Gå til innhold

Micro matic termostat, virker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med elektriker-kompetanse her?

Jeg fikk hjelp til å bytte termostat til varmekablene på bad, og byttet til en termostat fra Micro Matic. Gulvet er fortsatt like kaldt, så et eller annet fungerer ikke. I tillegg lager den klikkelyder som er til å bli gal av, det kan da ikke være normalt? Jeg lurer på om feilen kan være to små ledninger som er koblet feil. Han som hjalp meg, satt den brune ledningen inn der den grønne var på den gamle, og den blå inn der den røde var på den forrige. Vi satt det motsatt først, men da vi ikke fikk den på, så endret han det. Men årsaken til at vi ikke fikk den på, var at vi ikke hadde skrudd på av/på-knappen🙈 Men nå tenker jeg altså at denne koblingen er feil, for brun bør jo gå ned der den røde var før, og blå der den grønne var før? Kan det hende denne eventuelle feilkoblingen er årsak til at gulvet ikke blir varmt, og at termostaten lager klikkelyder? Redd for at 1000kr (som var prisen for termostaten) er brukt til ingen nytte nå, og at feilen ligger et helt annet sted😕

Anonymkode: 80fe6...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du være oppmerksom på at slikt arbeid er elektrikerjobb. I henhold til forskriftene ihvertfall. 

Ut over det kan det være at temperaturføler er defekt. Byttet dere den også? Og stilte dere den inn på å sniffe lufttemperatur eller sensor i gulv? 

Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Først og fremst bør du være oppmerksom på at slikt arbeid er elektrikerjobb. I henhold til forskriftene ihvertfall. 

Ut over det kan det være at temperaturføler er defekt. Byttet dere den også? Og stilte dere den inn på å sniffe lufttemperatur eller sensor i gulv? 

Ja vi byttet føleren også, og stilte den inn på føleren for gulv ja. Han som hjalp meg er ikke elektriker, men har generelt god peiling på sånt, så jeg tenkte det var ok å la han prøve. Vi har byttet om på de to små ledningene nå, for to timer siden, men gulvet har fortsatt ikke begynt å få varme i seg. Men det tar kanskje litt lenger tid? Krysser fingre her nå🤞

Skrevet

Nå begynte termostaten å lage klikkelyder igjen, og gulvet er like kaldt nå 3,5 timer etter jeg satt den på. Det kan da ikke være meningen at den skal drive å lage klikkelyder? Utrolig irriterende isåfall!!

Er det noen her som kan noe om dette, og som har lyst å hjelpe med råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...