Gå til innhold

Ringelyder fra kjøkkenet, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hørte ringelyder fra kjøkkenet i hele natt, sykt irriterende. Noen som har opplevd dette? Er som et langt ring, så en kort ring med kort mellomrom. Er ikke fra komfyrvakten tror jeg, den piper mer. Tror ikke water guarden heller lager sånn lyd. Kjøkkenet er nyoppusset og alt det elektriske er ok og sjekket av elektriker. Ingen alarm satt på stekeovnen heller, som jeg først trodde lyden kom fra. Heller ingen brannalarm på kjøkkenet.

Fikk slutt på lyden med å skru hovedsikringa av og på, men er det noen smarte folk som har en anelse på hvorfor det kommer sånne lyder? I tilfelle det skjer igjen. 

Anonymkode: 1dd4d...880

Fortsetter under...

Varsel fra kjøleskapet eller fryser om at temperaturen er feil? Noen av de moderne kjøleskapene i dag gjør det når ting ikke er som de skal inni de, eller hvis man har glemt en dør på gløtt f.eks. Da varsler det med lyd.

• Liker 3
Million skrev (7 minutter siden):

Varsel fra kjøleskapet eller fryser om at temperaturen er feil? Noen av de moderne kjøleskapene i dag gjør det når ting ikke er som de skal inni de, eller hvis man har glemt en dør på gløtt f.eks. Da varsler det med lyd.

Jeg sjekket kjøleskapet også men var ikke derfra. Kjøleskapsdøren var igjen (og den til fryseren). Naboen driver også å pusser opp kjøkkenet, usikker på om det kommer fra de, men rart hvis det er SÅ lydt? Ble jo kvitt problemet med hovedsikringa her. 

Anonymkode: 1dd4d...880

Den delen til komfyrvakten som er tilkoblet støpselet bak/under platetoppen. Altså ikke sensoren som er over platetoppen. Jeg hadde det samme en gang, hørtes ut som en gammeldags hustelefon som ringte. Var komfyrvakta, måtte byttes. 

Anonymkode: d1917...c20

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den delen til komfyrvakten som er tilkoblet støpselet bak/under platetoppen. Altså ikke sensoren som er over platetoppen. Jeg hadde det samme en gang, hørtes ut som en gammeldags hustelefon som ringte. Var komfyrvakta, måtte byttes. 

Siterer meg selv. Den greia hos meg lå under skapene, jeg så den da jeg tok bort sokkelen under kjøkkenskapet. Måtte ha elektriker og fikk ny komfyrvakt på garanti. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig, tror også det er komfyrvakta. Hadde akkurat samme lyd hos meg, stusset lenge før jeg skjønte hva det var

Anonymkode: 96173...f2e

Men klarer du ikke høre om det kommer fra komfyren, vasken, under benken eller hvor det kommer fra?

Jeg har både waterguard og komfyrvakt, og jeg hører helt tydelig om det piper/ringer under vasken hvor waterguarden er, eller lyden kommer fra andre steder.

Anonymkode: 6886b...244

Neste gang trekker du ut en og en ledning. Start med komfyrvakten/komfyren. Hvis du fortsatt hører lyden så tar du kjøleskapet. Hvis du fortsatt hører lyden tar du fryseren. Osv. 

Anonymkode: 0275b...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...