Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fryser lett, og har kost meg siden jeg fant ut at jeg var gravid med varme bad. Jeg er nå i uke 8. Leste dessverre nå at man skal unngå dette, spesielt i første trimester fordi det kan føre til misdannelser. Jeg er veldig engstelig, fordi jeg har jo gjort dette nesten hver dag. Det har føltes så lindrende og godt ut 🫠 har noen trøstende ord?

Anonymkode: 10bb6...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke føre til misdannelser (så vidt jeg vet). Det er forbundet med høyere sjanse for spontanabort. Det er ikke bra å bli overopphetet. Mange ting gir høyere sjanse for SA uten at det betyr at de som spiser/gjør det får SA. 

Anonymkode: 3c098...ae5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fryser lett, og har kost meg siden jeg fant ut at jeg var gravid med varme bad. Jeg er nå i uke 8. Leste dessverre nå at man skal unngå dette, spesielt i første trimester fordi det kan føre til misdannelser. Jeg er veldig engstelig, fordi jeg har jo gjort dette nesten hver dag. Det har føltes så lindrende og godt ut 🫠 har noen trøstende ord?

Anonymkode: 10bb6...8ca

Jeg dusjet lenge i varmt vann når jeg var gravid, var mye kald og fikk en frisk jente. 😊

Du kan jo høre med jordmor/lege om du er veldig bekymret men tror der går bra. 

Anonymkode: e62ca...89d

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg dusjet lenge i varmt vann når jeg var gravid, var mye kald og fikk en frisk jente. 😊

Du kan jo høre med jordmor/lege om du er veldig bekymret men tror der går bra. 

Anonymkode: e62ca...89d

Dusjing er noe helt annet enn å ligge i varmt vann. Ved dusjing har kroppen større mulighet for å kvitte seg med varme, det blir vanskeligere når man ligger i varmt vann. Man bør derfor ikke bade for lenge, eller i for varmt vann. 

Anonymkode: d1ee1...562

Skrevet

Slapp av!!! Så lenge du ikke fikk heteslag går det helt fint!! 😊

Anonymkode: a3418...dfd

• Liker 3
Skrevet

Så lenge du ikke ble overopphetet tilsvarende høy feber, så er det ingenting å bekymre seg for. 😅

Anonymkode: 753a6...0cf

• Liker 1
Skrevet

Dette gjelder jacuzzi eller boblebad, altså situasjoner der du får heva kroppstemperaturen over naturlig. Eg bada masse når eg var gravid, passa på å ikkje bli ubehagelig varm. Vart det for varmt, så satt eg med øvre halvdel ute av vannet og kjølte meg. Har ein fin og framifrå gut i dag :)

Anonymkode: a3d69...53b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...