Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes også at du bør finne noen å snakke med om dette utenfor KG. Du kan for eksempel ta kontakt med et krisesenter nær deg. De tilbyr rådgivning (samtaler) og har mye erfaring! Det er gratis.

Anonymkode: 779b2...c01

Krisesenteret har døgnåpen rådgivningstelefon, så vidt jeg vet. Det er et godt råd å ringe dit!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å lese om mannen er en manipulerende egoistisk dritt, eller om han "bare" misforstår deg og ikke skjønner at lysten din fungerer annerledes enn hans.

Uansett medfører oppførselen hans overgrep, selv hvis han ikke skjønner at det er det (fordi han kanskje tror du får lyst likevel?).

Det er jo ikke din skyld at han presser deg til å ha sex pga dårlig samvittighet, men du vil sikkert få det bedre om du tar mer ansvar for ditt eget sexliv, enten ved å sette ned foten hardere, eller gå. Hvis du faktisk er redd for fysisk vold ville jeg vært litt forsiktig, men tolker kanskje at du ikke tror det om han, foreløpig hvertfall?

Isåfall kan du fortelle han hvordan du opplever det:

"jeg synes det er veldig vanskelig at du innimellom presser meg til sex når jeg har sagt jeg ikke har lyst, det ender opp med å føles som overgrep, og jeg mister helt lysten på sikt. Har du virkelig lyst til å ha sex med en som ikke har lyst på sex der og da? Å flørte, kysse etc er helt greit, men jeg blir ikke kåt av å bli tatt masse på når jeg har sagt jeg ikke orker"

Og så vil responsen hans si deg alt du trenger å vite om hva du bør gjøre videre.

Anonymkode: 2a4a1...347

• Liker 2
Skrevet

Of TS dette høres vondt ut! Slikke tråder passer dårlig på KG, for folk blir ofte sleme og litte forstående når de kan hjemme seg bak anonymitet. 

Jeg synes du skal ta kontakt med noen som kan hjelpe deg og sortere I dette. Du kan prøve legen eller et krisesenter. Krisesentrene har erfaring mednå gi råd i slike situasjoner og legen kan sende deg videre til noen som kan hjelpe deg å sortere følelser og tanker.

Det mannen din driver med høres ut som overgrep for meg. Du sier jo nei og aviser, men han er for ødelagt til å respektere det! All skyld ligger på han her, jeg tror enten dere må i terapi sammen (og da må han virkelig ønske og bli bedre) eller at du må gå. Uansett er det lurt å få litt hjelp utenifra. 

Lykke til ❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller så kan jeg bare bli mer tydeligere også fra nå av. Dytte han/klaske han, skrike, kjefte, gå ut. Føler det er eneste måten. 

Anonymkode: 5043c...a72

Det skal ikke være nødvendig i et forhold. 

Anonymkode: 01ac8...a4b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men det er det som er så rart. Er dette det synonymet? Jeg har hørt fortelling på fortelling av veninner og familie som har opplevd ting, men jeg klarer ikke se på meg og min mann, og se at det er det samme. Er det sånn det er? Eller er det bare meg? Er jeg dum og rar som ikke vil? Er det min feil for å gi etter? For da ville jeg egentlig? Jeg er tom og aner ikke

Det som er faren ved å kalle dette voldtekt er at du ikke klarer å ta det som skjer på alvor, for du føler skyld fordi du ikke kjempet mer i mot. Voldtekt er et stort ord. Og det er så vanskelig å kalle det for voldtekt med en man allerede har et sexliv med, og ikke minst en man elsker.

Da blir det lettere for deg å kalle dette for et overgrep. Det han gjorde, altså å presse seg til sex med deg mot din vilje, er ulovlig. Det er et seksuelt overgrep. Han skulle ha stoppet med en eneste gang du sa nei, for i det øyeblikket du sa nei ble det han gjorde ulovlig. 

Vil du si dette stemmer med din opplevelse?

Anonymkode: 85999...bfd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

At damen ikke ønsker sex er ikke grunnlag for å finne noen annen med mindre hun ønsker det selv. Sinnsykt at folk tror det plutselig skal være greit å være utro så lenge man ikke man får fylt opp alle ønskene sine seksuelt. Hvor går grensen da???

Anonymkode: bd097...7d9

Hva i all verden siterer du meg for?😂

Anonymkode: ba3b2...ccf

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har så lyst å si det til familien hans, moren hans og bare se hva tenker de? Selv om de ikke sier noe, kanskje de kan støtte meg i fremtiden. Men det hadde knust hjertene deres.

Hva? Er du muligens fra en annen kultur? For å blande inn MØDRENE til ektemannen og familien deres i et ekteskapelig sexliv er jo helt bak mål. Ikke noe jeg noen gang har hørt om. Det skjer ikke, rett og slett.

Men det er kanskje vanlig i andre kulturer, hva vet jeg. Uansett oppfører han seg som om han mener kvinnen han er gift med er en slags eiendom han kan gjøre hva han vil med. Ikke et godt syn på kvinner han har. Du bør rett og slett gi beskjed til han at hvis han ikke aksepterer et nei for et nei i fremtiden, vil det bli skilsmisse, for denne tvangen må slutte.

Anonymkode: 2037c...014

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn er veldig egoistiske her, så hvis de har lyst så glemmer de damen sin, selv om de ellers er "snille". Så her må du bare sette ned foten og be han finne noen som han kan overkjøre totalt, for det blir ikke deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn er veldig egoistiske her, så hvis de har lyst så glemmer de damen sin, selv om de ellers er "snille". Så her må du bare sette ned foten og be han finne noen som han kan overkjøre totalt, for det blir ikke deg.

De fleste menn er faktisk ikke slik som dette. De fleste menn skjønner både grenser, kjærlighet og sunn fornuft.

Anonymkode: 2c21a...5df

• Liker 1
Skrevet
mirjia skrev (1 time siden):

Forrige århundre ringte og vil ha tilbake holdningene sine. Kvinner er ikke mannens eiendom. Menn har ingen rett til sex for det om de er i et forhold. Gjensidighet er et krav for at sex skal være fint og gøy.

Fun fact: i forrige århundre så var impotens skillsmisse-grunn.

En ektefelle som ikke liker sex og som fremdeles ønsker monopol på mannens (ikke-eksisterende) sex-liv er ikke mye til ektefelle og for begges del er det best å skille lag.

Jeg sier ikke at det gjelder TS. Hvis et menneske sier «nei» så forholder man seg selvsagt til det. Å bruke makt når noen har sagt reelt nei er voldtekt.

Anonymkode: c9ecf...b64

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper ikke hvor snill og grei han er ellers. Han voldtar deg tydeligvis jevnlig.

Du bør, for din egen del, komme deg langt unna han. Er dere gift, skill deg. Kom deg bort fra han. Hva han mener er faktisk helt uintressant og absolutt ikke relevant. Dette er ditt liv!

Selv om dere er gift eller 'kun' samboere, så har verken han eller du, krav på sex. Sex er noe man har sammen, ikke noe man gir. Og 'tar' man sex fra noen, er det voldtekt.

Anonymkode: e1887...380

• Liker 4
Skrevet
mirjia skrev (5 timer siden):

Ingen har rett på sex. Ingen har lov å presse noen til sex mot deres vilje. Jeg ville krevd parterapi om forholder skal fortsette. Om han ikke skjønner hva han gjør så må han få tydelig beskjed.

Jeg har opplevd lignende i mange år. Jeg ble hjernevasket med at kjærlighetsspråket hans er sex. Når man er kommet til dette stadiet er man på så ulike steder at parterapi har lite for seg. I mitt tilfelle endte det i skilsmisse fordi han fant seg ei annen. Nå har det gått noen år og det er vanskelig å innlede nytt forhold fordi jeg er redd for menn. 

Anonymkode: 091e9...83d

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Monogamt forhold.

Avtalen er å avstå fra å ha sex og romantiske følelser med andre enn den du er sammen men. Ufrivillig sølibat er ikke inkludert.

Anonymkode: 33f51...3d0

Hm, nei du har feil. En avtale som forplikter partene å alltid ha sex når den andre ønsker vil bli underkjent av en norsk rett. Det er 100 % sikkert. Så slutt å skrive slikt tull. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er mange som tror at det ikke kan være voldtekt/overgrep i et ekteskap/forhold, fordi de tror at partneren har rett på sex.

Voldtekt er ikke bare fremmede som kaster seg over deg og holder deg fast, truer deg med kniv og bevisst ønsker å være stygg med deg og skade deg.

Det kan være voldtekt/overgrep selv om han elsker deg, og selv om han tror at du har lyst. Det er voldtekt/overgrep fordi han burde hørt på deg og merket at du gjorde motstand. Men han skjønner sikkert ikke at det går an å ikke har lyst på han selv om du elsker han.

Han BURDE skjønt at han hadde sex med deg mot din vilje. Og da er det voldtekt/overgrep. Selv om han ikke bevisst gjorde det for å være slem.

Anonymkode: c22fe...c82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 12.23):

Men det er det som er så rart. Er dette det synonymet? Jeg har hørt fortelling på fortelling av veninner og familie som har opplevd ting, men jeg klarer ikke se på meg og min mann, og se at det er det samme. Er det sånn det er? Eller er det bare meg? Er jeg dum og rar som ikke vil? Er det min feil for å gi etter? For da ville jeg egentlig? Jeg er tom og aner ikke

Hæ? Du klarer ikke å se at han driver å voldtar deg? 

Du må lese over teksten din igjen. 

Han voldtar deg, ganske ofte høres det ut som. 

Anonymkode: bb762...22a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 12.23):

Det er ikke din feil for å "gi etter".

Jeg "ga etter" en gang jeg og, dog ikke i en romantisk relasjon, men en vennskapsrelasjon. Vi var på en fest der hun løy om hva hun serverte meg, og jeg ble mye fullere enn jeg egentlig var komfortabel med. Og jeg "ga etter" for et mas som hadde pågått i månedsvis.

Jeg har aldri sett på det som direkte voldtekt, men hendelsen har kommet opp i samtale om hvorfor jeg ikke liker sosiale sammenkomster som involverer alkohol, med både fastlege og psykolog som begge har omtalt det som voldtekt. En av de spurte til og med om jeg hadde politianmeldt det.

Snakk med han en ettermiddag i ro og fred, og forklar hvordan du opplever disse situasjonene. Hvis han ikke forstår hva han driver med og ikke ser at han gjør noe galt, så vil jeg påstå at du har det bedre uten han.

Lykke til 💜

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 12.39):

Tenker det er best for dere begge om dere går fra hverandre?

Du vil ikke gi ham sex, men ikke f*** at han skal få seg det no andre steder??

For et kvinnfolk.. 😅

Anonymkode: 0496f...594

Hva er i veien med deg? 

Anonymkode: 9fa10...6db

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 12.32):

Det er voldtekt

Anonymkode: 1be53...a94

Det er da ikke voldtekt fordi han blir sur når han ikke får sex og så gir hun etter og sier ja likevel. 

Det var i alle fall slik jeg leste innlegget. 

Skrevet

Hvis du ikke engang kan SKRIVE sex, og ikke er interessert i å ha det, så skal du kanskje ikke være sammen med denne mannen? Dere har helt klart veldig ulike behov.

Når det er sagt, så er oppførselen hans uakseptabel og grenseløs. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...