AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Jeg laget i sommer ripsgele. Skulle nok ventet litt med å plukke ripsen, for det var nok litt mye pektin i de, så geléen ble veldig veldig stiv (smaken er god da). Siden jeg ikke har plass til å oppvevare noe på glass så fryser jeg alltid ned syltetøy osv, å det har aldri vært noe problem. MEN nå skulle jeg ta opp en kopp med ripsgelé, å den var helt myk 😅 ikke frossen i det hele tatt. Resten av det som er i fryseren er frossent, så ikke noe galt med fryseren. Er det pektin nivået som gjør at det ikke blir helt frossent? Eller noe annet? Anonymkode: f3919...eb6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Høyt sukkerinnhold krever langt lavere temperatur for å fryse. Anonymkode: 6984b...3a3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #3 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Høyt sukkerinnhold krever langt lavere temperatur for å fryse. Anonymkode: 6984b...3a3 Er det noen fare for at det blir dårlig sånn som det er nå? Anonymkode: f3919...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå