Gå til innhold

Stemor overgår meg igjen i år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ferdigpakket kalendergaver til alle tre barna. Prisen er på under 500 hver. Stemor har sagt ja til å lage pakker til barna, der prisen er mellom 1000-1500 hvert barn. Hun lager i tillegg til sine egne barn. I går overhørte jeg barna snakke om hvor mye de gleder seg til hennes passer. Jeg har lyst til å be henne forholde seg til at barna allerede har en mor. Men det er mine barn som selv har spurt henne om kalendergaver siden hun visst lager superbra pakker i følge barna.

Burde hun ikke forholde seg til egne barn ? 

Anonymkode: a226f...9de

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kjøpt ferdigpakket kalendergaver til alle tre barna. Prisen er på under 500 hver. Stemor har sagt ja til å lage pakker til barna, der prisen er mellom 1000-1500 hvert barn. Hun lager i tillegg til sine egne barn. I går overhørte jeg barna snakke om hvor mye de gleder seg til hennes passer. Jeg har lyst til å be henne forholde seg til at barna allerede har en mor. Men det er mine barn som selv har spurt henne om kalendergaver siden hun visst lager superbra pakker i følge barna.

Passer = pakker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær smålig. Hadde ikke stemor brydd seg så hadde det vært galt også

Anonymkode: 65971...027

• Liker 34
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Vær glad for at du har en så godt likt, og raus stemor til dine barn. Dette er ingen konkuranse, du vil alltid bety mest for de, kalendergaver eller ei.❤️

Dette er uten tvil en konkurranse for henne. Dyre kremer, billetter og sminke liksom. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var trist lesning, du fremstår egentlig bare usikker og sjalu. 

Så heldige barna dine er som har et menneske til i livene sine som inkluderer dem som sine egne, det er jo helt fantastisk! 

Anonymkode: 18b91...f9e

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Vær glad for at du har en så godt likt, og raus stemor til dine barn. Dette er ingen konkuranse, du vil alltid bety mest for de, kalendergaver eller ei.❤️

Enig i denne. Barna vil alltid komme til deg uansett hvor dyre og fine gaver de får fra stemor.
Vær en bedre person enn det du er i dag😊 

Anonymkode: fc854...6a5

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er uten tvil en konkurranse for henne. Dyre kremer, billetter og sminke liksom. 

Nei, garantert ikke. Hun er glad i barna dine, derfor.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i denne. Barna vil alltid komme til deg uansett hvor dyre og fine gaver de får fra stemor.
Vær en bedre person enn det du er i dag😊 

Anonymkode: fc854...6a5

De går til henne og faren for å snakke. Også om meg og de utfordringene vi har her hjemme. Eldste sa i frustrert øyeblikk at stemor var bedre mor enn meg

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du for lite å klø deg på!

Hvis svigermor hadde laget kalenderpakke, så hadde jeg jublet over at jeg slapp selv! Takknemlig for at hun koste seg med det, og laget til barna mine, rørt over at ungene satt så pris på det-. 

Men neida...du tar det som en konkurranse og er sur?? Hallo...

Anonymkode: 4559c...e0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hadde hun kun laget til egne barn og ikke stebarna hadde det vært forskjellsbehandling og hun hadde vært en steheks. 

Prat med henne. Hun står i en rolle hvor man gjør feil uansett. Hun mener det trolig godt. 

Anonymkode: 003ac...407

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så bra at hun gjør det samme for dine barn som sine egne barn! Sett dine følelser til side og vær glad på dine barns vegne!

Anonymkode: a2a9e...441

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du reagerer. Men kanskje er det i realiteten far som betaler og stemor som ordner? Far står jo fritt til å skjemme bort egne barn. Hvis jeg var deg ville jeg vært glad til, så slipper du å betale dyre kremer, sminke etc… 

Anonymkode: ed10a...1c9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du for lite å klø deg på!

Hvis svigermor hadde laget kalenderpakke, så hadde jeg jublet over at jeg slapp selv! Takknemlig for at hun koste seg med det, og laget til barna mine, rørt over at ungene satt så pris på det-. 

Men neida...du tar det som en konkurranse og er sur?? Hallo...

Anonymkode: 4559c...e0b

Svigermor er velkommen til å lage. Dette er konkurranseinstilt stemor 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt at du reagerer. Men kanskje er det i realiteten far som betaler og stemor som ordner? Far står jo fritt til å skjemme bort egne barn. Hvis jeg var deg ville jeg vært glad til, så slipper du å betale dyre kremer, sminke etc… 

Nei, hun betaler nærmest 3000 kr for pakkene selv. Det er stort sett hele vårt budsjett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De går til henne og faren for å snakke. Også om meg og de utfordringene vi har her hjemme. Eldste sa i frustrert øyeblikk at stemor var bedre mor enn meg

Huff… hvor gamle er barna dine? Hvis de er gamle nok, så kanskje ta en prat om at å sammenligne mennesker faller på sin egen urimelighet fordi alle er ulike, har ulike forutsetninger etc.

PS! Hvis du er sliten og lei mens stemor er veltrent og stilig, så begynn å prioritere deg selv❤️ Sett av tid til trening og egenpleie❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen konkurranse, sånn er det å ha to hjem, prøv å snu det til at barna er heldige som har flere som bryr seg om de 🥰 så er det heldigvis hennes/din ex sin lommebok det går ut over..

Anonymkode: 42f1d...d70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hadde hun kun laget til egne barn og ikke stebarna hadde det vært forskjellsbehandling og hun hadde vært en steheks. 

Prat med henne. Hun står i en rolle hvor man gjør feil uansett. Hun mener det trolig godt. 

Anonymkode: 003ac...407

De hadde ikke reagert hvis hun ikke hadde lagd til dem siden de ikke bor sammen. Kun sammen noen dager i måneden. Barna har sett hva hun gjør for hennes barn og vært missunelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...