Gå til innhold

Er helt lys blond men vil prøve brune striper i håret- Ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nordisk lys i håret, typisk Mette Marit blond. Om ikke end lysere. Vil det se fint ut med brune striper i håret? Evt gjøre det mørkere i bunnen. Er så lei min blonde hårfarge.. k33

Anonymkode: db3c0...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir ikke fint.

Litt lowlights og shadow roots kan funke - men ikke brunt. Du må nok gå for maks en kald 8 skala tenker jeg. Type 8.1 blandet med 9.0? 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (27 minutter siden):

Nei, det blir ikke fint.

Litt lowlights og shadow roots kan funke - men ikke brunt. Du må nok gå for maks en kald 8 skala tenker jeg. Type 8.1 blandet med 9.0? 

Godt mulig 😊 bilde? 

Skrevet

Noe sånt da? 

Ser ut som om hun har litt mørkere i bunnen, men latt det være lyst blondt i front og kanskje en og annen lengde innimellom.

Anonymkode: 9f8d7...6ab

Skrevet

Nei, brune striper bør du ikke gå for.

Du kan ordne deg en baylage, men gå da for en blond farge som er bare noen toner mørkere enn fargen du har nå. Du kan teste mørkere senere, men jo større kontrast, jo mer vises det om man gjør noe feil.

Skal du gjøre det hjemme, bruk semi-permanent hårfarge, ikke permanent. Bruker du permanent, må du bleke det hos frisør når den blonde etterveksten kommer ut med mindre du vil ende opp med hele håret mørkere.

Igjen, ikke bruk permanent hårfarge! Bruk farge som vaskes ut etter 6-8 uker.

Legger ved en video av en kjempeenkel, kjapp reverse baylage teknikk jeg selv bruker. Den er kjempeenkel, og det blir alltid seende veldig bra ut.

Anonymkode: d7a8c...4f3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan ordne deg en baylage, men gå da for en blond farge som er bare noen toner mørkere enn fargen du har nå. Du kan teste mørkere senere, men jo større kontrast, jo mer vises det om man gjør noe feil.

Skal du gjøre det hjemme, bruk semi-permanent hårfarge, ikke permanent. Bruker du permanent, må du bleke det hos frisør når den blonde etterveksten kommer ut med mindre du vil ende opp med hele håret mørkere.

Legger ved en video av en kjempeenkel, kjapp reverse baylage teknikk jeg selv bruker. Den er kjempeenkel, og det blir alltid seende veldig bra ut.

Min erfaring med semipermanent er at de er permanente :) Har prøvd de fleste merkene. 

Men ja. Reverse balayage hos frisør tenker jeg. Altså balayage med farge. Du får ikke det til hjemme, men friske opp røtter mellom besøk funker hjemme. 

IMG_3691.thumb.jpeg.eaad1b65704719322467d6d00b876799.jpegIMG_3689.thumb.jpeg.1b9db57697b9e148c631d3c3ab3ca8da.jpeg 

Endret av AprilLudgate
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oi takk😍😍 litt sånn jeg tenker. Må jeg bleike først selvom jeg er helt lys i håret? 

Skrevet
AprilLudgate skrev (11 timer siden):

Min erfaring med semipermanent er at de er permanente :) Har prøvd de fleste merkene. 

Men ja. Reverse balayage hos frisør tenker jeg. Altså balayage med farge. Du får ikke det til hjemme, men friske opp røtter mellom besøk funker hjemme. 

IMG_3691.thumb.jpeg.eaad1b65704719322467d6d00b876799.jpegIMG_3689.thumb.jpeg.1b9db57697b9e148c631d3c3ab3ca8da.jpeg 

🤩🥰

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 5.57):

Oi takk😍😍 litt sånn jeg tenker. Må jeg bleike først selvom jeg er helt lys i håret? 

Det må du ikke med lowlights nei.

Da legger frisøren i farge som om det var striper og legger bort det lyse frisøren vil beholde lyst. 

Men pga tid koster det nok mer enn helfarging. 

Endret av AprilLudgate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...