Gå til innhold

Er så lei av A4 livet, får aldri egentid!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

100% dagvaktjobb, 3 barn mellom 13 og 5 år- og værst av alt, en mann som trenger mye bekreftelse, nærhet og sex. Etter en hektisk hverdag på jobb, er det hjem å lage middag, så er det en eller annen fritidsaktivitet med ungene, kveldsmat, legge unger. så rekker man å sette på noen vask og gjøre klar til morgendagen før det er senga. og da skal han ha sitt. Jeg er så sliten av A4 livet, og sex har blitt en plikt fremfor noe jeg vil. Jeg tror jeg har funnet problemet, og det er mangelen på alenetid- stillhet. Fordi det skjer jo aldri. Selv på natta kommer ungene inn og skal bare sove i senga vår. Jeg kan ikke engang legge meg en time før mannen, uten at han også MÅ legge seg samtidig. Jeg får ikke puste! Jeg kan ikke en gang gå på do hjemme, uten at et av barna henger i dørklinka. Har forsøkt å ta dette opp med han, kan han ikke ta med ungene på hytta eller til foreldrene sine uten meg? Bare en helg. Jeg trenger ikke mer. Men da blir han fornærmet og såret, at jeg ikke vil tilbringe tid med han, for han vil jo bare være med meg. altså... what? 

Elsker familien min, ikke misforstå! Men jeg føler jeg drukner og holder på å miste meg selv. Jeg vil bare sitte litt i fred med mine egne tanker, uten at noen skal ta på meg, bli skuffet over meg eller forvente noe. 

Er det flere med samme hverdag? Tips? Råd? 

-Klagekjerringa-

Anonymkode: 6dc9b...69c

Lås døra!

Anonymkode: 6748d...c4f

• Liker 5
Skrevet

Kan du gå ut på noe av og til og mannen passe barna? Gå kveldstur alene, eller avtale med mannen at du får være litt for deg selv etter at barna har lagt seg?

høres usunt ut å ha sex kun fordi mannen vil. Kan du snakke med ham om det og si du trenger egentid for å få overskudd til sex?

Anonymkode: 189ad...3f6

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva forventet du egentlig da du fikk deg mann og en skokk med unger??

Anonymkode: 0b1c1...043

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

Stakkars deg. Pliktsex biten har jeg kjent på før, men heldigvis ikke så travle dager. Nå nyter jeg masse alenetid uten partner. Det bør alle unne hverandre. 

Du må nok bare få han til å forstå din situasjon. Men er han like deltagende i hverdagen? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har lov til å sette mamma-tid på timeplanen.

Og med alt som skjer i en hektisk familie med tre barn er det smart å rett og slett skrive opp tid til deg selv på timeplanen - ellers skjer det ikke, koker bort i kålen.

Hva med om du - i hvert fall til å begynne med - stikker bort? La mannen ha en pappadag med ungene, fikse middag osv. Mens du ikke drar hjem etter jobb! Gå ut og spis på kafé, gå på biblioteket og sitt i en stille krok å les bok, eller dra i bassenget og svøm noen runder - eller hva enn du har lyst til.

Kommer du hjem mer uthvilt og med bedre humør, så skal du se både mann og barn synes det er fint :)

Også gir du selvfølgelig mannen samme mulighet en annen dag, om han ønsker.

Unger har bare godt av å oppleve at foreldre prioriterer seg selv også.

Du ønsker vel ikke for dine egne unger at de skal miste seg selv helt i a4-livet…? Husk at du modellerer også valg for dem, og hvordan de kommer til å føle når de selv blir voksne :)

Anonymkode: 8188c...272

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde det på samme måte… Helt til mannen kom å sa han ville skilles, fordi jeg ikke tok initiativ til sex og ikke leverte bra nok i senga. Han følte seg oversett og lite elsket… Så nå er jeg helt desperat etter å få reparert familien min. Livredd for å gå glipp av et sekund av barnas liv. Grusomt hvor fort det kan snu…

Anonymkode: ea653...c6c

• Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva forventet du egentlig da du fikk deg mann og en skokk med unger??

Anonymkode: 0b1c1...043

Hvorfor, HVORFOR velger folk dette frivillig???

Anonymkode: 37a29...01f

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva bidrar far med i hjemmet? Det virker jo som du tar det tredje skiftet i familien og da er det jo ikke rart at du er dritsliten. 

Og kan du dra på hytta?

Anonymkode: 71b0b...d0e

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Dra til FVK, få time med en tredjepart. Tror mannen din må høre i klartekst at pliktsex ikke er greit, og at om forholdet skal overleve, må han ta litt mer ansvar og gi deg rom for alenetid. Det kan gå begge veier, kanskje du kan ta ungene en helg slik at han kan ha en helg alene også? Men tror han trenger å høre det fra andre enn deg, ettersom han høres ut som en sårbar type.

Anonymkode: 7dbc9...0b1

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Slutt å ha sex når du ikke vil!! 

Mulighet for å ta deg en avspaseringsdag uten at mannen din vet om det? 

Anonymkode: 7e1fc...5c2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å bare si NEI!

Anonymkode: 8b71d...732

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor, HVORFOR velger folk dette frivillig???

Anonymkode: 37a29...01f

Ikke vet jeg, men kanskje det er tilnærmet umulig å vite hvordan noen blir som foreldre (her da far) før de faktisk har barn? 😑

Anonymkode: 901e0...bc2

• Liker 6
Skrevet

Begynn å "jobb overtid", men i stedet for å jobbe drar du på alenetid. Spa, kafé, butikker, gåtur, kino. Så kan mannen ta ungene noen timer. Helt plutselig kanskje sexlysten hos han blir mindre da han plutselig må ta litt mer ansvar hjemme.  Nei, jeg syns egentlig ikke man ska lyve for sin ektefelle, men når han ikke skjønner problemet så må jo mamma reddes. 

Anonymkode: 46a8d...286

• Liker 14
  • Hjerte 3
Skrevet

Du må legge inn ufravikelig mamma-tid, finn deg en helsebringende hobby - det er det vanskelig å si nei til :D

Anonymkode: 19d6d...ee8

• Liker 5
Skrevet

Som andre sier, du må legge inn egentid. Finn en hobby eller bare gå en tur eller sett deg på kafe. Slutt med pliktsex.

Du må ta vare på deg selv, det er kun som kan gjøre det.

Anonymkode: 515a0...a38

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen. Anbefaler gåtur på kvelden, handletur på egenhånd, dra på biblioteket, museum, venninnetur til London en helg - eller kanskje sammen med eldste? Bli liggende i sengen og les en bok på formiddagen en lørdag, legg deg en time i badekaret - det er lov det 😊

Egentid er viktig - men ikke forvent at mannen din forstår det uten at du gir tydelig beskjed. 

Anonymkode: f28db...6f9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er nesten så du skulle vist han det du skriver her, så kanskje han skjønner? Høres utrolig slitsomt ut at sex er blitt en plikt... Det er jo virkelig ikke sånn det funker! 

Det høres virkelig ut som du trenger ei skikkelig helg med alenetid. Kanskje du kan dra på hytta alene? 🙂

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er nok veldig mange som kjenner seg igjen her. Jeg begynte å jobbe litt "overtid" slik at mannen måtte ta mer ansvar for ungene. Overtiden var min egentid og behøvde ikke være mer enn en time med kaffe og en bok, en matbit med en kollega eller rett og slett en gåtur. Jeg begynte også å trene fast en gang i uken sammen med en venninne. 

Ingenting av dette var bærekraftig over tid og vi er skilt i dag. Jeg tror likevel det kan fungere for noen. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...