AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Jeg har fått hudsopp på mage og bryst. Prøvde først krem jeg fikk resept av fra legen og nå har jeg fått Diflucan som jeg tar en gang i uka. Jeg synes foreløpig ikke det hjelper. Har andre brukt Diflucan for hudsopp? Hvor lang tid tok det før dere merket forskjell? Ble det helt borte? Hvor lenge måtte dere bruke Diflucan? Anonymkode: 8c65a...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 https://www.nrk.no/livsstil/mat-mot-soppinfeksjon-1.1317995#:~:text=Gjærsopp elsker sukker og liker,%2C fine melvarer%2C kaker osv. Anonymkode: fd38a...9d6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.nrk.no/livsstil/mat-mot-soppinfeksjon-1.1317995#:~:text=Gjærsopp elsker sukker og liker,%2C fine melvarer%2C kaker osv. Anonymkode: fd38a...9d6 Det handler om forebygging, ikke når man først har fått det. Jeg fikk hudsopp etter kraftig antibiotikakur. Det kunne jeg ikke motvirke med å spise mindre sukker. Anonymkode: 8c65a...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått hudsopp på mage og bryst. Prøvde først krem jeg fikk resept av fra legen og nå har jeg fått Diflucan som jeg tar en gang i uka. Jeg synes foreløpig ikke det hjelper. Har andre brukt Diflucan for hudsopp? Hvor lang tid tok det før dere merket forskjell? Ble det helt borte? Hvor lenge måtte dere bruke Diflucan? Anonymkode: 8c65a...9c2 Jeg brukte fungoral shampo. Husker ikke helt hvor lang tid det tok. Anonymkode: 75cdc...b22 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg brukte fungoral shampo. Husker ikke helt hvor lang tid det tok. Anonymkode: 75cdc...b22 Brukte du det på kroppen? Eller hadde du sopp i hodebunnen? Anonymkode: 8c65a...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler om forebygging, ikke når man først har fått det. Jeg fikk hudsopp etter kraftig antibiotikakur. Det kunne jeg ikke motvirke med å spise mindre sukker. Anonymkode: 8c65a...9c2 Jo, dette virker bra for reparering også. Det er helheten, ikke bare å spise litt mindre sukker. Har hatt candida som ble helt borte med fullstendig eliminering av sukker, hvete, gjær, etc. Etter antibiotikakur bør du ta probiotika i noen mnd, det kan også påvirke. Anonymkode: fd38a...9d6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, dette virker bra for reparering også. Det er helheten, ikke bare å spise litt mindre sukker. Har hatt candida som ble helt borte med fullstendig eliminering av sukker, hvete, gjær, etc. Etter antibiotikakur bør du ta probiotika i noen mnd, det kan også påvirke. Anonymkode: fd38a...9d6 Vi snakker om ulike ting. Jeg har en hudsopp som krever medisinsk behandling. Jeg var ute etter andre som har hatt det og hvor lenge de måtte bruke medisiner. Anonymkode: 8c65a...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Vi snakker om ulike ting. Jeg har en hudsopp som krever medisinsk behandling. Jeg var ute etter andre som har hatt det og hvor lenge de måtte bruke medisiner. Anonymkode: 8c65a...9c2 Nei vi gjør ikke det. Candida manifisterer seg også som hudsopp, og jeg forklarte min erfaring med hvordan å bli kvitt det. Antibitiotika er èn stor synder til hudsopp (og soppinfeksjon generelt) da det ødelegger bakteriefloraen i tarmen. Så det er lurt å ta noen runder med et godt probiotikatilskudd for å gjennoprette dette. Anonymkode: fd38a...9d6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Eksen min hadde hudsopp på ryggen. Jeg hadde tilfeldigvis fungoral og testet det på han, og det funket veldig bra. Brukte det på samme måte som det står på pakningen for sopp/eksem i hodebunnen. Tror nok ikke det fjerner det helt, for det kom tilbake (riktignok flere måneder etter behandling), men han klarte å holde det i sjakk når han brukte sjampoen forebyggende. Anonymkode: 24cf0...931
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eksen min hadde hudsopp på ryggen. Jeg hadde tilfeldigvis fungoral og testet det på han, og det funket veldig bra. Brukte det på samme måte som det står på pakningen for sopp/eksem i hodebunnen. Tror nok ikke det fjerner det helt, for det kom tilbake (riktignok flere måneder etter behandling), men han klarte å holde det i sjakk når han brukte sjampoen forebyggende. Anonymkode: 24cf0...931 Takk for tips! AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei vi gjør ikke det. Candida manifisterer seg også som hudsopp, og jeg forklarte min erfaring med hvordan å bli kvitt det. Antibitiotika er èn stor synder til hudsopp (og soppinfeksjon generelt) da det ødelegger bakteriefloraen i tarmen. Så det er lurt å ta noen runder med et godt probiotikatilskudd for å gjennoprette dette. Anonymkode: fd38a...9d6 vi gjør det. Jeg har behov for medisiner i følge legespesialist. Når du ble bra uten har vi ulike typer tilstand og ulik behov for behandling. Jeg har forsøkt å endre matvaner, uten effekt. Ser ikke på det som relevant for tråden. Anonymkode: 8c65a...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Dette er ikke et medisinråd, men: jeg har hatt det samme som deg, TS, og brukte en liten formue på kremer som skulle smøres på. Det tok ukesvis før det gradvis ble bedre. Mange får tilbakefall etter en tid, og jeg merket det holdt på å komme tilbake. Av mangel på krem for behandling, spiste jeg litt hvitløk. Har hørt om de som bruker vann med litt hvitløk for å få vekk muggsopp på planter. Jeg tenkte hvitløk ikke kunne skade i hvert fall. Neste dag var symptomene borte. Etter en tid merket jeg antydning til nytt utbrudd, spiste hvitløk igjen, samme resultat som sist. Nå har jeg vært helt symptomfri i flere år. Anonymkode: e09d1...505
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips! vi gjør det. Jeg har behov for medisiner i følge legespesialist. Når du ble bra uten har vi ulike typer tilstand og ulik behov for behandling. Jeg har forsøkt å endre matvaner, uten effekt. Ser ikke på det som relevant for tråden. Anonymkode: 8c65a...9c2 Nei, for hudsopp er candida, jeg har selv vært veldig plaget med det. Du ønsket å vite "hvordan bli bra", og jeg forklarte min erfaring. Det er veldig kjent at antibiotika ødelegger tarmflora, som igjen gir grobunn for sopp. Probiotika hjelper til med å gjennopprette tarmbalansen, og bør egentlig taes samtidig med antibiotikaen og ikke etterpå. Det er også viktig for immunforsvaret ditt på sikt. Men du får heller la magen være og smøre på remedier Anonymkode: fd38a...9d6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er ikke et medisinråd, men: jeg har hatt det samme som deg, TS, og brukte en liten formue på kremer som skulle smøres på. Det tok ukesvis før det gradvis ble bedre. Mange får tilbakefall etter en tid, og jeg merket det holdt på å komme tilbake. Av mangel på krem for behandling, spiste jeg litt hvitløk. Har hørt om de som bruker vann med litt hvitløk for å få vekk muggsopp på planter. Jeg tenkte hvitløk ikke kunne skade i hvert fall. Neste dag var symptomene borte. Etter en tid merket jeg antydning til nytt utbrudd, spiste hvitløk igjen, samme resultat som sist. Nå har jeg vært helt symptomfri i flere år. Anonymkode: e09d1...505 Takk for tips! AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, for hudsopp er candida, jeg har selv vært veldig plaget med det. Du ønsket å vite "hvordan bli bra", og jeg forklarte min erfaring. Det er veldig kjent at antibiotika ødelegger tarmflora, som igjen gir grobunn for sopp. Probiotika hjelper til med å gjennopprette tarmbalansen, og bør egentlig taes samtidig med antibiotikaen og ikke etterpå. Det er også viktig for immunforsvaret ditt på sikt. Men du får heller la magen være og smøre på remedier Anonymkode: fd38a...9d6 vi kommer nok aldri til å bli enige. Anonymkode: 8c65a...