AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Jeg fryser lett, og har kost meg siden jeg fant ut at jeg var gravid med varme bad. Jeg er nå i uke 8. Leste dessverre nå at man skal unngå dette, spesielt i første trimester fordi det kan føre til misdannelser. Jeg er veldig engstelig, fordi jeg har jo gjort dette nesten hver dag. Det har føltes så lindrende og godt ut 🫠 har noen trøstende ord? Anonymkode: 10bb6...8ca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Det kan ikke føre til misdannelser (så vidt jeg vet). Det er forbundet med høyere sjanse for spontanabort. Det er ikke bra å bli overopphetet. Mange ting gir høyere sjanse for SA uten at det betyr at de som spiser/gjør det får SA. Anonymkode: 3c098...ae5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fryser lett, og har kost meg siden jeg fant ut at jeg var gravid med varme bad. Jeg er nå i uke 8. Leste dessverre nå at man skal unngå dette, spesielt i første trimester fordi det kan føre til misdannelser. Jeg er veldig engstelig, fordi jeg har jo gjort dette nesten hver dag. Det har føltes så lindrende og godt ut 🫠 har noen trøstende ord? Anonymkode: 10bb6...8ca Jeg dusjet lenge i varmt vann når jeg var gravid, var mye kald og fikk en frisk jente. 😊 Du kan jo høre med jordmor/lege om du er veldig bekymret men tror der går bra. Anonymkode: e62ca...89d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg dusjet lenge i varmt vann når jeg var gravid, var mye kald og fikk en frisk jente. 😊 Du kan jo høre med jordmor/lege om du er veldig bekymret men tror der går bra. Anonymkode: e62ca...89d Dusjing er noe helt annet enn å ligge i varmt vann. Ved dusjing har kroppen større mulighet for å kvitte seg med varme, det blir vanskeligere når man ligger i varmt vann. Man bør derfor ikke bade for lenge, eller i for varmt vann. Anonymkode: d1ee1...562
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Slapp av!!! Så lenge du ikke fikk heteslag går det helt fint!! 😊 Anonymkode: a3418...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Så lenge du ikke ble overopphetet tilsvarende høy feber, så er det ingenting å bekymre seg for. 😅 Anonymkode: 753a6...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 Dette gjelder jacuzzi eller boblebad, altså situasjoner der du får heva kroppstemperaturen over naturlig. Eg bada masse når eg var gravid, passa på å ikkje bli ubehagelig varm. Vart det for varmt, så satt eg med øvre halvdel ute av vannet og kjølte meg. Har ein fin og framifrå gut i dag Anonymkode: a3d69...53b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå