Gå til innhold

Stemor overgår meg igjen i år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde spart mine 1500 kr, lent meg tilbake og latt henne holde på. Ikke sikkert det er så stas for henne om du ikke er med i "konkurransen" heller....

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Svigermor er velkommen til å lage. Dette er konkurranseinstilt stemor 

Anonymkode: a226f...9de

Hvordan vet du så mye om hennes motiver? 
Beklager, her bør misunnelsen vike. Vær glad for alle ekstrapersoner barna har i livet. 
(ja, jeg har barn og de har en flott bonusmor. Jeg har også egne bonusbarn).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Ikke lag det til en konkurranse. Vær glad for at barna dine har en raus stemor, som gidder å bruke tid og penger på noe som gleder barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koktreke skrev (4 minutter siden):

Hadde spart mine 1500 kr, lent meg tilbake og latt henne holde på. Ikke sikkert det er så stas for henne om du ikke er med i "konkurransen" heller....

Dette, TS. Bruk energien og pengene på noe annet med barna dine i stedet. Vi sluttet med gavekalendere til barna da de var små, det går helt fint.

Og når det gjelder det at det ene barnet ditt sier at stemor er en bedre mor, det er faktisk innafor å si til barnet at akkurat det trenger man ikke å si. Egentlig burde eksen din ha støttet deg her, men jeg skjønner at det er overoptimistisk å håpe på.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har en sønn og en bonusdatter. Begge er voksne nå. Har i alle år likt å kjøpe gaver til bonusdatter (og nå også til hennes datter). For meg handler det bare om at jeg er glad i henne, og at det er gøy å kjøpe til jente 🙃. Jeg vet faktisk ikke hva hun får av moren. Hun var veldig gjerrig under oppveksten (bra med penger, men dekket null og niks for datter fra hun var 15 og fikk jobb ved siden av skole). Bonusdatter og jeg har alltid hatt et svært godt forhold. Forbeholder meg retten til å gi henne det jeg vil 😃

Anonymkode: 13d61...b61

Hadde mor god råd, eller dårlig råd? 

Anonymkode: 61122...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at hun er årsaken til skilsmisse med barnefar. Her lukter det veldig av sjalusi og bitterhet. Jeg trur du lager det til en konkurranse i å med at du frykter at barna liker deg og din kalender mindre. Du har mistet din ex mann pga henne,men det betyr ikke at du mister barna dine til henne. Ikke la slike følelser og tanker spise deg opp å heller vær glad på dine barns vegne. Dem vet hvem som er sin mamma. Det er stemor sitt valg på hvor mye penger hun vil bruke på dine barn. Hadde hun  ikke laget kalender til dine barn har garantert dette også blitt feil hos deg. Slå vekk bitterhet og sjalusi og sinne mot henne. Gi mer faen å bruk din energi på åbygge deg opp etter skilsmissen. Fører aldri noe godt med seg slik som det er no,barn merker også dine følelser mot henne. Å det brukes jo mot deg når dem har en dårlig dag eller dem ikke får viljen sin av deg ol. Gå i terapi om nødvendig om du ikke klarer å komme deg gjennom det. Husk det er ikke konkurranse! Gi slipp å kom deg videre,høres brutalt ut,men det er nødvendig for at du å barna får en bedre sammen trur jeg. Livet er langt i fra over,gjør noe som gir både deg og barna glede. Både sammen å alenetid for deg. Lykke til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

De hadde ikke reagert hvis hun ikke hadde lagd til dem siden de ikke bor sammen. Kun sammen noen dager i måneden. Barna har sett hva hun gjør for hennes barn og vært missunelige 

Da har de jo reagert... Med en misunnelse. Det er en følelse som fort dreper relasjoner. 

Anonymkode: dde4d...1f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De går til henne og faren for å snakke. Også om meg og de utfordringene vi har her hjemme. Eldste sa i frustrert øyeblikk at stemor var bedre mor enn meg

For barna så oppleves det nok sånn, når du ikke klarer å heve deg over. Det blir først konkurranse når du lar det bli det. 

Anonymkode: 422fd...799

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De hadde ikke reagert hvis hun ikke hadde lagd til dem siden de ikke bor sammen. Kun sammen noen dager i måneden. Barna har sett hva hun gjør for hennes barn og vært missunelige 

Dette er jo veldig selvmotsigende?

De hadde ikke reagert fordi de kun er der noen dager i mnd men du sier samtidig at barna dine har vært sjalu for det hun gjør for sine egne barn?

Jeg bruker like mye penger og energi på kalenderene til stebarna mine som jeg gjør til mine egne barn, selv om de bare er hos oss annenhver helg og ferier pga reisevei.

Jeg gjør dette fordi jeg er glad i dem og vil aldri gjøre forskjell på dem og barna som bor hos oss fulltid.

Her har jeg aldri fått noe annet enn fine tilbakemeldinger fra barna sin mor og hadde forventet å få beskjed om hun syntes jeg tråkket over hennes grenser.

Anonymkode: 0e41a...76c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du foretrekker en stemor som heller gir beng I sine stebarn? For det er mange av dem! Synd at du føler deg sjalu. Bør jobbe med selvtilliten din

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om hun ikke hadde gjort det, hadde du lagt ut et innlegg her om at "Stemor gir dyre kalendergaver til sine barn uten å gi til mine når hun vet vi har dårligere råd og barna mine ønsket seg det veldig" ... 

Hvorfor er du ikke glad for at barna har en stemor som bryr seg? Unner du ikke barna dine å få noe som de åpenbart gleder seg til? Det er jul - det handler om barna, ikke deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2023 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg har kjøpt ferdigpakket kalendergaver til alle tre barna. Prisen er på under 500 hver. Stemor har sagt ja til å lage pakker til barna, der prisen er mellom 1000-1500 hvert barn. Hun lager i tillegg til sine egne barn. I går overhørte jeg barna snakke om hvor mye de gleder seg til hennes passer. Jeg har lyst til å be henne forholde seg til at barna allerede har en mor. Men det er mine barn som selv har spurt henne om kalendergaver siden hun visst lager superbra pakker i følge barna.

Burde hun ikke forholde seg til egne barn ? 

Hva er det verste som kan skje mener du? 

Anonymkode: 9d7c2...62d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 18.00):

De går til henne og faren for å snakke. Også om meg og de utfordringene vi har her hjemme. Eldste sa i frustrert øyeblikk at stemor var bedre mor enn meg

Da spør du på en hyggelig måte tilbake "Å? Hva er det du ønsker at jeg skal gjøre bedre? Hvilken måte gjør hun ting på som du synes er bedre?" 

Spør med nysgjerrighet og med mål om å bedre deg selv, ikke bitterhet og sjalusi, så går det nok fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er det verste som kan skje mener du? 

Anonymkode: 9d7c2...62d

At de tror at det er sånn en mor skal være. At de tror at jeg er verre mamma enn henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 17.52):

Jeg har kjøpt ferdigpakket kalendergaver til alle tre barna. Prisen er på under 500 hver. Stemor har sagt ja til å lage pakker til barna, der prisen er mellom 1000-1500 hvert barn. Hun lager i tillegg til sine egne barn. I går overhørte jeg barna snakke om hvor mye de gleder seg til hennes passer. Jeg har lyst til å be henne forholde seg til at barna allerede har en mor. Men det er mine barn som selv har spurt henne om kalendergaver siden hun visst lager superbra pakker i følge barna.

Burde hun ikke forholde seg til egne barn ? 

Ærlig talt! Du bør være så takknemlig at barna dine har en så raus stemor!

Tenk på de barna som blir forskjellsbehandlet !

Anonymkode: fd093...501

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han eldste gjentok i går at stemor var så mye bedre mamma enn meg. Da skrek jeg tilbake at han kunne bare gå til favorittmoren sin. Konflikten har nå eskalert og hun vet å utnytte situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Han eldste gjentok i går at stemor var så mye bedre mamma enn meg. Da skrek jeg tilbake at han kunne bare gå til favorittmoren sin. Konflikten har nå eskalert og hun vet å utnytte situasjonen. 

Hva gjør deg til en god mor da?

Anonymkode: a287d...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange er uenige med deg ts, men jeg må si at jeg forstår hva du mener. Stemor bør kjenne sin plass, hun kjøper jo barna med en flott og dyr pakkekalender. Hvorfor har hun sagt hvor mye de koster? Om hun ikke gjør det for å opphøye seg selv kunne hun holdt prislappen for seg selv. Barn er ganske lette å kjøpe da. 

Jeg skjønner for så vidt ikke hva barn skal med så dyre pakkekalendere heller, men nå prøver jeg at barna mine ikke skal bli så materialistiske. Heller ei stemor som er raus på tid og omsorg enn på materialistiske ting (som sikkert ligger glemt i en skuff før juleaften uansett).

Anonymkode: 7198b...d7a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...