AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Ser det har vært noen tråder med temaet eller hinter til at alt slutter å bære gøy og går nedover etter å ha passert en alder. Jeg er ikke den som er mest vanskeligstilte. Er sjenert, problemer med å danne relasjoner, hatt noen knekker som de fleste, aldri hatt kjæreste eller samleie,har noen fysiske plager, nærmer meg 40 og er mann. Men, føler ikke livet er over. Noen ting føles sårt, gitt opp å gå et forhold, men føler at det å finne gleder i de små ting er bra. Se en film,lese en bok, gå en tur, spise ute en gang i blant. Ta dag for dag. Høres teit ut, men hjelper meg Anonymkode: df274...b87 1 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Ble noen skrivefeil. Men håper dere skjønner Anonymkode: df274...b87
Gjest jessop Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Høres ikke teit ut i det hele tatt. Ta dag for dag 😄
Purple_Pixiedust Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Synes det er veldig bra av deg å klare å se de små tingene i livet og å ta dag for dag. Jeg prøver på det samme. Livet har vært ganske tungt, men jeg ser nå at de verste årene kan være over bare jeg klarer å fortsette å jobbe på slik jeg gjør. Det er godt å tenke på bare det. Selv om jeg også mye mulig blir alene resten av min tid. Men hvem vet. Plutselig møter jeg en snill mann. Men jeg vil ikke basere min lykke på om jeg gjør det. Jeg er snart 33 og mener på ingen måte at livet snart er over. Jeg har ønsket å dø, og også forsøkt på det og har med det varige skader. Men jeg sitter nå her og ønsker å leve igjen. Det er verdt noe bare det. 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Høres lurt ut å prøve å sette pris på små hverdagslige ting. Jeg er en av de som krysset av på at livet gikk nedover etter 35. Det er litt trist og jeg står på så godt jeg kan for å gjøre det beste ut av situasjonen. Etter 35 var jeg skilt etter et vanskelig samliv over mange år og problemene begynte å manifestere seg i kroniske smerter. Jeg tok utdannelse for å stable mitt selvstendige liv på beina, men gikk raskt på en kraftig smell med utmattelse angst og depresjon. Nå prøver jeg nok en gang å sope opp restene og bygge meg opp igjen. Har håp om at livet kan bli godt igjen. Iallefall bedre. Det er viktig å ikke sammenligne seg selv med den man en gang var, men senke lista og være fornøyd dersom man blir litt bedre enn måneden før, eller året før. Anonymkode: 8b24b...a57 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Jeg følte livet var over når jeg ble 30. Da var jeg dritgammel. Små barn, lite søvn, midt i studiene. Så ble jeg 40 og livet har ikke vært bedre. Relativt nyskilt, relativt store barn og bedre tid til meg selv. Nå er jeg nettopp passert 50. Voksne barn som har flyttet ut for lengst, lettstelt leilighet, elsker å dra på reiser og oppleve både Norge og utlandet, økonomisk er alt tipp topp, ny mann, trener og holder meg aktiv som gir masse energi til barnebarn. Eneste ulempen er at feriene er litt korte for alt jeg ønsker å gjøre, og fortsatt mange år i yrkeslivet, til jeg rekker å gjennomføre alle mine planer. Anonymkode: 49e97...523 1 1
Yodas Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 Dere som mener livet er over, eller bare er kjedelig: Hva er det som hindrer dere fra å skaffe dere en spennende hobby eller meningsfull jobb eller noe annet som gir livet mening eller som gjør at man gleder seg til neste dag? 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 Gjør ingenting, bare depper 😀 Anonymkode: b5acd...aec
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Yodas skrev (5 minutter siden): Dere som mener livet er over, eller bare er kjedelig: Hva er det som hindrer dere fra å skaffe dere en spennende hobby eller meningsfull jobb eller noe annet som gir livet mening eller som gjør at man gleder seg til neste dag? Det gir jo ikke ungdomstiden tilbake. Anonymkode: b5acd...aec
Yodas Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det gir jo ikke ungdomstiden tilbake. Anonymkode: b5acd...aec Hva var det du kunne gjøre i ungdomstiden som du ikke kan gjøre nå? 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Yodas skrev (3 minutter siden): Hva var det du kunne gjøre i ungdomstiden som du ikke kan gjøre nå? Mange ting. Man har jo bedre tid, bedre helse, mindre rynker, mer energi...Jeg kan finne på alle mulige aktiviteter og hobbyer nå, men innerst inne vet jeg at jeg bare lurer meg selv. Uansett hva jeg gjør, kan det ikke sammenlignes med å være 25 og ha hele livet foran seg. Anonymkode: b5acd...aec 1
Yodas Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Mange ting. Man har jo bedre tid, bedre helse, mindre rynker, mer energi...Jeg kan finne på alle mulige aktiviteter og hobbyer nå, men innerst inne vet jeg at jeg bare lurer meg selv. Uansett hva jeg gjør, kan det ikke sammenlignes med å være 25 og ha hele livet foran seg. Anonymkode: b5acd...aec Mer tid? Du hadde vel skole eller jobb da du var yngre også? Mer energi? Kanskje, men du ligger vel ikke på sofaen hele dagen nå heller, dessuten får man mer energi av å ta vare på seg selv eller gjøre noe meningsfullt? Helse og rynker får du kanskje ikke gjort så mye med. Men de helseplagene du evt. har når du er 40 er neppe alderdomsrelatert. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gjør ingenting, bare depper 😀 Anonymkode: b5acd...aec Vi har nok alle vært der, en eller mange ganger, at vi depper over noe som ikke ble slik vi hadde tenkt eller ønsket. Enten det er dødsfall, helseproblemer eller bare "alt". Det er lov å kjenne på at ting er tøft, for livet er tøft. Men ikke gjør det til en livsstil! På ett eller annet tidspunkt må vi reise oss opp, børste av oss og stå på videre. Finne små gleder og ro innimellom alt slitet og alle hverdagene livet består av. ❤️ Anonymkode: c352f...db7 4 1
Gjest jessop Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det gir jo ikke ungdomstiden tilbake. Anonymkode: b5acd...aec Husker ikke ungdomstiden som en dans på roser heller, da. Mange fantaserer nok om ungdomstiden, men smører tjukt på
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Mange ting. Man har jo bedre tid, bedre helse, mindre rynker, mer energi...Jeg kan finne på alle mulige aktiviteter og hobbyer nå, men innerst inne vet jeg at jeg bare lurer meg selv. Uansett hva jeg gjør, kan det ikke sammenlignes med å være 25 og ha hele livet foran seg. Anonymkode: b5acd...aec Deg om det. Jeg er nå 45 år gammel og har det mye bedre nå enn da jeg var 25. Anonymkode: 2538e...436 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det har vært noen tråder med temaet eller hinter til at alt slutter å bære gøy og går nedover etter å ha passert en alder. Jeg er ikke den som er mest vanskeligstilte. Er sjenert, problemer med å danne relasjoner, hatt noen knekker som de fleste, aldri hatt kjæreste eller samleie,har noen fysiske plager, nærmer meg 40 og er mann. Men, føler ikke livet er over. Noen ting føles sårt, gitt opp å gå et forhold, men føler at det å finne gleder i de små ting er bra. Se en film,lese en bok, gå en tur, spise ute en gang i blant. Ta dag for dag. Høres teit ut, men hjelper meg Anonymkode: df274...b87 Helt uengi, har nå passert 50 og synes livet er stigende......god økonomi,barna har flyttet og jeg kan reise og kose meg. Rett å slett gjøre som jeg vil. Anonymkode: c75f3...bba 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Skrevet 19. november 2023 Slutt å sutre! Dere har den beste tiden foran dere som 35-åring. Anonymkode: a819a...206 2
frivis Skrevet 19. november 2023 #18 Skrevet 19. november 2023 Jeg føler livet er veldig spennende nå som jeg er over 40. Men spennende på en annen måte. Har akkumulert meg mer visdom og forståelse, noe som brygger nysgjerrigheten. Kjeder meg veldig sjelden, har et spennende liv. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #19 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg om det. Jeg er nå 45 år gammel og har det mye bedre nå enn da jeg var 25. Anonymkode: 2538e...436 På hvilken måte? Anonymkode: b5acd...aec
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #20 Skrevet 19. november 2023 Yodas skrev (1 time siden): Dere som mener livet er over, eller bare er kjedelig: Hva er det som hindrer dere fra å skaffe dere en spennende hobby eller meningsfull jobb eller noe annet som gir livet mening eller som gjør at man gleder seg til neste dag? Helse. Jeg har aldri latt meg stoppe av insomnia, angst, depresjon. Kjørt på og trosset alle kroppens signaler på at noe er galt. Denne strategien greide å få meg til å stå oppreist gjennom vanskelig skilsmisse og utdanning men så smalt det. Nå har jeg ikke krefter til så mye men jeg håper på å greie å bygge opp kroppen igjen til å kunne gjøre hobbyer og arbeid. Har masse hobbyer men fokuserer først og fremst på lett trening, og gå i naturen. Fokuserer på å bruke energien på oppbyggende aktiviteter og håper på at energinivået skal stige sakte men sikkert til et nivå der jeg kan skaffe meg en jobb jeg greier å stå i over tid i tillegg til å ha et godt liv utenom. Det er drømmen min❤️🙏🏼 Anonymkode: 8b24b...a57 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå