AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg er så lei av å gå med angst og depresjon i årevis og bare få beskjed om at fastlegen skal løse problemene. Bør det ikke ringe en bjelle etterhvert når pasient kommer tilbake år etter år med samme problemer? Hvordan har dere fått diagnoser som ptsd, adhd, autisme, bipolar, osv? Føler det må være noe sånt men får aldri utredning så får ikke vite. Anonymkode: cb6d5...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er så lei av å gå med angst og depresjon i årevis og bare få beskjed om at fastlegen skal løse problemene. Bør det ikke ringe en bjelle etterhvert når pasient kommer tilbake år etter år med samme problemer? Hvordan har dere fått diagnoser som ptsd, adhd, autisme, bipolar, osv? Føler det må være noe sånt men får aldri utredning så får ikke vite. Anonymkode: cb6d5...6b4 Har du gått i psykoterapi? Anonymkode: 803c7...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. november 2023 #3 Del Skrevet 19. november 2023 Vært endel innlagt og med det blitt utredet og fått diagnoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du gått i psykoterapi? Anonymkode: 803c7...a7f Ja har vært fem runder hos psykolog Anonymkode: cb6d5...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er så lei av å gå med angst og depresjon i årevis og bare få beskjed om at fastlegen skal løse problemene. Bør det ikke ringe en bjelle etterhvert når pasient kommer tilbake år etter år med samme problemer? Hvordan har dere fått diagnoser som ptsd, adhd, autisme, bipolar, osv? Føler det må være noe sånt men får aldri utredning så får ikke vite. Anonymkode: cb6d5...6b4 Jeg har alvorlig syk,gikk i terapi og fikk diagnoser. Og med sagt kan man fint ha angst og depresjon uten at det henger sammen med andre diagnoser. Jeg merker jeg blir skeptisk når noen bare ramser opp en hel haug diagnoser uten videre utdyping og sier at man må ha en av de. Anonymkode: bc34a...147 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja har vært fem runder hos psykolog Anonymkode: cb6d5...6b4 Da hadde du blitt utredet om psykologen hadde mistanke om en eller annen diagnose. Anonymkode: bc34a...147 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja har vært fem runder hos psykolog Anonymkode: cb6d5...6b4 Da har du fått diagnoser, eller fått utredning for mistenkte diagnoser. For å kunne fortsette å gi behandling må de sette diagnoser. Hva mer enn psykologbehandling er du ute etter? Anonymkode: df8ad...2f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du fått diagnoser, eller fått utredning for mistenkte diagnoser. For å kunne fortsette å gi behandling må de sette diagnoser. Hva mer enn psykologbehandling er du ute etter? Anonymkode: df8ad...2f8 Jeg er bare ute etter å forstå hvorfor alt skal være så vanskelig i livet og hvorfor alt går til helvete. Anonymkode: cb6d5...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er bare ute etter å forstå hvorfor alt skal være så vanskelig i livet og hvorfor alt går til helvete. Anonymkode: cb6d5...6b4 Jobbet du med det i terapien? Jeg sliter med å forstå hva du er ute etter når du ikke er fornøyd med 5 runder med terapi? Anonymkode: df8ad...2f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er bare ute etter å forstå hvorfor alt skal være så vanskelig i livet og hvorfor alt går til helvete. Anonymkode: cb6d5...6b4 Livet kan føles veldig vanskelig til tider hvis man har angst og depresjon. Ting som man ellers ville taklet helt greit kan bli uoverkommelige. Så svaret er vel at det i alle fall delvis er sykdommene som gjør det. Anonymkode: bb0b0...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er bare ute etter å forstå hvorfor alt skal være så vanskelig i livet og hvorfor alt går til helvete. Anonymkode: cb6d5...6b4 Innstilling har mye å si. "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". DPS er for de med mest alvorlig psykisk sykdom. Angst er ingen diagnose. Du har tydeligvis ikke en dyp depresjon. Du har blitt utredet 5 ganger og har fått samme konklusjon; du skal ha behandling i førstelinje, altså fastlege. Ta hintet. Anonymkode: 02020...1a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Innstilling har mye å si. "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". DPS er for de med mest alvorlig psykisk sykdom. Angst er ingen diagnose. Du har tydeligvis ikke en dyp depresjon. Du har blitt utredet 5 ganger og har fått samme konklusjon; du skal ha behandling i førstelinje, altså fastlege. Ta hintet. Anonymkode: 02020...1a1 Selvfølgelig er angst en diagnose. Anonymkode: c26be...4b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er angst en diagnose. Anonymkode: c26be...4b4 Nei. Det er forskjell på angst og en diagnose på en angstlidelse. Anonymkode: 02020...1a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det er forskjell på angst og en diagnose på en angstlidelse. Anonymkode: 02020...1a1 Angst brukes også når man mener angstlidelse og ut fra sammenhengen her så er det ikke urimelig å anta at det dreier seg om angstsykdom. Anonymkode: bb0b0...1b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Angst brukes også når man mener angstlidelse og ut fra sammenhengen her så er det ikke urimelig å anta at det dreier seg om angstsykdom. Anonymkode: bb0b0...1b8 Kvalifiseres du til en angstlidelse som er alvorlig nok, så får du hjelp hos DPS. TS gjør ikke det og har blitt sendt tilbake til fastlegen, førstelinje, 5 ganger. Anonymkode: 02020...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly 4.5 år Skrevet 19. november 2023 #16 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg fikk antidepressiva av legen. De funker ikke så bra så må over på et annet slag igjen. 3 gang. Forferdelig vondt å ha angst og depresjon. Her er det mest angst som er Forferdelig plagsomt. Jeg veit hva som utløste angsten det var en kneprotese operasjon som ikke har gått helt bra."ennå" . Jeg sleit med å skjønne hva det var i førsten for jeg har aldri hatt angst i hele mitt liv før. Nå har angsten gjort at jeg greier ikke å se på tv, sliter med å spise gikk ned 16 kg,lese bøker,sleit med å kjøre bil , handle mat , snakke med mennesker ,sove på soverommet, sover i stua og greier ikke å være alene hjemme. Fra å være en oppegående menneske som ordnet det meste så er man blitt et vrak. Går til psyatriske sykepleier engang i uken og en annen dame fra frivillige sentralen kommer innom en dag i uken. Hun har selv psykisk sykdom og har opplevd angst så det er godt å prate med dem. Anbefaler deg å kontakte legen igjen , enten ved at du skriver ned ossen du har det eller slår i bordet og ber om hjelp. Det er hjelp å få med og uten medisiner. Eventuelt må du prøve flere typer medisiner men du har ikke noe å tape på det. Har også diagnosen adhd fikk av psykolog 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Del Skrevet 19. november 2023 Mange år i psykiatrien når jeg var yngre. De må vel også sette noen diagnoser for at uføretrygd skal bli innnvilget. En av diagnosene er direkte feil men jeg fikk uføretrygd innvilget så jeg er fornøyd. Anonymkode: 777b4...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #18 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innstilling har mye å si. "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". DPS er for de med mest alvorlig psykisk sykdom. Angst er ingen diagnose. Du har tydeligvis ikke en dyp depresjon. Du har blitt utredet 5 ganger og har fått samme konklusjon; du skal ha behandling i førstelinje, altså fastlege. Ta hintet. Anonymkode: 02020...1a1 Så du tror jeg har feil innstilling. Prøv å leve med kronisk insomni selv da så skal du se hvor optismistisk du blir av det. Anonymkode: cb6d5...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #19 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kvalifiseres du til en angstlidelse som er alvorlig nok, så får du hjelp hos DPS. TS gjør ikke det og har blitt sendt tilbake til fastlegen, førstelinje, 5 ganger. Anonymkode: 02020...1a1 Det er ganske vanlig i dag med flere behandlingsrunder. Der en er i behandling på DPS, overføres tilbake til fastlege og henvises på nytt senere om det fortsatt er behov/man blir syk på nytt. De lange behandlingsløpene blir mer og mer sjeldne. Om alle skulle vært pasient på DPS fra de ble syke, til de ble helt friske - ville DPS druknet i pasienter. Anonymkode: 13a63...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #20 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innstilling har mye å si. "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det". DPS er for de med mest alvorlig psykisk sykdom. Angst er ingen diagnose. Du har tydeligvis ikke en dyp depresjon. Du har blitt utredet 5 ganger og har fått samme konklusjon; du skal ha behandling i førstelinje, altså fastlege. Ta hintet. Anonymkode: 02020...1a1 Må du slutte. Alltid dette «tenk positivt»-vrøvlet og «ta hintet». Som andre har skrevet til deg før, aktørene innenfor helse skal være profesjonelle, og «hinting» er ikke en anerkjent måte å kommunisere profesjonelt på. Det skjer også at psykisk helsevesen prioriterer feil og/eller at man må stå på noe voldsomt selv for å få hjelp, så det at man ikke får riktig hjelp betyr aldeles ikke at det er noe galt med en selv. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så du tror jeg har feil innstilling. Prøv å leve med kronisk insomni selv da så skal du se hvor optismistisk du blir av det. Anonymkode: cb6d5...6b4 Ikke legg så stor vekt på det vedkommende sier. Bare et vennlig råd. Anonymkode: a2daf...915 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå