Gå til innhold

Flyttevask ved salg av bolig, jeg syns det var en veldig høy pris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil bare anbefale at du går gjennom sjekk lista for flyttevask så dere faktisk er enig at de dekker det. Venninnen min bestilte og betalte flyttevask og 2 dager før huseier skulle komme stod vi der og vasket ned detaljer de hadde glemt/ikke gjort feks rengjort vifte inni og utenpå, fuger, kriker og kroker jevnt over, tak ordentlig osv, sluk. De hadde gjort en god jobb, men ikke flyttevask god, endte med at hun fikk igjen noen av pengene når de til slutt svarte. 

Anonymkode: d94a6...e99

Jeg har fått tilsendt deres vaskeliste sammen med prisforslag etter befaring. De bruker også fornøydgaranti, så jeg er ikke nervøs der. 

Der var det vanlige, men også vifter, lufteventiler, vedovn, sluk, hvitevarer om det står igjen noen, osv. Vinduer utvendig og innvendig. 

Anonymkode: 01e8c...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 22.24):

Jeg betalte 11.500 for 130 m2 i fjor, tre etasjes rekkehus med to bad. Høres helt passe ut 😊 

Anonymkode: da614...728

Hvilke firma var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte nettopp 11.500 inkl mva for utvask av 160 kvm. Helt greit. De brukte mange timer. 

Anonymkode: 3d661...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres helt galt ut. Du har jo og da ofte garanti at hvis vask ikke er godkjent så må de utbedre det.

Vi tok nå å vasket selv ut av huset da vi flyttet. Og så der vi flyttet inn var det firma som vasket, men så ikke akurat ut som det hadde vært vasket når vi hadde  bært inn en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 22.19):

10500 altså for 150 kvm. 25% av dette går til staten. Da er det 7875 kr igjen.

Å vaske ut en bolig på 150 kvm tar jo tid. Alt skal jo vaskes ned. Tar jo fort 10 timer totalt med alt. 787,5 kr pr/time er ikke noe mindre enn hva andre håndtverkere tar i timen.

Anonymkode: a522e...33d

Hvis en person klarer vaske ned 150kvm på ti timer, så hadde jeg vært veldig skeptisk til kvaliteten på vasken...

Jeg sjekket med tre firma, som alle beregnet ca 4-5 timer på en 50kvm leilighet.

Prisene lå på mellom 4500 og 9000,- inkl mva. Oslo-området.

Selgere der jeg hadde kjøpt hadde brukt ett av de billigere firmaene i området. Og at de var billig så man godt på kvaliteten... De hadde ikke vasket nederst i garderobeskapene, lister rundt dørene kunne man skrape møkk av, og det var klissete og støvete flere steder.

Anonymkode: 0dd23...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 22.15):

Tror ikke dette er en helt vanvittig pris, nei. Vi betalte før sommeren 4000 kroner for utvask av vår 83 kvm leilighet (inkludert vindusvask). Og den prisen var et kupp, lette en god stund før jeg fant dette rimelige firmaet. Vi bodde rett utenfor Oslo, så et lite kjøretillegg er med i prisen på 4000. 

Anonymkode: 256a7...c83

Men da hadde dere 48 kr per kvm.

TS fikk tilbud på 70 kr.

Anonymkode: b3ab0...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da hadde dere 48 kr per kvm.

TS fikk tilbud på 70 kr.

Anonymkode: b3ab0...ef5

Og tråden er fra november 2023.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betale 19000,- for en enebolig.  

De bare tørrmoppet tak, vegger og gulv. Det var ikke vasket under badekaret, og ikke på noen av vinduslistene.

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det selv. 

Anonymkode: 2231d...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må sørge for å få en kontrakt, ellers blir lurt trill rundt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg betale 19000,- for en enebolig.  

De bare tørrmoppet tak, vegger og gulv. Det var ikke vasket under badekaret, og ikke på noen av vinduslistene.

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det selv. 

Hva sa kontrakten? 

Lurt å bli enige om hva som skal gjøres FØRST. 

Anonymkode: 02481...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis en person klarer vaske ned 150kvm på ti timer, så hadde jeg vært veldig skeptisk til kvaliteten på vasken...

Jeg sjekket med tre firma, som alle beregnet ca 4-5 timer på en 50kvm leilighet.

Prisene lå på mellom 4500 og 9000,- inkl mva. Oslo-området.

Selgere der jeg hadde kjøpt hadde brukt ett av de billigere firmaene i området. Og at de var billig så man godt på kvaliteten... De hadde ikke vasket nederst i garderobeskapene, lister rundt dørene kunne man skrape møkk av, og det var klissete og støvete flere steder.

Anonymkode: 0dd23...78a

Det er ikke så mye mer jobb å vaske større hus enn små leiligheter. Utvask av særlig kjøkken er det som tar lengst tid. Bad nr 2.

Å vaske ut av soverom tar ikke så mye tid. Så forskjell mellom to-roms og 5-roms behøver ikke å være så stor.

Anonymkode: 3b4d9...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker du selv så er du sikker på at du har tatt alt (man kjenner sitt eget hus best)

Anonymkode: 34e48...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg flyttet i fjor ut fra studendamskipnaden og der var det 78kr per kvadratmeter

Anonymkode: 6d0b2...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...