Gå til innhold

Flere som har fått verifiseringskode fra en app de aldri har brukt? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe å bekymre seg for? 

Det var ingen lenke, bare en sms kode til en merkelig app som jeg aldri har brukt og aldri har hørt om egentlig 

Anonymkode: 70d57...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det noe å bekymre seg for? 

Det var ingen lenke, bare en sms kode til en merkelig app som jeg aldri har brukt og aldri har hørt om egentlig 

Sikkert bare noen som har tastet feil tlf nr eller som har eid ditt tlf før :)

Anonymkode: 6bbac...e7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert bare noen som har tastet feil tlf nr eller som har eid ditt tlf før :)

Ved tanke på at jeg har hatt dette telefonnummeret i 18 år...kanskje noen som har tastet feil ja. Ble skikkelig stressa 😀

Skrevet

Microsoft Authenticator?

Anonymkode: c7882...2ea

Skrevet

Det kan være hacking.. pass deg. Noen som prøver å logg inn med din bruker på et sted med tofaktor-autorisering.

Men høres kanskje ut som feiltast når det er en app du aldri har hatt.

En jeg kjenner fikk hacket facebooken, da sendte "hun" (altså hackerne da) melding til folk på vennelisten og spurte om nummeret deres, og sa at hun var med på en konkurranse og at man ville få en kode som man måtte sende til henne. 

Da kom det en verification code for Amazon, så da skulle vel hackerne inn og shoppe.

Anonymkode: 6e7e4...932

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kan være hacking.. pass deg. Noen som prøver å logg inn med din bruker på et sted med tofaktor-autorisering.

En jeg kjenner fikk hacket facebooken, da sendte "hun" (altså hackerne da) melding til folk på vennelisten og spurte om nummeret deres, og sa at hun var med på en konkurranse og at man ville få en kode som man måtte sende til henne. 

Da kom det en verification code for Amazon, så da skulle vel hackerne inn og shoppe.

Men hvordan kan det være hacking fra en app som jeg aldri har brukt / ikke har noen konto? Om det Facebook eller Instagram, da skjønner jeg, for disse bruker jeg, men en random app...

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For at dette skulle vært tilfelle måtte det nesten eksistert en bruker på nevnt app tilknyttet ts. Noen ts forklarer at det ikke gjør ergo er det veldig lite sannsynlig om ikke umulig å skulle svindle/lure til seg informasjon som ikke eksisterer. 

Som sagt er det sannsynlig noen som har lagret/tastet feil tlf nr. Brukte å skje støtt å stadig før i tiden i posten for eksempel, noen oppga/tastet feil tlf nr på pakker og derfor kunne man oppleve å få hente melding på pakker man ikke hadde kjennskap til. Sannsynlig er systemet forbedret siden den gang da, men at det er fortsatt er mulig på diverse apper finner jeg sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...