterer ikke målerstand heller. spm er som følger hvordan kan strømselskapet beregne mitt nøyaktige forbruk? hvis det derimot er estimat, hvorfor skal jeg bry meg om tidspunkt o.l.? Anonymkode: 4b86c...c76
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #2 Skrevet 20. november 2023 https://xn--strm-ira.no/ams-strømmåler Anonymkode: b9f55...955
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk også over til å dusje i kaldtvann. Norge 2023. Anonymkode: d78b4...77a 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #4 Skrevet 20. november 2023 Betaler du forskudd på hele eller deler av strømmen? Strømmen er som oftest billigere når trykket er lavest, samtidig så er det en ordning i nettleien hvor strømmen er billigere på faste klokkeslett. Om du setter på alt når strømmen er billigst så vil du nok ikke spare noe på det, for da vil du bli flyttet opp i en dyrere klasse på nettleien din. Jeg ville heller ikke skrudd ned temperaturen på vannet, for da må du bare bruke mer strøm for å varme det opp igjen og du risikerer sykdommer om du ikke passer på- Ikke sett på vaskemaskin og oppvask osv på natten med mindre du er våken, livet ditt er ikke verdt ett par kr. Anonymkode: f6a84...c14
Druid Skrevet 20. november 2023 #5 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): hvordan kan strømselskapet beregne mitt nøyaktige forbruk? I sikringsskapet står det en hvit boks som måler forbruket ditt fortløpende, time på time. Det er faktoreringsgrunnlaget. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis det derimot er estimat, hvorfor skal jeg bry meg om tidspunkt o.l.? Uansett hvordan appen visualiserer bruksdataene, faktureres du time for time, og timesprisene bestemmer hva su skal betale. Men det er noe rart når du ikke ser noe forskjell når du skrur av forbruk.
Snublefot62 Skrevet 20. november 2023 #6 Skrevet 20. november 2023 Når jeg ser du skriver NorgesEnergi så ville jeg først ha ringt de og spurt hvilket abonnement du har og hvordan de avregner forbruk. De har det jeg vil påstå er markedets værste praksis på å lure kunder over på gjennomsnittsberegning av forbruk. I tillegg ville jeg ha forsikret meg om at de får data fra måleren din. 1
newman01 Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: har nylig flyttet og har nytt strømabonnement. Jeg har en app (Norges Energi) med oversikt over strømprisene. Forsøker å sette på klesvask og oppvask til tidspunkt på dag/natt hvor strømmen er billigere. Dusjer til tider hvor det ikke er så høyt forbruk ellers/lavere pris. Gikk også over til å dusje i kaldtvann. Flere døgn er jeg også bortreist og skrur ned varmen før jeg drar. Nå ser jeg at forbruksmønsteret i appen ikke gjenspeiler (de nye) vanene mine. Forbruket ser likt ut fra dag til dag. Jeg rapporterer ikke målerstand heller. spm er som følger hvordan kan strømselskapet beregne mitt nøyaktige forbruk? hvis det derimot er estimat, hvorfor skal jeg bry meg om tidspunkt o.l.? Anonymkode: 4b86c...c76 Kan du ta en skjermdump av en "normaluke" og den uka du hadde redusert forbruk? Hvor stort forbruk og til hvilke tider?
Schmuhu Skrevet 20. november 2023 #8 Skrevet 20. november 2023 (endret) Mulig at det kan være hensiktsmessig å dobbeltsjekke målernummeret på måleren og målernummeret registrert hos leverandøren. Det er her jeg hadde begynt leteaksjonen. Det neste du kan prøve er å ta hovedsikringen slik at boligen er strømløse i minst 3 timer. Dette burde være synlig i appen hos de fleste leverandører senest dagen etter. Husk å vise forbruket per time. Er det ikke synlig så hadde jeg tatt en prat med leverandøren hvordan de forklarer dette. Schmuhu Endret 20. november 2023 av Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Norge 2023. Anonymkode: d78b4...77a Også en dårlig løsning, da kaldt vann ikke skyller av såpe, shampo, balsam og kroppsfett skikkelig. Anonymkode: 258f4...b82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå