AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Har aldri hatt et ønske om barn, men trodde dette skulle endre seg idét jeg bikket 25 år (da de mener hjernen er ferdig utviklet). Nå er jeg noen år over dette og kjenner akkurat på det samme. Føler meg rar, unormal og klarer ikke forstå hvorfor det ikke har endret seg. Anser meg selv som en person som setter andre foran meg selv og med en omsorgspersonlighet uten like. Mine foreldre har flere barn. Blir jo feil å få barn bare for og få det også? Andre som kjenner på det samme? Anonymkode: 25aec...b7a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir jo feil å få barn bare for og få det også? ja, det er feil. Men du har tid enda. Det kommer en panikk rundt 38-39, som man kan oppfatte som babyønske Anonymkode: 2a9ed...922 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri hatt et ønske om barn, men trodde dette skulle endre seg idét jeg bikket 25 år (da de mener hjernen er ferdig utviklet). Nå er jeg noen år over dette og kjenner akkurat på det samme. Føler meg rar, unormal og klarer ikke forstå hvorfor det ikke har endret seg. Anser meg selv som en person som setter andre foran meg selv og med en omsorgspersonlighet uten like. Mine foreldre har flere barn. Anonymkode: 25aec...b7a Manglende barneønske har da ikke med hjernekapasitet å gjøre. Det er snarere sånn at frivillig barnløse tar et fornuftig gjennomtenkt valg, mens de som velger å få barn handler på instinkt. Å sette andre foran seg selv kan man også gjøre uten å få barn. Anonymkode: 0de2c...abf 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Noen kvinner (og menn) har rett og slett bare ikke et ønske om å bli forelder, noensinne. Sånn er vi, vi er forskjellige. Selv om det er et ganske vanlig "instinkt" å ville forplante seg og få barn med sin partner, gjelder det ikke for alle. Det er vel egentlig ikke noe å gruble over? Du kan bare trekke på skuldrene og tenke at "sånn er jeg, det er det". Var jeg deg, ville jeg bare tatt det helt med ro og nytt livet uten forpliktelser overfor barn som må passes døgnet rundt i årevis. Anonymkode: 57500...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Manglende barneønske har da ikke med hjernekapasitet å gjøre. Det er snarere sånn at frivillig barnløse tar et fornuftig gjennomtenkt valg, mens de som velger å få barn handler på instinkt. Å sette andre foran seg selv kan man også gjøre uten å få barn. Anonymkode: 0de2c...abf 🤣 Anonymkode: 8e44e...731
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Det kan hende behovet aldri dukker opp, men mange merker et større behov når de blir rundt 30 år. Anonymkode: 33d92...845
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 For min del handlet det mer om at jeg fant han jeg trengte og ville ha i livet mitt, og at ville ha hans barn. Min beste venninne var veldig anti til hun ble 32 selv om hun traff kjæresten da hun var 25. Så fikk de et barn og nå er hun en av de som snakker om det som om det er meningen med livet og for henne er det nok det. En annen venninne igjen fant også kjærligheten og var inne på tanken, men for dem var det riktig å la være å få barn. Er uansett enig i at det er et bra utgangspunkt å ville det. Anonymkode: fba0d...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå