Gå til innhold

Når begynte deres barn å svare på/stille spørsmål?

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er 19 mnd gammel og har begynt å spørre i hele setninger, f. eks.: "Hva er inni der?", "hva heter den sangen?" "hva heter det der?", "hva heter han/hun?" og bruker spørsmålene riktig.

Ei venninne spurte meg om han har blitt flink å prate ennå og jeg fortalte det jeg har skrevet, og hun trodde ikke på det. Han har lenge vært flink å prate, men det er da ikke SÅ utrolig at det er vanskelig å tro? Barn utvikler seg jo i forskjellig tempo og det meste innenfor rimelighetens grenser regnes jo som normalt. Får ikke høre fra barnehage/helsestasjon at noe er unormalt, bare at han er flink til å prate. 

Anonymkode: c3953...a9c

Fortsetter under...

Det er som du sier at normalområdet er stort når det kommer til språkutvikling. De fleste på 19 mnd. stiller ikke slike spørsmål, men det er normalt å gjøre det. Jeg har møtt en del som snakket i lange setninger, inkludert spørsmål, da de var 1,5 år, men jeg jobber med småbarn, så jeg møter mange. Noen jeg kjenner påstår at deres barn snakket i lange setninger, og stilte spørsmål til alt på ettårsdagen sin, og det klarer jeg ikke å tro på. 

Anonymkode: c30d9...f86

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er som du sier at normalområdet er stort når det kommer til språkutvikling. De fleste på 19 mnd. stiller ikke slike spørsmål, men det er normalt å gjøre det. Jeg har møtt en del som snakket i lange setninger, inkludert spørsmål, da de var 1,5 år, men jeg jobber med småbarn, så jeg møter mange. Noen jeg kjenner påstår at deres barn snakket i lange setninger, og stilte spørsmål til alt på ettårsdagen sin, og det klarer jeg ikke å tro på. 

Anonymkode: c30d9...f86

Takk! Veldig godt å høre det fra noen som jobber med småbarn. 

Anonymkode: c3953...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...