Gå til innhold

Dumpet fire uker etter fødsel av barn nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne sitter nå i en grusom situasjon. Hun og samboer har vært sammen i seks år og har to barn sammen, siste er bare en mnd gammel. De kjøpte seg hus sammen tidligere i år. Samboeren hennes sier nå at han ikke vil mer. Det er ingen ny og ingenting dramatisk som har skjedd dem imellom. Venninnen min er selvsagt knust og i sjokk. Samboeren har sagt at dette har han tenkt på en stund. 

Er det noen som har erfaring med tilstandene situasjon? Hvordan kan jeg best mulig støtte henne nå? Hva bør hun tenke på? 

Anonymkode: 9059d...9e8

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sikre seg selv og barna mest mulig. Veldig leit at dette skjer henne ❤️

Anonymkode: f3096...ede

• Liker 4
Skrevet

For en idiot 

Anonymkode: 79009...d2b

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er fryktelig. Men bra at denne råtne fyren er avslørt nå,før hun investerer mer tid i han. Hun er fortsatt ung, og sterkere enn hun tror. Hun vil få støtte og sympati av familie og venner. Ikke ptøv å løse alle problemer på en gang, ta en time av gangen. 

For sikkerhets slyld bør dere også be mannen dra til fastlege og få utelukket at han ikke er deprimert e.l. og handler ut i fra psykiske problemer.

Anonymkode: 1b782...c68

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For en idiot 

Fordi? Du vet jo ingenting om hans side, tenk om hun har slått han fejs

Anonymkode: 704db...a22

• Liker 3
Skrevet

Så fælt. Jeg tror det beste du kan gjøre er å være i nærheten mye. Spør om hun vil ha besøk ofte, hjelp til med barna. Det hadde jeg satt pris på. Jeg hadde ikke nødvendigvis likt å bli spurt om det går bra hele tiden, men heller bare hatt noen å være med. 

Som en annen har nevnt her i tråden er det lurt at barnefar snakker med psykolog for å sikre at han ikke driter seg ut på grunn av en fase som går over. Så det bør du nevne (kanskje direkte til han dersom du har såpass god relasjon).

Anonymkode: 08356...fd4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forlot selv barnefar da yngste var 8 uker, eldste 2.5 år. Han slet psykisk i alvorlig grad, ble potensielt farlig å være rundt. Jeg hadde ikke noe valg, og det var helt jævlig. 

Satt der igjen med to små barn, brudd, hussalg, trusler, politi og u name it. 

Jeg hadde heldigvis familie som stilte opp og bodde i nærheten. 

Hun bør tenke på hva slags hjelp Hun trenger for å klare seg, økonomisk, psykisk og hva som kan hjelpe henne i hverdagen. Jeg skulle ønske noen kunne flyttet inn hos meg for en periode, eller sovet enkelte netter slik at jeg fikk hjelp med eldstemann. Stod mange netter med to våkne barn, bleieskift, sykdom, middag, husvask osv. Sett bort fra at jeg følte meg knust og kvelt i min nye hverdag, så var det veldig vanskelig at jeg var mye alene med to barn som hadde to vidt forskjellige behov.  Jeg skulle ønske noen kunne tilbydd seg å ta babyen i ny og ne, slik at jeg og eldste fikk litt mer egentid. Det tok 2-3 år før jeg egentlig følte at hverdagen løsnet litt, lettere med barnevakt til minste ol. Dette er ca 4 år siden, jeg har fortsatt dårlig samvittighet for at eldste gikk gjennom en vanskelig brudd med foreldrene, mistet kontakten med far og i tillegg måtte tilpasse seg en ny hverdag med en baby i hus.

Spør venninnen din om hva hun trenger.  Kanskje dere er flere venninner som kan stille litt ekstra opp i tiden fremover?

Anonymkode: c7fc2...d23

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Ny dame i kulissene. Garantert.

Anonymkode: 4685e...5c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ny dame i kulissene. Garantert.

Anonymkode: 4685e...5c2

Tror jeg og. Mange menn blir idioter etter noen år med fullt familiekjør. 

Anonymkode: 03e16...a91

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan flere hjelpe henne med det praktiske? Vær der. Jeg ble dumpet selv av en som skyldte alt på meg. Viste seg han var depressiv, kan være det med han her også. Tenker menn også kan få fødselderesjon. Jeg fant ut at jeg var gravid 3 uker etter bruddet. Var noen fryktelig tøffe år for meg. Han kom aldri tilbake heller, men ser nå at han heller ikke var bra for meg. Sto alene med 3 barn og en o magen. Jeg hadde mange rundt meg som hjalp til med all praktiske. Hun er nå i en veldig sårbar periode med en nyfødt. Kjenner det knyter seg i magen fordi jeg husker hvor vondt det gjorde. Men livet rår man ikke alltid over, og da er det så viktig med støttende folk rundt seg. 

Anonymkode: db921...1d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror jeg og. Mange menn blir idioter etter noen år med fullt familiekjør. 

Anonymkode: 03e16...a91

Eller så kan han være deprimert, menn kan også få fødselsdepresjon. Mange mens svar på sånt er og fortalte partneren i en sånn situasjon fordi dem tror det er den andre partnerens skyld fordi dem er så ulykkelig.

Anonymkode: db921...1d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For en idiot 

Det vet vi ikke. Folk må slutte med å poste sånt tøv når man ikke vet noe om forholdet.

• Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (20 timer siden):

Det vet vi ikke. Folk må slutte med å poste sånt tøv når man ikke vet noe om forholdet.

I tillegg var det ikke i det miste hjelpsomt ift HI. 

Ikke at jeg har så mye mer konstruktivt å komme med, men det er ikke videre interessant for TS at en eller annen på forum sier at denne mannen er idiot. 

Håper venninnen din har familie og venner som stiller opp og er der for henne og at mannen velger å være far for barna selv om han flytter ut, TS.

Anonymkode: 820b4...a2c

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for råd alle sammen ❤️

Den foreløpige planen deres er at de skal fortsette å bo sammen i huset en stund til, jeg personlig ser ikke for meg at dette er heldig på sikt. 
Har tenkt tanken på at han kan være depressiv ja. Hun har rådet han til å ta kontakt med fastlege. En kompis har også bedt han om det, men enn så lenge har han ikke innsett at det er noe han trenger. Han virker å være lettet over at han har fortalt at han vil ut av forholdet. 

Anonymkode: 9059d...9e8

• Liker 1
Skrevet

Helt grusomt! Håper hun har familie og venner/nettverk rundt seg som kan støtte og avlaste framover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...