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 Prøv Fungoral shampo. La det virke 5 min og vask det av. Fungoral er ikke bare for hodebunn Anonymkode: 7204c...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv Fungoral shampo. La det virke 5 min og vask det av. Fungoral er ikke bare for hodebunn Anonymkode: 7204c...ab2 Tusen takk! Skal prøve 😊 Anonymkode: 8c65a...9c2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #16 Skrevet 20. november 2023 Bare et tips som du kan teste om du vil. Jeg fikk hudsopp i lysken og under bryst. Store,røde og fuktige områder. Etter å ha smurt med kokosolje noen ganger daglig så forsvant det. Det ble en fargeforandring som varte litt lenger, men den er også borte. Du kan se litt om virkningen på forskjellige candida typer her https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17651080/ Anonymkode: f7551...d2e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #17 Skrevet 20. november 2023 Det ble aldri tatt test for å sjekke hvilken type sopp jeg hadde, men legen mente at det var tydelig sopp. Jeg brukte fungoral sjampo, og ble kvitt alt utslett i løpet av en ukes tid. Anonymkode: cd529...b89
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er ikke et medisinråd, men: jeg har hatt det samme som deg, TS, og brukte en liten formue på kremer som skulle smøres på. Det tok ukesvis før det gradvis ble bedre. Mange får tilbakefall etter en tid, og jeg merket det holdt på å komme tilbake. Av mangel på krem for behandling, spiste jeg litt hvitløk. Har hørt om de som bruker vann med litt hvitløk for å få vekk muggsopp på planter. Jeg tenkte hvitløk ikke kunne skade i hvert fall. Neste dag var symptomene borte. Etter en tid merket jeg antydning til nytt utbrudd, spiste hvitløk igjen, samme resultat som sist. Nå har jeg vært helt symptomfri i flere år. Anonymkode: e09d1...505 Jeg spiser 1-3 fedd hvitløk om dagen, omtrent hvert eneste dag. Jeg får fortsatt sopp. Anonymkode: cd529...b89
Sen ve ben Skrevet 20. november 2023 #19 Skrevet 20. november 2023 (endret) Jeg hadde svære ringer på ryggen, de var hudfargede men syntes godt og var ikke pent, ingen hjelp fra lege. Så skrev en snill sjel her inne om å prøve Fungoral sjampo, tenkte i meg hvorfor ikke? Tror jeg brukte den 2-3 ganger og flekkene ble borte (bank i bordet), skulle ikke mer til enn det faktisk. Prøv Fungoral TS. Endret 20. november 2023 av Sen ve ben
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #20 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare et tips som du kan teste om du vil. Jeg fikk hudsopp i lysken og under bryst. Store,røde og fuktige områder. Etter å ha smurt med kokosolje noen ganger daglig så forsvant det. Det ble en fargeforandring som varte litt lenger, men den er også borte. Du kan se litt om virkningen på forskjellige candida typer her https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17651080/ Anonymkode: f7551...d2e Tusen takk for tips! AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det ble aldri tatt test for å sjekke hvilken type sopp jeg hadde, men legen mente at det var tydelig sopp. Jeg brukte fungoral sjampo, og ble kvitt alt utslett i løpet av en ukes tid. Anonymkode: cd529...b89 Takk fir tips, ser mange har god erfaring med fungoral, skal prøve. Sen ve ben skrev (8 timer siden): Jeg hadde svære ringer på ryggen, de var hudfargede men syntes godt og var ikke pent, ingen hjelp fra lege. Så skrev en snill sjel her inne om å prøve Fungoral sjampo, tenkte i meg hvorfor ikke? Tror jeg brukte den 2-3 ganger og flekkene ble borte (bank i bordet), skulle ikke mer til enn det faktisk. Prøv Fungoral TS. Så bra det gikk så raskt, skal teste ut fungoral. Anonymkode: 8c65a...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå