AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Hvor lenge har du stått på sovemedisin og hvilken medisin tar du? Og er det noen som har klart å slutte med sovemedisin? Hver gang jeg dropper sovemedisin våkner jeg etter 3-4 timers søvn… 🙁 Anonymkode: e33a1...e48
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Får Sarotex for søvn, funker bra for meg☺️ Anonymkode: 2a46f...121
Sofakona Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Hvor lenge dropper du medesin? 1 dag? 1 uke?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Jeg tar melatonin, sarotex og stilnoct for søvn. Men nå har jeg ikke jeg ”frisk” heller da Anonymkode: fd321...963
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Hvor lenge dropper du medesin? 1 dag? 1 uke? Har gått flere uker uten medisin uten bedring. Ble så dårlig av søvnmangel at jeg holdt på å gå i bakken til slutt. Legen forstår ikke hvorfor kroppen min nekter å sove. TS Anonymkode: e33a1...e48
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Er sarotex for å holde på søvn eller innsoving? Anonymkode: e1ff0...741
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har gått flere uker uten medisin uten bedring. Ble så dårlig av søvnmangel at jeg holdt på å gå i bakken til slutt. Legen forstår ikke hvorfor kroppen min nekter å sove. TS Anonymkode: e33a1...e48 Du har jo en søvnlidelse og trenger behandling. Ikke sovemedisin. Anonymkode: ca645...909
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er sarotex for å holde på søvn eller innsoving? Anonymkode: e1ff0...741 Holde på søvn, Anonymkode: 2a46f...121
Perelandra Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod.
Gjest Fairy95 Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 (endret) Finn årsaken til søvnproblemet og forbered deg på uker med dårlig søvn når du slutter på sovemedisin. Jeg sluttet på sovemedin i februar etter daglig bruk i 7 mnd. De tre første ukene var jævlige (våknet hver annen time og slet med innsovning også). Så løsnet det. Mitt beste råd er å lese om søvnrestriksjon-metoden + stå opp og legg deg til samme tid hver dag. Selv om du har sovnet sent og dårlig/uavbrutt, opp til samme tid HVER dag og ikke sov mer enn 8 timer (utrolig viktig for å bygge søvnbehov). Få dagslys om morningen, kom deg ut og vær fysisk aktiv. Ikke drikk kaffe etter 12.00, evt kutt ut helt en periode. Lykke til💛 Endret 19. november 2023 av Fairy95
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Jeg får Zonat (antihistamin) for å holde litt bedre på søvnen. Fungerer ganske bra😊 Legger meg fast kl 10. Våkner kl 3-4 uten Zonat, sover til 6 med. Anonymkode: 5f8f4...64a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvor lenge har du stått på sovemedisin og hvilken medisin tar du? Og er det noen som har klart å slutte med sovemedisin? Hver gang jeg dropper sovemedisin våkner jeg etter 3-4 timers søvn… 🙁 Anonymkode: e33a1...e48 Atarax. Fungerer helt utmerket. Har gått på det i flere år og kan gå på det så lenge jeg vil da det er helt ufarlig. Anonymkode: 686d0...55c
Serafin Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvor lenge har du stått på sovemedisin og hvilken medisin tar du? Og er det noen som har klart å slutte med sovemedisin? Hver gang jeg dropper sovemedisin våkner jeg etter 3-4 timers søvn… 🙁 Anonymkode: e33a1...e48 Ja, det er en helt normal bivirkning det. Du betaler jo i renter for å få en god natt med søvn med en sovetablett innabords. Du bør heller holde ut og bruke søvnrestriksjon som et virkemiddel. Er du trøtt pga lite søvn så bør du holde deg våken frem til neste natt du går og legger deg. Det er samme metode de bruker på søvnklinikk i Bergen.
Lill3My Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 Alimemazin har fungert fint for meg, men i enkelte perioder er heller ikke det nok og jeg får da Imovane å bruke etter behov: alt fra 2-5 dager for å bryte mønsteret/insomni. Dette har jeg kommet frem til at er verdt det for meg og min situasjon da symptomene har for andre tilstander avhenger av at jeg har energi og overskudd nok til å mestre det (ptsd, angst, spiseforstyrrelse,). Ergo får jeg Imovane i perioder for å kunne fungere av est mulig heller enn å bite i meg dårlig søvn for deretter oppleve tilbakesteg på andre områder som konsekvens. Skulle så gjerne bare kunne sove. Men siden det ikke skjer nå,nerbder beste å gjøre dette beste ut av det. Samtidig praktiserer jeg jo de generelle søvntipsene om kjølig rom, mobil vekk , skjermfri time før soving (leser heller enn å se tv), får frisk luft og sollys en time hver dag og trener så og si daglig. Ingen alkohol. Ingen søvn. Kun kaffe på morgenen. Føler liksom jeg gjør min del..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå