NatNat Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 (endret) Jeg har lest en del inlegg her som påstår at Israel bryter med Geneve-konvensjonen pga bombingen av sykehus... så, la oss starte med en lenke fra Amnesty International : Some were interrogated and tortured or otherwise ill-treated in a disused outpatient’s clinic within the grounds of Gaza City’s main al-Shifa hospital. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/05/gaza-palestinians-tortured-summarily-killed-by-hamas-forces-during-2014-conflict/ ja, jeg vet det er ikke noe nytt men det beviser i hvertfall at Hamas ikke nøler å ta i bruk sykehus.... og nå, la oss se mer på Geneve-konvensjonen. Artikkel 20. Alle vet om det nå.. Persons regularly and solely engaged in the operation and administration of civilian hospitals, including the personnel engaged in the search for, removal and transporting of and caring for wounded and sick civilians, the infirm and maternity cases, shall be respected and protected. Men hva mer artikkel 21 ??? Article 21 - Discontinuance of protection of medical establishments and units. The protection to which fixed establishments and mobile medical units of the Medical Service are entitled shall not cease unless they are used to commit, outside their humanitarian duties, acts harmful to the enemy. I REST MY CASE. Endret 19. november 2023 av NatNat 1 1
Brunello Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Det er hevet over enhver tvil at begge parter i denne konflikten har brutt det som finnes av regler. Jeg fatter ikke at noen klarer å ta ensidig og uforbeholdent parti med en av partene. 3 4
CaspertheGh0st Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Det er hevet over enhver tvil at begge parter i denne konflikten har brutt det som finnes av regler. Jeg fatter ikke at noen klarer å ta ensidig og uforbeholdent parti med en av partene. Det er folk som dessverre ikke har peiling på hva de snakker om, oppsøker kun en kilde og har latt seg mate med propaganda altfor lenge. For dem er denne konflikten svart-hvit, en «snill» og en «slem» regjering. De eneste ofrene og eneste uskyldige er de sivile drept på begge sider i denne konflikten. 3 1
Madame Butterfly Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Har sett og lest mange utredninger om IDF, Israel og brudd på folkeretten. Professorer, phd, jurister, generaler og andre militære. Det er merkelig at alle bruddene fremstår klart for mange her på siden, men ikke for ekspertene, fra mange land. Har aldri sett en juridisk drøftelse på den andre siden, kun referert antall sivile og antall barn. Det jeg ikke har sett noen som helst uenighet om er Hamas sine brudd på reglene om krigføring. 17 minutter siden, CaspertheGh0st said: De eneste ofrene og eneste uskyldige er de sivile drept på begge sider i denne konflikten. Dette er jeg overhode ikke enig i. IDF soldater drept i kamp er også ofre. De forsvarer sitt fedreland, etter angrep. De har verneplikt. Til og med «pay to slay» terroristene til PA er offer. (Det er visst PA som betaler dem/familiene deres). Det et ikke klart for meg at de har hatt et valg. Jeg tror tvang har vært brukt, og offer for systematisk hjernevasking gjennom UNRWA fra tidlig barndom. Her er rikelig med offer, og rikelig med offer i tillegg tilde som har måttet bøte med livet. Jeg bruker ikke bare en kilde. Jeg har levd lenge, jeg har fulgt konflikten siden før internett. 3 1
okei trenings Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 (endret) NatNat skrev (7 timer siden): Jeg har lest en del inlegg her som påstår at Israel bryter med Geneve-konvensjonen pga bombingen av sykehus... så, la oss starte med en lenke fra Amnesty International : Some were interrogated and tortured or otherwise ill-treated in a disused outpatient’s clinic within the grounds of Gaza City’s main al-Shifa hospital. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/05/gaza-palestinians-tortured-summarily-killed-by-hamas-forces-during-2014-conflict/ ja, jeg vet det er ikke noe nytt men det beviser i hvertfall at Hamas ikke nøler å ta i bruk sykehus.... og nå, la oss se mer på Geneve-konvensjonen. Artikkel 20. Alle vet om det nå.. Persons regularly and solely engaged in the operation and administration of civilian hospitals, including the personnel engaged in the search for, removal and transporting of and caring for wounded and sick civilians, the infirm and maternity cases, shall be respected and protected. Men hva mer artikkel 21 ??? Article 21 - Discontinuance of protection of medical establishments and units. The protection to which fixed establishments and mobile medical units of the Medical Service are entitled shall not cease unless they are used to commit, outside their humanitarian duties, acts harmful to the enemy. I REST MY CASE. Først og fremst, måtte det bli fred og bedre for alle de pårørende der snart. Objektiv analyse, Beviser: Breakingthesilence gruppen som består av tidligere Idf soldater som vitner, dokumenterer alt som har blitt gjort, på Vestbredden, instrukser osv. Gabor Mate, Holocaust overlevende, som har vært tidligere zionist, som har vært rundt i Gaza og fortalt hva som skjer der. Norman Finkelstein, over 40 år med erfaring i konflikten, enda en Jødisk skribent som dokumenterer om Apartheid, brutalitet osv. Levy også etc. Flere vitner som har vært innom Gaza med Finkelstein, en beskriver det som som en konsentrasjonsleir etc. Eye on Palestine, har filmet hendelser. Internasjonale konvesjoner, som sier at det er Apartheid etc. Gilles Devers, den franske advokaten som har fulgt dette lenge, har nylig sendt klage inn for genocide Forsøk. Han har samlet 560 advokater for saken også. Det nevnes også blant annet at Israel ikke anerkjenner domstolen i Haag. Endret 19. november 2023 av okei trenings 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå