Gå til innhold

Når begynte deres barn å svare på/stille spørsmål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er 19 mnd gammel og har begynt å spørre i hele setninger, f. eks.: "Hva er inni der?", "hva heter den sangen?" "hva heter det der?", "hva heter han/hun?" og bruker spørsmålene riktig.

Ei venninne spurte meg om han har blitt flink å prate ennå og jeg fortalte det jeg har skrevet, og hun trodde ikke på det. Han har lenge vært flink å prate, men det er da ikke SÅ utrolig at det er vanskelig å tro? Barn utvikler seg jo i forskjellig tempo og det meste innenfor rimelighetens grenser regnes jo som normalt. Får ikke høre fra barnehage/helsestasjon at noe er unormalt, bare at han er flink til å prate. 

Anonymkode: c3953...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som du sier at normalområdet er stort når det kommer til språkutvikling. De fleste på 19 mnd. stiller ikke slike spørsmål, men det er normalt å gjøre det. Jeg har møtt en del som snakket i lange setninger, inkludert spørsmål, da de var 1,5 år, men jeg jobber med småbarn, så jeg møter mange. Noen jeg kjenner påstår at deres barn snakket i lange setninger, og stilte spørsmål til alt på ettårsdagen sin, og det klarer jeg ikke å tro på. 

Anonymkode: c30d9...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at et lite barn i det hele tatt er interessert i å vite hva en sang heter. Men ikke unormalt å stille spørsmål.

Anonymkode: ad4fc...9b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er som du sier at normalområdet er stort når det kommer til språkutvikling. De fleste på 19 mnd. stiller ikke slike spørsmål, men det er normalt å gjøre det. Jeg har møtt en del som snakket i lange setninger, inkludert spørsmål, da de var 1,5 år, men jeg jobber med småbarn, så jeg møter mange. Noen jeg kjenner påstår at deres barn snakket i lange setninger, og stilte spørsmål til alt på ettårsdagen sin, og det klarer jeg ikke å tro på. 

Anonymkode: c30d9...f86

Takk! Veldig godt å høre det fra noen som jobber med småbarn. 

Anonymkode: c3953...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...