Gå til innhold

Samboer er alkoholiker- jeg har fått fullstendig sjokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har vært såkalt fungerende alkoholiker, han har en god jobb og har aldri en eneste sykedag. Men har drukket for mye. Og klart å skjule det. 

Dette har selvsagt vært en stor  greie som jeg ikke orker å gå inn på nå. Men jeg har gitt han en sjanse til. Vi har ikke bodd sammen i mer enn snart ett år. Jeg trodde virkelig ikke han drakk nå. Vi har ett stort hus, og forskjellig soverom fordi jeg sliter med søvn og han snorker fælt. 

I helgen har han vært vekkreist. Jeg går egentlig aldri inn på soverommet hans. Han roter fælt å klær ligger over hele gulvet, så jeg har bare latt det være hans rom.  Men nå i helgen gikk jeg inn med noen klær og fikk så sjokk at jeg føler meg syk. 

På den siden av ene sengen lå det 15 tomme vindunker, 6 spritflasker, ølflasker, rødvinsflekker over hele vinduskarmen og på madrassen, snusflekker og mengder brukte snus over på madrassen og på gulvet. Skittent.  Det så ut som en uteligger som bor der. Skulle nesten lagt ved bilde her, men det tør jeg ikke. 

Jeg kan ikke fatte hvordan han har fått dette med seg inn der uten at jeg har merket det, drukket uten at jeg kjent lukt, og at det faktisk ikke var vanskelig å se når jeg først gikk inn der. Det var veldig sykelig. Han kommer hjem i dag. Hva skal jeg gjøre og hvordan ta det opp? Jeg er så dårlig nå😞

Anonymkode: 0e143...ea3

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg ville krevd at han søkte behandling dersom dere skulle fortsette samlivet. 

Til syvende og sist er det han selv som må ville det. 

Hilsen rusavhengig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det første jeg ville sagt er at du vil at han skal vaske og rydde rommet sitt fordi det er vemmelig. Hvis nekter ville jeg dratt. Hvis han gjør det er jo neste steg å søke behandling. Da kommer han selvfølgelig til å trenge mye støtte.

Anonymkode: be55a...16f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente heller aldri alkohollukt av min eks-kjæreste. Og jeg forsto heller ikke hvor omfattende drikkinga var før etter en stund. Vi bodde ikke sammen, men jeg innså etter hvert at drikkinga hans skada meg for mye til at jeg kunne fortsette å være sammen med ham og samtidig ta vare på meg selv. Jeg tror nok at du er der også, er du ikke?

Min eks gjorde sitt hittil beste forsøk på å slutte å drikke da jeg slo opp. Han fikk det ikke til, men jeg tror han fremdeles prøver innimellom. Når han får det til, har jeg lyst til å ta opp kontakten igjen. Men så lenge han drikker og fornekter problemet, tror jeg det er umulig å ha et godt kjæresteforhold til ham. Og det tror jeg også gjelder de fleste andre alkoholikere. 

Anonymkode: 49702...34c

Skrevet

Min samboer er blitt fratatt førerkortet fra lege, og skal legges inn inn nå, grunnet alt for høyt inntak av alkohol over lang tid, Jeg visste at han  drakk for mye, men det var ikke i min villeste fantasi at det var så mye at han  trengte behandling ( les opptørking som man kaller der når byens løse fugler blir sendt dit) . Jeg tenkte det holdt om han kunne kommet med i en gruppe f.eks AA. Vi har bodd sammen i over 4 år.  Jeg ble litt satt ut og lettet, da han har bedt om hjelpe selv, men jeg ser samtidig frem mot en periode som sannsynligvis kommer til å bli tøff, men jeg er glad i ham og skal stå ved hans ide nå. Om det ikek går som planlagt vet jeg ikke hvor lenger jeg holder ut, og det re han fullstendig klar over. 

I din situasjon TS ville jeg krevd at han gikk til legen og bad om hjelp. Be også om å få målt spesielle verdier i kroppen som viser alkoholinntaket de siste 6 ukene. Det var dette tallet som over tid gjorde at min samboer ble fratatt førerkortet. Han var ikke edru nok til å kjøre.  

Er du sterk nok så sier du fra at dette ikke kan fortsette. Jeg håper dere ikke har umiddelbare planer om barn.

Masse lykke til

Anonymkode: bf005...042

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...