AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Har glemt å stenge av utekran og koble fra hageslange. Her jeg bor har det bare svingt til rundt 0 grader og maks 2-3 kuldegrader innimellom. Ser det nå skal være et par dager med 4-8 grader og de neste to dagene kun ned til 1 grad. Hva bør jeg gjør? Stenge innekrana, og prøve å tømme utekrana på de milde dagene? Eller er løpet kjørt? Anonymkode: 73c1e...a04
Million Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Ett år opplevde vi at utekrana sprutet vann flere meter rett ut i lufta en mild julaften.... vi hadde glemt å stenge vannkrana til utekranen og ikke tømt den, som deg. En nabo kom og ringte på og sa i fra at det spruter vann fra veggen deres. Det jeg kan si er at det er svindyrt å tilkalle rørlegger på selve julaften...😆 Han kom raskt da, for vi valgte en som bodde i nærområdet. Jeg ville rådført meg med en rørlegger nå i morgen var jeg deg, før det spruter vann alle veier, hva som er best å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Sjekk om noe er sprengt når mildværet kommer, så kobler du fra og tømmer. Anonymkode: 22cc0...13e
newman01 Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Om det ikke lekker noe sted er det jo bare å ta med en bøtte ut og sjekke. Koble fra vannslangen og åpne krana. Kommer det vann ut fungerer det som normalt. Om man ikke ønsker vann på plattingen i kulda setter du en bøtte under for å samle opp vannet. Så kan du jo vurdere å bytte krana til en selvdrenerende frostfri utgave. Da slipper du å stenge vannet på vinteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå