AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Er det greit å ta kontakt med tidligere eier av leiligheten jeg har kjøpt for å spørre hvordan vedkommende opplevde naboen som bor over? Det er en del støy, men ikke det klassiske som barnegråt, vandring, TV. Det er mer roping, skriking, banning, kjefting (vet ikke på hva, vedkommende bor alene og har aldri besøk), plutselige gjenstander som kastes hardt i bakken (også om nettene), noen ganger høy musikk. Mistenker alkohol da jeg hører det knuses ting der oppe ofte. Jeg trives ikke og ligger bare å venter på når neste utbrudd kommer. Jeg tør ikke å banke på alene fordi jeg vet ikke hva jeg møter, eller å kontakte styret siden jeg er redd for at det skal bli verre. Er jo åpenbart hvis styret sender klage at det egt er meg. Når jeg spurte på visning om støy sa megler at støyreduserende tiltak var gjort under bygging, og ja han har rett i det. Hører jo f.eks ikke TV. Når jeg spurte eier under overtagelse ble hun veldig vag og så ukomfortabel ut så noe sier meg at hun ikke holdt ut lengre? Hun bodde der under ett år. Men lurer jo på å kontakte henne for å spørre om hun noen gang klagde, møtte vedkommende o.l Er det lov / greit? Anonymkode: 4a907...6ac 2
Phoenix Heart Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Ja, det mener jeg er helt greit. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Ring politiet neste gang du hører bråk. Anonymkode: 7a1a9...46d 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #5 Skrevet 20. november 2023 Ikke vær så hjelpeløs. Klag over bråket. Å kontakte tidligere eier er bare formålsøst. Anonymkode: 8757a...beb 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #6 Skrevet 20. november 2023 Hvis du har eierskifteforsikring så bør du faktisk gå den veien. Anonymkode: 9bf16...5e6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du har eierskifteforsikring så bør du faktisk gå den veien. Anonymkode: 9bf16...5e6 Forsikringen dekker ikke bråkete naboer 🙄 Anonymkode: 6803d...594
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #8 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forsikringen dekker ikke bråkete naboer 🙄 Anonymkode: 6803d...594 Jo, faktisk. Anbefaler deg å Google litt. Anonymkode: 9bf16...5e6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #9 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, faktisk. Anbefaler deg å Google litt. Anonymkode: 9bf16...5e6 Hvor går grensen, da? Noen som selv har barn, vil kanskje for eksempel synes det er fullt forståelig og akseptabelt at naboens unger hyler, hoier, løper og spiller ball innendørs, mens neste eier synes kanskje ikke det. Anonymkode: c9cb2...9d6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Skrevet 20. november 2023 Du fikk jo masse hint under visning.... Utenom det høres det ut som en overengasjert gamer eller et psykiatrisk tilfelle. Anonymkode: 94940...555
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #11 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vær så hjelpeløs. Klag over bråket. Å kontakte tidligere eier er bare formålsøst. Anonymkode: 8757a...beb Ehm.. en nabo som roper og skriker, knuser ting Hun har vel lyst til å trygge seg selv, det er smart og det tror jeg faktisk du hadde gjort og Lett å være "stor i kjeften" altså men å oppsøke og evt. provosere (skal lite til tydeligvis) noen som kan bli farlige er ikke det mest oppegående tipset å gi, synes nå ikke jeg i allefall Anonymkode: 2b7a3...404
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #12 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor går grensen, da? Noen som selv har barn, vil kanskje for eksempel synes det er fullt forståelig og akseptabelt at naboens unger hyler, hoier, løper og spiller ball innendørs, mens neste eier synes kanskje ikke det. Anonymkode: c9cb2...9d6 Igjen, Google. Anonymkode: 9bf16...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå