Gå til innhold

Dateingfase og usikkerhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg misliker sterkt bekjentfasen og blir så usikker i denne fasen. Vi får ikke møttes så ofte pga jobb og jeg har barn fra før. Vi har hatt kontakt så å si hver dag i ca 5 uker. Han har tatt intiativ 2 ganger til å møtes og han har invitert meg med ut en kveld. Jeg har vært litt mer på med kontakten enn han og det er nok også pga jeg har hatt bedre tid enn han. Han tar sjelden kontakt først, men når jeg kutter ned kontakten hører jeg fra han. 

Vi har pratet om dette med kontakten og at vi ikke orker spille noe spill, at vi ikke kjenner hverandre så godt enda og at det ikke skal bli noe stress og heller nyte den tiden vi har sammen. Jeg føler det har avtatt mer de siste dagene og jeg kjenner at jeg ikke ønsker ta så mye intiativ pga det. Han har sagt han blir litt småstresset når han liker noen. Han er også dårlig på å ta i mot kompliment og å si fine ting. Jeg trenger ikke kompliment, men trenger å føle meg spesiell å sett seff. Jeg lurer på om jeg bare skal la han styre kontakten en stund å se ting an? Jeg ønsker å treffe han igjen da jeg føler det er lettere å prate med han ansikt til ansikt. Vi er godt voksne begge to og med det medfører bagasje for oss begge to. Jeg har en følelse av at han er redd og derfor er litt av og på. Han skimter til innimellom der jeg føler han virkelig liker meg, men samtidig føler jeg meg så usikker enkelte dager noe som ikke er bra. Jeg er usikker på om det er mine triggerer som spiller inn eller om vi kanskje er feil match rett og slett. Når jeg har spørt om han ønsker komme på fest hos et vinnerpar av meg sa han at det hadde han lyst til, men nå vet jeg ikke om jeg skal spørre noe mer ang den festen.

Beklager et rotete innlegg, noen som har noen tanker her eller råd til meg? Jeg frykter jeg fort kan samboere for meg selv pga min egen usikkerhet. Ellers er jeg veldig trygg i meg selv og vet hva jeg fortjener og ønsker meg i en mann. Det er ekstremt sjelden jeg treffer noen jeg har lyst å være med, så har ikke lyst å droppe ut helt enda. Det er jo en del som er litt reservert før man får følelser også? Vi er nok betatt begge to og føler han kanskje analyserer litt for mye han også, men at han også er litt redd for å sleppe ned guarden/egoet sitt☺️

Anonymkode: 24a2b...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han fortsetter å invitere deg ut, så tenker jeg at det ikke nødvendigvis er noe galt. Inviterer han deg videre ut også ut selv om han ikke tar kontakt så ofte?

Det sagt, felles opplevelse av grei kommunikasjon syntes i alle fall jeg er viktig, så dersom du opplever at kontakten avtar gradvis så tenker jeg at du kan prøve å la det være litt mer opp til han også, slik at du ikke er den eneste som tar initiativ. Det er kjipt å være den eneste som begynner kontakten hele tiden. 

Anonymkode: bbb16...100

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så lenge han fortsetter å invitere deg ut, så tenker jeg at det ikke nødvendigvis er noe galt. Inviterer han deg videre ut også ut selv om han ikke tar kontakt så ofte?

Det sagt, felles opplevelse av grei kommunikasjon syntes i alle fall jeg er viktig, så dersom du opplever at kontakten avtar gradvis så tenker jeg at du kan prøve å la det være litt mer opp til han også, slik at du ikke er den eneste som tar initiativ. Det er kjipt å være den eneste som begynner kontakten hele tiden. 

Anonymkode: bbb16...100

Takk for svar. Føler at kontakten har avtatt enda mer nå, så kommer til å backe litt unna. Det vil nok vise seg om han har fått kalde føtter Ila helga tenker jeg. Har tenkt på at han sa han kan være sjenert, men samtidig har han tatt intiativ tidligere. Han kan være redd også seff, vet jo aldri. Føler der blir feil å spørre han om dette også, for da blir jeg bare masete☺️

Skrevet

Daten er fortsatt fraværende, men tok kontakt i går og i dag tok jeg kontakt merker at det er lite og at han ikke har noen oppfølgnings spørsmål. Vi hadde avtalt å møtes på fredag og i dag spørte han om det passet at han kom til meg da. Jeg er bare forvirret, for en mann som liker en dame pleier å vise det mer å spes når kontakten den siste uka er blitt så anerledels. Han tørr kanskje ikke avlyse møte? Eller at han ønsker si i fra i morgen at han ikke er interessert i å treffes videre? 

Er det noen som har erfaring med slike menn? Han virker livredd for å si fine ting… Kan der være at han er sjenert med meg slik han sa han pleier være når han liker noen. Han har kanskje fått kalde føtter..

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med slike menn? Han virker livredd for å si fine ting… Kan der være at han er sjenert med meg slik han sa han pleier være når han liker noen. Han har kanskje fått kalde føtter..

Jeg dater en mann nå som er litt sånn som du beskriver. Men han sier han har vært ganske lukket i livet, har holdt mye inni seg selv, og er vokst opp i en familie hvor det ikke var vanlig å si at de var glade i hverandre. Han ønsker å jobbe med dette, han har sagt det på eget initiativ. Men han trenger tid, og det merker jeg veldig godt. Vi har datet i 4 mnd, og han har sagt minimalt med fine ting til meg. Bare en sjelden gang, men helt på overflaten. Og han er også veldig dårlig til å gi respons på ting jeg sier som er mer følelsesartet. Han vet rett og slett ikke hvordan han kan svare, tror jeg. Jeg håper dette bedrer seg, hvis ikke klarer jeg ikke være i det forholdet. Men jeg holder en håpefull knapp på at det gradvis vil bli bedre, siden han tross alt er klar over det selv.

Har du snakket med han om det? Det er ikke rart at du føler han kanskje har fått kalde føtter, men det er ikke sikkert det er sånn, det kan hende han bare sliter med å si fine ting? Og med å vise følelser? Kanskje du kunne spurt hvordan han har vært i andre forhold? 

Anonymkode: 2ab70...ae7

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg dater en mann nå som er litt sånn som du beskriver. Men han sier han har vært ganske lukket i livet, har holdt mye inni seg selv, og er vokst opp i en familie hvor det ikke var vanlig å si at de var glade i hverandre. Han ønsker å jobbe med dette, han har sagt det på eget initiativ. Men han trenger tid, og det merker jeg veldig godt. Vi har datet i 4 mnd, og han har sagt minimalt med fine ting til meg. Bare en sjelden gang, men helt på overflaten. Og han er også veldig dårlig til å gi respons på ting jeg sier som er mer følelsesartet. Han vet rett og slett ikke hvordan han kan svare, tror jeg. Jeg håper dette bedrer seg, hvis ikke klarer jeg ikke være i det forholdet. Men jeg holder en håpefull knapp på at det gradvis vil bli bedre, siden han tross alt er klar over det selv.

Har du snakket med han om det? Det er ikke rart at du føler han kanskje har fått kalde føtter, men det er ikke sikkert det er sånn, det kan hende han bare sliter med å si fine ting? Og med å vise følelser? Kanskje du kunne spurt hvordan han har vært i andre forhold? 

Anonymkode: 2ab70...ae7

Takk for at du deler din erfaring. Håper det bedrer seg for han du dater og at han klarer å åpne seg opp.

Vi har pratet litt om dette. Han kommer også fra en familie der han ikke er vant til å høre at foreldrene er glad i han. Det har jeg også, men jeg er blitt helt anerledels enn mine foreldre. Han har også sagt han er dårlig på å ta i mot kompliment. Jeg spørte litt om hva slags kjærlighetspråk han har og der virker som handlinger/tjenester og tid sammen er hans. Han har også som sagt han er sjenert med nye damer som han liker. Jeg bare føler han var bedre til å flørte de første ukene, men det kan være at jeg har trekkt meg litt unna og flørter ikke så mye lenger også?  Jeg har sagt at det er vanskelig å vite hva han tenker om meg, men sa han var interessert da og har sagt at han liker meg. Uansett ting kan snu fort såpass tidlig i startfasen og han kan ha fått litt kalde føtter. Jeg tenker å bare ha en hyggelig kveld sammen på fredag uten at jeg tar intiativ til å kysse, så får vi se hva han gjør å hva magefølelsen min sier etter helga. Det er ikke alle som er så glad i så mye kontakt over tlf og han er ganske travel mann.

Han har ikke så mye erfaring i forhold/samboer, så er nok også litt redd for friheten sin tipper jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...