AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Kristen Norge representert ved blant annet Normisjon, Misjonssambandet, Acta og flere andre har laget en serie de kaller ressursserie der hvor de blant annet tar opp homofili. Her oppforderer de indirekte at dersom folk ønsker å leve i pakt med Gud så må de leve et liv i sølibat og skriver følgende: "For det finnes noen som lever ugift fordi de er født uskikket til ekteskap, andre fordi mennesker har gjort dem uskikket til det; men det er også noen som selv har gjort seg uskikket til ekteskap for himmelrikets skyld. Den som kan, la ham ta det til seg.»" Videre: "Men ikke alle vil eller kan leve ut sin seksualitet i et ekteskap. Det kan være ulike årsaker til det, f.eks. at en ikke finner en å gifte seg med, ikke kan gifte seg på grunn av en funksjonshemming, en sykdom eller velger å leve alene på grunn av tjenesten i Guds rike" Er det da altså slik at de mener at funksjonshemmede er født uskikket til eksteskap, mens homofile har gjort seg selv uskikket? De skriver også at en god klem eller en klapp på kinnet er en god erstatning for menneskers seksuelle- og fysiske behov. Hva mener dere om dette? Anonymkode: 5da8e...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 https://identitetogseksualitet.no/episoder/homofilt-samliv/ Anonymkode: 5da8e...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 14.15): Kristen Norge representert ved blant annet Normisjon, Misjonssambandet, Acta og flere andre har laget en serie de kaller ressursserie der hvor de blant annet tar opp homofili. Anonymkode: 5da8e...b42 Du må være forsiktig med å la noen få og kanskje konservative organisasjoner representerer "Kristen-Norge". De aller aller fleste kristne har ikke noe mot homofile og hvordan de lever livet sitt. Anonymkode: e8200...2c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2023 #4 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 14.15): Kristen Norge representert ved blant annet Normisjon, Misjonssambandet, Acta og flere andre har laget en serie de kaller ressursserie der hvor de blant annet tar opp homofili. Her oppforderer de indirekte at dersom folk ønsker å leve i pakt med Gud så må de leve et liv i sølibat og skriver følgende: "For det finnes noen som lever ugift fordi de er født uskikket til ekteskap, andre fordi mennesker har gjort dem uskikket til det; men det er også noen som selv har gjort seg uskikket til ekteskap for himmelrikets skyld. Den som kan, la ham ta det til seg.»" Videre: "Men ikke alle vil eller kan leve ut sin seksualitet i et ekteskap. Det kan være ulike årsaker til det, f.eks. at en ikke finner en å gifte seg med, ikke kan gifte seg på grunn av en funksjonshemming, en sykdom eller velger å leve alene på grunn av tjenesten i Guds rike" Er det da altså slik at de mener at funksjonshemmede er født uskikket til eksteskap, mens homofile har gjort seg selv uskikket? De skriver også at en god klem eller en klapp på kinnet er en god erstatning for menneskers seksuelle- og fysiske behov. Hva mener dere om dette? Anonymkode: 5da8e...b42 Jeg mener at du kan sende en melding til DEM og spørre hva de mente med det de skriver, men DU behøver vel ikke tolke det de skriver som enda verre enn det som sto. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 21. november 2023 #5 Del Skrevet 21. november 2023 Det er ikke «kristennorge» som er problemet - det er Bibelen som er problemet. Når du skal ha en religion bygd på en bok som behandler homofili og utroskap som Bibelen gjør så er det tryggest å holde seg langt unna… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Del Skrevet 22. november 2023 Disse menneskene er farlige. Anonymkode: f6c7c...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Del Skrevet 22. november 2023 Drit nå i dem da. Anonymkode: 87e7d...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Del Skrevet 26. november 2023 Har ikke sett den serien du sikter til, men av utsnittet ditt klarer jeg ikke å tolke det samme som deg. Jeg er enig i at det står at en funksjonshemmet kan være uskikket til ekteskap, men ikke at alle funksjonshemmede er det (men det burde da ikke være kontroversielt å anerkjenne at noen ikke har kognitiv kapasitet til å forstå hva et ekteskap er og dermed heller ikke kan inngå et). «Det er også noen som selv har gjort seg uskikket til ekteskap for himmelrikets skyld» tenker jeg at ikke viser til homofile. Jeg klarer ikke å forstå at noen skulle «gjort seg selv homofile» for himmelrikets skyld. Jeg tolker det som at noen selv har bestemt seg for leve i sølibat for å kunne vi hele livet sitt til kirken/misjon/ett eller annet arbeid for Gud. Jeg vil heller tro at dette er ramset opp for å gi eksempler på grupper som av forskjellige årsaker ikke lever i ekteskap. Men igjen: har ikke sett hele seieren, så mulig jeg har gått glipp av noen key points Anonymkode: 348df...f09 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Del Skrevet 26. november 2023 Det er forbudt å dømme andre mennesker i følge Bibelen. Gud sier klart at han skal dømme. Det er flere vers om dette. (ta ut bjelken av eget øye før du påpeker flisen i din brors) Gud har derimot gitt oss noen retningslinjer og advarsler. Det som er synd er skadelig for oss. Det er det alt handler om. Vel gjør du det likevel, ja så får det bli din sak. Men gitt at alle ble homofile ble det jo ingen barn og menneskeheten døde ut. At kjønnssykdommer florerer blant homofile vet vi jo. I utgangspunktet dødelige, men nå har vi jo medisiner. Den gang var det jo dødelig. Nå har man kondomer og medisiner. Kjør på. Jeg tror personlig det kan komme med noen konsekvenser. Men det er mellom dere og Gud. Eller bare dere. I mine øyner er alle Guds barn. Hans lover er der for å gjøre oss godt. Om du følger dem eller ikke er kun opp til deg. Synder jeg også, og all synd er lik for Gud. Men å aktivt og bevisst leve i synd kan muligens gi deg litt trøbbel. Så enkelt er det. Anonymkode: 19bf0...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 29. november 2023 #10 Del Skrevet 29. november 2023 Tråden er ryddet for nedsettende og krenkende innhold. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 29. november 2023 #11 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg forstår ikke hvorfor de bruker ordet uskikket. Jeg har lest det verset mange ganger, og jeg har aldri hørt det ordet brukt, jeg synes det er meget spesielt, ordet som jeg kjenner er ordet evnukk, eller en som ikke ønsker sex, dvs slik som meg selv som er aseksuell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå