Gå til innhold

Holder på å klø meg ihjel i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør så sinnsykt, svir og virker hovent spesielt på ene siden av skjeden. Har vært hos gynekolog som mente at alt var ok, men det kan da ikke være normalt at det skal være sånn her i månedsvis? 
jeg mener bestemt underlivet har endret seg. Er som sagt hovent på ene siden og jeg synes det virker som jeg har hudforandringer i forhold til at det har blitt flere plasser hvor huden «stikker ut» på en måte. 
Jeg har ikke sopp. Trodde først det var det, men har kjørt flere runder og gynekolog påpekte heller ikke noe rundt dette. 
Fikk beskjed om å kjøpe hormonfri krem på apoteket og smøre. Det har jeg gjort og det svir som f. å ta det på, og hjelper ingenting mot kløen. 

Nå holder jeg på å bli gal! 

Noen som har opplevd det samme og har en løsning?

Anonymkode: 26ca8...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme partner i over 20 år. Dessuten burde gyn. sagt noe hvis han trodde det.

• Liker 1
Skrevet

Du må få en ny sjekk. Hadde det vært en kjønnssykdom så hadde vel gyn sett/testet for det. 

Anonymkode: ddd49...ec3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme partner i over 20 år. 

Men gjelder det for ham også?

Anonymkode: 91543...8bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme partner i over 20 år. Dessuten burde gyn. sagt noe hvis han trodde det.

Hvem...du eller typen?

Skrevet

Jeg hadde noe lignende en gang, og da viste det seg at årsaken var en ny dusjsåpe jeg hadde begynt å bruke. 

Anonymkode: 5d027...079

• Nyttig 1
Skrevet

Tok gynekolog noen tester? Skrapte huden og  sjekket hva det var e.l? 
har du prøvd inotynol på apoteket? Min gynekolog anbefalte det da jeg hadde smerter i huden i underlivet. Hvit vaselin var et annet råd. Det som hjalp meg var betnovat salve. Resept på det kan du få fra fastlegen. Jeg ville prøvd en ny gynekolog eller snakket med fastlegen.

Anonymkode: ae645...ab6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lichen sclerosus?? Klør no inn i hampen. Be om henvisning til hudlege. 

Endret av Delia Peabody
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det klør så sinnsykt, svir og virker hovent spesielt på ene siden av skjeden. Har vært hos gynekolog som mente at alt var ok, men det kan da ikke være normalt at det skal være sånn her i månedsvis? 
jeg mener bestemt underlivet har endret seg. Er som sagt hovent på ene siden og jeg synes det virker som jeg har hudforandringer i forhold til at det har blitt flere plasser hvor huden «stikker ut» på en måte. 
Jeg har ikke sopp. Trodde først det var det, men har kjørt flere runder og gynekolog påpekte heller ikke noe rundt dette. 
Fikk beskjed om å kjøpe hormonfri krem på apoteket og smøre. Det har jeg gjort og det svir som f. å ta det på, og hjelper ingenting mot kløen. 

Nå holder jeg på å bli gal! 

Noen som har opplevd det samme og har en løsning?

For meg var det for mye vasking, ofte bruk av bind, feil type såpe. Tok en runde med soppmedisin og endret vanene mine der nede. Ikke vært plaget siden. 

Anonymkode: fc1f3...a15

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde noe lignende en gang, og da viste det seg at årsaken var en ny dusjsåpe jeg hadde begynt å bruke. 

Anonymkode: 5d027...079

Bruker dr. Greve og har gjort det i mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg var det for mye vasking, ofte bruk av bind, feil type såpe. Tok en runde med soppmedisin og endret vanene mine der nede. Ikke vært plaget siden. 

Anonymkode: fc1f3...a15

Hopper over mensen, så har ikke utfordringer med bind. Får alltid sopp etter mensen og gidder ikke det. 
Har kjørt soppkur med både salve og tablett som svelges. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker dr. Greve og har gjort det i mange år.

Prøv å ikke bruk såpe i det hele tatt en stund. 

Anonymkode: 2be8a...369

• Liker 1
Skrevet
Delia Peabody skrev (5 minutter siden):

Lichen sclerosus?? Klør no inn i hampen. 

Trodde det selv gyn mente det ikke så ut som det uten å ta test..

Skrevet

Ville gått til en annen gynekolog. Hadde jeg ikke gått hjelp der, ville jeg gått til hudlege.

Anonymkode: 1250c...346

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tok gynekolog noen tester? Skrapte huden og  sjekket hva det var e.l? 
har du prøvd inotynol på apoteket? Min gynekolog anbefalte det da jeg hadde smerter i huden i underlivet. Hvit vaselin var et annet råd. Det som hjalp meg var betnovat salve. Resept på det kan du få fra fastlegen. Jeg ville prøvd en ny gynekolog eller snakket med fastlegen.

Anonymkode: ae645...ab6

Ikke prøvd inotynol. Skal teste. Betnovat har jeg prøvd, men kanskje fortsette en stund til og se om det kan bedre det.

Skrevet
ThereGoesBob skrev (8 minutter siden):

Hvem...du eller typen?

Begge har hatt samme partner i over 20 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.helsenorge.no/sykdom/kjonnssykdommer/#:~:text=Klamydia%2C kjønnsvorter og herpes er,%2C hevelse%2C kløe og sårhet.

Gynekologen tok vel tester for å utelukke dette? 

Når dette kan utelukks med sikkerhet, så er det trolig sopp. Har du tatt antibiotika nylig? 

Anonymkode: 2be8a...369

Ikke brukt antibiotika på lang tid. Det er ikke sopp. 

Vet ikke hvordan jeg skulle fått kjønnsykdommer.

Skrevet

Hadde mye kløe (og utflod) over flere år. Fikk aldri treff på sopp eller bv. Heller ikke kjønnssykdommer. Fikk salver av gynekolog, men klødde igjen etter hver gang jeg var ferdig med de.. Har endret kostholdet. Mindre sukker og mye mindre hvetemel/Brød. Vet ikke hvorfor, men plagene er borte. 

Anonymkode: 6104f...df8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...