Gå til innhold

Mannen min vil ikke ha sex med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 8 uker på vei og ikke synlig gravid enda, men mannen min vil likevel ikke ha sex med meg i fare for å skade fosteret på noe vis. Det er i hvert fall det han sier. Noen fler som har erfaring med det samme? Gikk det over etter hvert? Begynner å bli frustrerende. 

Anonymkode: 3111c...c9e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er bare 8 uker på vei og ikke synlig gravid enda, men mannen min vil likevel ikke ha sex med meg i fare for å skade fosteret på noe vis. Det er i hvert fall det han sier. Noen fler som har erfaring med det samme? Gikk det over etter hvert? Begynner å bli frustrerende. 

Skjønner han jeg, det handler nok 100% ikke om deg som person, eller at han ikke tenner på deg. Jeg turte ikke å ha sex med min mann de første 12 ukene, å han var enig i det, han og var veldig redd for å ødelegge noe. 

Anonymkode: a22a2...7b3

• Liker 4
Skrevet

Mannen til en venninne av meg var slik.

Jeg synes du skal ta ham med deg når du skal til jordmor, ts, så kan dere snakke om den kvinnelige anatomien slik at han kan forstå at det ikke er noe farlig for fosteret å ha sex. Min venninnes mann visste dette veldig godt, likevel taklet han ikke å ha sex de gangen hun gikk gravid.

Anonymkode: 1efdb...705

• Liker 4
Skrevet

Det er mye rart som skjer i hodet hans når han vet det er en baby inni der. Jeg snakker av erfaring.

Det er ikke noe du trenger å være bekymret for.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg og min samboer hadde ikke sex under svangerskapet i det hele tatt. Fra hun ble gravid til vi hadde sex igjen, så gikk det ca 1 år. Altså 1 år og 8 mnd ca uten sex.

For meg, så var det som å slå av en bryter da hun ble gravid. Hun gikk fra å være en elsker, et seksuelt vesen, til å bli en fødemaskin. En mor til mitt barn. Alt det seksuelle forsvant. Hun ble ikke noe jeg skulle begjære, men beskytte.

Dette avtok noe med tiden, men det seksuelle i mellom oss ble forandret for alltid. 

Samme gjentok seg da hun ble gravid med nr 2. da sluttet vi mer eller mindre å ha sex. Og sånn har det vært siden😊. De siste årene har vi hatt sex kanskje 2-3 ganger i året.

Men det viktigste her er at vi er fornøyd med hvordan vi har det 😊. Vi har veldig sjeldent sex, men den er utrolig bra når vi har den😂.

• Liker 4
Skrevet

Takk for betryggende tilbakemeldinger. Håper at han føler seg litt mer komfortabel etter det har gått 12 uker og faren for spontanabort er mindre, men har forståelse for at det er rart for han at det er en voksende baby inni der. 

TS

Skrevet

Kan skjønne at man tenker sånn, det kan være en tanke både hos mor og far det. Ville tatt han med til jordmor så hun også kunne forklart hvordan alt henger sammen. Han kan f.eks ikke «treffe» babyen osv. 

Anonymkode: 3c50a...5ca

Skrevet

Mannen min har heller ikke villet ha sex med meg siden vi lagde ungen for 2 år siden…. Har prøvd ALT.

Anonymkode: e2f71...59e

• Hjerte 1
Skrevet

Har du foreslått suging? Hva sier han til det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen min har heller ikke villet ha sex med meg siden vi lagde ungen for 2 år siden…. Har prøvd ALT.

Anonymkode: e2f71...59e

Uff da! 2 år😭 Håper ikke det blir så ille for oss. 

HemmeligSpion skrev (5 minutter siden):

Har du foreslått suging? Hva sier han til det?

Nå har det seg dessverre sånn at jeg er veldig ofte kvalm om dagen og kaster opp, så har ikke turt å prøve i frykt for å spy (brekker meg av å pusse tennene). Det tror jeg bare vil skremme han vekk fra det hele enda mer… Men skal foreslå 69 hvis kvalmen gir seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå har det seg dessverre sånn at jeg er veldig ofte kvalm om dagen og kaster opp, så har ikke turt å prøve i frykt for å spy (brekker meg av å pusse tennene). 

...ja. Det glemte jeg. Det er jo relativt normalt når man er gravid, burde til og med jeg husket!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp, og det gikk over med en gang barnet var født. Hold ut!

Anonymkode: f1cfc...c31

Skrevet

Det regnes ikke som skadelig å ha sex på noe tidspunkt i svangerskapet (noen få med gjentakende spontanaborter kan bli rådet til å la være, for sikkerhetsskyld, men disse blir også sykmeldt fra starten av graviditeten blant annet. For de fleste av oss er vanlig aktivitetsnivå bare sunt!)

Så jeg ville snakket med han om det - at det ikke er skadelig på noen måte, og at du såklart forstår hvis tanken på graviditet gir han mindre lyst uansett, men at han heller bør være ærlig om det isåfall. For hvis det faktisk bare er irrasjonell frykt for å skade noe, så kan det bli frustrerende for dere begge på sikt, fordi småbarnstiden vanligvis heller ikke medfører mye sex, det er jo nå dere har muligheten til å kose dere med mye sex når dere vil, dersom dere ønsker. Og det virker jo trist å gå flere år uten sex uten grunn. 

Anonymkode: fa00c...2fc

Skrevet

Ikke min heller.  Jeg er i uke 40 og vi har vel ikke hatt sex siden uke 16 eller noe.  Det skjer noe rart i hodene på menn når magen vokser og beveger seg

Anonymkode: 96181...36b

Skrevet
sicario skrev (16 timer siden):

For meg, så var det som å slå av en bryter da hun ble gravid. Hun gikk fra å være en elsker, et seksuelt vesen, til å bli en fødemaskin. En mor til mitt barn. Alt det seksuelle forsvant. Hun ble ikke noe jeg skulle begjære, men beskytte.

Jeg som var så kåt under halve svangerskapet, hadde blitt skuffet om du var min partner. Akseptert det ja, men vært innmari skuffet og ikke minst ekstremt kåt ;) 

Anonymkode: 4fe9a...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du får tilby rompa da 😉

Anonymkode: 5f750...c68

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg som var så kåt under halve svangerskapet, hadde blitt skuffet om du var min partner. Akseptert det ja, men vært innmari skuffet og ikke minst ekstremt kåt ;) 

Anonymkode: 4fe9a...4e7

Kan forstå det 😊

Lett å bli skuffet om det er full kræsj mellom hva man ønsker.

Er vel ofte det som er problemet i mange forhold, at ønsker og behov kræsjer.

Anonymkode: 5ff2b...a6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får tilby rompa da 😉

Anonymkode: 5f750...c68

Du er mann eller?

Svangerskap gir flotte forhold for hemorider

Anonymkode: 96181...36b

• Liker 3
Skrevet

En bekjent av meg hadde en mann som nektet å ha sex hele svangerskapet, mens hun var superklar. Det første året etter fødselen var det han som var klar og hun som ikke kunne forestille seg noe verre enn sex. Det er mye som kan skje for begge parter i og etter svangerskap, så jeg tenker det meste er normalt. Dere må bare kommunisere rundt det. 

Anonymkode: f3835...ad8

Skrevet

Har hatt det slikt i begge mine svangerskap. Mannen var ekstremt redd for å ødelegge noe, så det ble ikke sex hele svangerskapene. Men vi er gode på å kose på andre måter

Anonymkode: 0d30c...6bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...