Gå til innhold

Plutselig full av utslett?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 år. Ingen store helseplager, hudplager eller allergi. Går på minipille men ingen andre medikamenter.

Uansett. I dag når jeg sto opp og skulle sette meg ned med PCen for å skrive litt på en eksamen syntes jeg at jeg klødde litt på armen, så jeg dro opp armen og så etter og oppdatert til min forskrekkelse at nesten rett foran øynene mine spredte rødt utslett seg utover. Tilslutt dekket det  underarmene, magen rundt navlen, lårene og litt nedover leggene. Det ser ut som typisk soleksem, røde partier som ser litt vablete ut når man ser nærmere på det. 

Min første innskytelse var å hoppe i dusjen og ta en god vask i tilfelle det var noe i senga jeg reagerte på, men etterhvert bort kom jeg på at 5 åringen kom og sov helt inntil meg i natt og hun har ikke det samme. 

Dusjen hjalp ikke, så jeg prøvde å komme på hva jeg hadde spist eller drukket. Og der var veldig egentlig svaret ingenting, så det kan ikke ha vært det. 

Uansett nå begynte det å klø så fælt at jeg følte for å legge meg til bløt i badekaret for å se om det lindret. Og kløen ble bedre når jeg lå i vann, men var tilbake når jeg tørket og kledde på meg. Utslettet var der og, og 5åringen som kom inn når jeg kledde på meg fikk helt sjokk av hvordan jeg så ut. 

Da var neste forsøk å ta en hvil. Jeg henta rett og slett dyna mi og la meg på sofaen og sov et par timer. Og tro det eller ei, utslettet forsvant! Jeg var helt vanlig blek igjen. Så jeg reiste meg og begynte å gjøre litt husarbeid og satte meg litt med eksamen igjen, og dermed kom det sakte men sikkert tilbake igjen.  Så her sitter jeg igjen nå, utslett over hele meg og skjønner ikke et kvekk. Noen som har vært bort noe lignende?

Anonymkode: 3d539...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som elveblest, og i motsetning til det mange tror har gjerne ikke noe med allergi å gjøre. Kjempetypisk at det kommer og går. Vanligste er gjerne at man ikke skjønner hvorfor, en infeksjon, osv. 

Screenshot_20231118-165546.png

Anonymkode: cb501...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...