Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få luftet tankene nå.. kanskje noen har gode råd?

Hjemmeværende kvinne i 30+år. Fikk første barn slutten av 2020, ble gravid på ny når barnet var 8mnd. Baby kom tidlig vår 2022.. ikke lenge etter ble jeg gravid på nytt. Men pga at førstefødte ikke hadde bhgplass før 5mnd etter nr 2 kom så valgte jeg å ta abort da det var tungt nok å gå hjemme med to små. Det viste seg at jeg ble gravid nok engang.. situasjonen var den samme, så besluttetningen da igjen ble abort. Nå viser det seg at jeg er gravid igjen... ønske om barn nr 3 er der, men havner litt i samme situasjon som sist.. nå er barn nr2 hjemme frem til august. Har prøvd å søkt om å få bhg plass, men det er fult overalt. Vi bor landlig, langt fra familie.. så har ingen til å avlaste. Det er annerledes denne gangen.. jeg er så delt på hva som er best. Har vært hjemme i mange år nå pga småbarn, så så litt frem til nr 2 begynte i bhg sånn at jeg kunne få "lande" litt etter 3år med å være hjemme med barn 24/7. Men vi har snakket om å få en til.. men ser helst da at barn nr2 hadde gått i bhg sånn at jeg får den alenetiden på dagtid når det begynner å nærme seg slutten på svangerskap. 

Før noen kommentarer prevansjon så ble jeg gravid med spiral på nr 1..den ble tatt ut, så når jeg ble gravid med nr 2 så ville jeg vente med ny prevansjon til hormonene roet seg.. men begge de graviditetene var 100% velkommen. Aldri angret

Noen som har 3 barn under 4år? Hjemmeværende? to barn hjemme uten bhgplass?😭

Anonymkode: 1bc79...e9f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men dere må jo bruke kondom, om du ikke har spiral lenger

Anonymkode: b3264...744

• Liker 25
  • Nyttig 14
Skrevet

Abort er ikke prevensjon. Det er å ta liv. Fød barnet og ta vare på det. Du må deretter steriliseres.

Anonymkode: 0f6ea...462

• Liker 9
  • Nyttig 14
Skrevet

Det går an å bruke kondom også. 

en venninne har 3 under 3 år + 1 barn til. Hun er hjemme med de 3 minste . Hun sier det går fint, men tenker jo det er veldig personavhengig 

Anonymkode: a3f57...f90

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså. Bruker ikke du prevensjon, så må jo mannen bruke prevensjon. Å ta fullt av aborter fordi dere ikke beskytter dere mot graviditet syns jeg er usmakelig, og jeg er veldog for selvbestemt abort, men ikke som prevensjon! Gjennomfører du så er dere jo ganske snart ferdig med småbarnsperioden da. Hektisk en tid, men så vil dere få tette søsken, forhåpentligvis tette bånd også. Det er lettere å planlegge ferier og aktiviteter når barna er nære i alder kontra familier hvor det er 5 år mellom barna feks. 

Anonymkode: 433b8...eaa

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Men altså… bruk kondom da vell! Virker ut som abort er din prevensjon

Anonymkode: 61541...0f7

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

amatør. Bruke prevensjon !

Anonymkode: 8fa19...2dc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Farmor fikk tre gutter på fire år, en av dem funksjonshemmet. Antar det ikke var lett, men det gikk jo. Bestemor fikk tre barn på fem år, hyperemesis med alle + en til etter fem år, enke da yngste var ett år. Hun var heldig og hadde en søster som hjalp dem, gikk også tålelig greit.

Ikke noe av dette var optimalt, men man klarer det i noen år til de blir 3-4 og litt mer selvgående. Jeg er også for selvbestemt abort, men hadde jeg hatt to aborter og uansett ønsket et tredje barn hadde jeg ikke klart det en tredje gang (usikker på om jeg hadde klart det første gang).

Anonymkode: 07f5d...041

• Liker 2
Skrevet

Jeg er for abort, men dette er bare forkastelig. Tre på pikken noe gummi eller la vær å ha sex. Og dere er liksom voksne mennesker? Dette barnet ville jeg faen meg beholdt om jeg var deg.

Anonymkode: 57b11...b56

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan ikke alle dere som roper om prevensjon bare gå ett annet sted? TS har ikke forklaringsplikt til dere om hva og hvordan og har også skrevet ang prevensjon selv.. Har dere ikke noe pent å si, så la vær da vel.. Herregud så mange idiotiske pekefingre det skal være.. fei for egen dør først.. ganske sikker på at flere av dere ikke gjør alt 100% perfekt hele tiden. 

Anonymkode: 1a022...b37

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er gravid med nr. 3 nå og første mann er 23 måneder, nr 2 er 8 måneder. Kommer til å ha 3 under 2,5 år om noen måneder. Første og andre var planlagt, men ikke nr 3. I begynnelsen så var tanken om abort der, men vi begge ønsket oss barn nr 3 om noen år så det føltes feil å ta abort.

Eldste går i barnehagen, men jeg må være hjemme i 4-5 måneder med nr 2 og 3. Slik jeg var med 1 og 2, det var faktisk ikke så slitsomt og gikk ganske bra. Jeg beholdt rutinene til eldste og babyen tilpasset seg han. 
Vi bor også på andre siden av landet og har ingen familie her. Så vi har aldri barnevakt heller. 

For min del er det ikke det å være hjemme med barn som er vanskelig, det klarer jeg helt fint. Men, det å dra på jobb når barna er så små er tungt. Jeg føler jeg går glipp av mye. 
Om økonomien hadde tillatt det så hadde jeg heller vært hjemme med barna og utsatt barnehagestart. 

Jeg tror det kan gå fint å ha 3 barn under 4. Spesielt når en er i barnehagen. 

Anonymkode: f6df0...f92

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan ikke alle dere som roper om prevensjon bare gå ett annet sted? TS har ikke forklaringsplikt til dere om hva og hvordan og har også skrevet ang prevensjon selv.. Har dere ikke noe pent å si, så la vær da vel.. Herregud så mange idiotiske pekefingre det skal være.. fei for egen dør først.. ganske sikker på at flere av dere ikke gjør alt 100% perfekt hele tiden. 

Idiotiske pekefingre er basert på et resonnement der barnehageopptak er forskjellen på abort eller ikke. 
Klart folk reagerer! 
Du er ikke noe forum politi så snør inn. 

Anonymkode: a0d35...f96

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Idiotiske pekefingre er basert på et resonnement der barnehageopptak er forskjellen på abort eller ikke. 
Klart folk reagerer! 
Du er ikke noe forum politi så snør inn. 

En persons valg og årsak til abort  har ingen av oss noe rett til å dømme.  TS spør etter lignende erfaringer, ikke tåpelige kommentarer om prevensjon eller hennes valg av abort eller ei.. Hadde folk klart å svare på hva hovedinnlegget faktisk handler om, så hadde de aller fleste tråder på KG vært  100% mer nyttige og ikke så ufyselig.. 

• Liker 2
Skrevet

Pga folk som denne bør abort kun være lovlig for overgrepsofre. 

Anonymkode: 672de...2db

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det er snakk om en tredje abort… ringer det ikke en bjelle da å bruke kondom? Er for abort, men dette her syntes jeg er sykt

Anonymkode: 61541...0f7

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger å få luftet tankene nå.. kanskje noen har gode råd?

Hjemmeværende kvinne i 30+år. Fikk første barn slutten av 2020, ble gravid på ny når barnet var 8mnd. Baby kom tidlig vår 2022.. ikke lenge etter ble jeg gravid på nytt. Men pga at førstefødte ikke hadde bhgplass før 5mnd etter nr 2 kom så valgte jeg å ta abort da det var tungt nok å gå hjemme med to små. Det viste seg at jeg ble gravid nok engang.. situasjonen var den samme, så besluttetningen da igjen ble abort. Nå viser det seg at jeg er gravid igjen... ønske om barn nr 3 er der, men havner litt i samme situasjon som sist.. nå er barn nr2 hjemme frem til august. Har prøvd å søkt om å få bhg plass, men det er fult overalt. Vi bor landlig, langt fra familie.. så har ingen til å avlaste. Det er annerledes denne gangen.. jeg er så delt på hva som er best. Har vært hjemme i mange år nå pga småbarn, så så litt frem til nr 2 begynte i bhg sånn at jeg kunne få "lande" litt etter 3år med å være hjemme med barn 24/7. Men vi har snakket om å få en til.. men ser helst da at barn nr2 hadde gått i bhg sånn at jeg får den alenetiden på dagtid når det begynner å nærme seg slutten på svangerskap. 

Før noen kommentarer prevansjon så ble jeg gravid med spiral på nr 1..den ble tatt ut, så når jeg ble gravid med nr 2 så ville jeg vente med ny prevansjon til hormonene roet seg.. men begge de graviditetene var 100% velkommen. Aldri angret

Noen som har 3 barn under 4år? Hjemmeværende? to barn hjemme uten bhgplass?😭

Anonymkode: 1bc79...e9f

Har dere ikke tilgang på kondomer?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pga folk som denne bør abort kun være lovlig for overgrepsofre. 

Anonymkode: 672de...2db

Nei, og jeg ville aldri selv tatt abort. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En persons valg og årsak til abort  har ingen av oss noe rett til å dømme.  TS spør etter lignende erfaringer, ikke tåpelige kommentarer om prevensjon eller hennes valg av abort eller ei.. Hadde folk klart å svare på hva hovedinnlegget faktisk handler om, så hadde de aller fleste tråder på KG vært  100% mer nyttige og ikke så ufyselig.. 

Ts legger opp til dette selv med opplysninger om abortene i hovedinnlegget. Hadde antall barn under 4 år vært den eneste bekymringen, hadde abortene ikke blitt nevnt.  
Reaksjonene er basert på hovedinnlegget, ser du ikke at dette gir reaksjoner?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts legger opp til dette selv med opplysninger om abortene i hovedinnlegget. Hadde antall barn under 4 år vært den eneste bekymringen, hadde abortene ikke blitt nevnt.  
Reaksjonene er basert på hovedinnlegget, ser du ikke at dette gir reaksjoner?

Nei det ser jeg ikke grunnlag for. 

Ingen av oss står i TS sine sko. Det er jo flere sider av dette enn hva TS får frem i ett innlegg. 

Og jeg tenker at TS er reflektert nok over eventuell bruk av kondom/prevensjon selv når hun faktisk skriver at hun ikke trenger kommentarer på det. Men at folk da kan kommentere at hun bør steriliseres eller deres personlige meninger om abort osv så har det ikke noe med hva hovedinnlegget spør om. 

Har man ikke erfaring med hva ts spør om, så hvorfor kommentere? Det løser ingen verdens ting og er ikke til hjelp for TS på noe måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...