Gå til innhold

Vet du hvilken "julekake" dette er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min snakker om noe moren brukte å lage til jul. Jeg vet ikke om det er en julekake eller om hun bare brukte å lage til jul. 

Han sier det var en slags deig hun bakte ut i en lang pølse og delte opp. Som deretter ble dyppet i smeltet kokesjokolade og deretter kokos. 

Det kan jo være at dette bare er noe hun brukte å lage, så vet ikke om det har et navn 😅 Noen som har en oppskrift på dette? Eller noe lignende? Han kan desverre ikke spørre henne siden hun ikke er dement.

Anonymkode: 6e5a9...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han kan desverre ikke spørre henne siden hun ikke er dement.

Må man være dement for å svare? ☺️

Anonymkode: f85a6...522

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må man være dement for å svare? ☺️

Hahah, ops. Skulle såklart være hun ER dement.

• Hjerte 2
Skrevet

Kransekakestenger dyppet I sjokolade eller marsipan dyppet I sjokolade? Veldig vanlig da vi var små ihvertfall. 

Anonymkode: 4d3ed...6c6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahah, ops. Skulle såklart være hun ER dement.

Beklager måtte bare tulle, håper dere finner ut av det, men som noen nevner kan det være kransekake masse 😊

Skrevet

Punchboller/ruller?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren min snakker om noe moren brukte å lage til jul. Jeg vet ikke om det er en julekake eller om hun bare brukte å lage til jul. 

Han sier det var en slags deig hun bakte ut i en lang pølse og delte opp. Som deretter ble dyppet i smeltet kokesjokolade og deretter kokos. 

Det kan jo være at dette bare er noe hun brukte å lage, så vet ikke om det har et navn 😅 Noen som har en oppskrift på dette? Eller noe lignende? Han kan desverre ikke spørre henne siden hun ikke er dement.

Hvis dette er noe hun lagde mye og er kjent med fra sin oppvekst er det absolutt mulig å få klare svar fra henne, på tross av demens. Barndomskunnskap er ofte noe som sitter klart i det resterende minne. Prøv:) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kaisada skrev (På 19.11.2023 den 15.25):

Hvis dette er noe hun lagde mye og er kjent med fra sin oppvekst er det absolutt mulig å få klare svar fra henne, på tross av demens. Barndomskunnskap er ofte noe som sitter klart i det resterende minne. Prøv:) 

Enig i dette. 
Kan søsken av henne vite noe, kanskje er det en familietradisjon?

Kan hun ha en oppskriftbok liggende i skap/skuffer der de mest brukte oppskriftene er skrevet? 

Anonymkode: b8714...1d3

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...