Gå til innhold

7 av 13 menn i min barneskoleklasse er barnløse som 38-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså over 50 %. Jeg er en av dem.

Det må være uvanlig, eller er det slik at halvparten av menn kommer til å bli barnløse? At de 25 prosentene vi opererer med i dag ikke stemmer lenger, i takt med økte krav til menn.

Jentene i samme klasse er det 95 % som har barn. Tror faktisk det bare er 1 av 15, og hun har en hjerneskade av noe slag.

Guttene som ikke har barn i klassen har stort sett ok pluss jobber. Jeg er nok den som tjener dårligst av alle.

Anonymkode: 25e5f...eb2

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: 7 av 14.

Skrevet
Gamer skrev (Akkurat nå):

Takk for info....

Det er et spørsmål inni der, som du sikkert ikke fikk med deg.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så lei av menn som vil leve som jubelbasser og ungkarslivet til langt oppi åra for så å sutre over at de er barnløse. 
Det er nok av kvinner i midten av 20-åra som vil starte familie med menn i 20-/30åra, men da vil mannfolka fortsatt være guttunger og jazze med gutta. Javel. Det er valg dere tar. Men faen ikke syt om det når dere er gammel og grå, og ensom uten barn. 

Anonymkode: 1ef72...38e

Jeg har ikke festet siden 20-årene, og syns ikke det var gøy da en gang.

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Og i min klasse som er 8 år yngre, er kun 2 av 30 kvinner mødre. Mens 8 av fedrene har barn, med flere kvinner

Anonymkode: 3dd26...dd6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Det varierer nok fra klasse til klasse. H or mange som blir barnløse er jo sikkert også et tall i stadig endring, både opp og ned. Det skal jo mye til for at det står stille når det er livet som avgjør det. 

Anonymkode: 434c8...3f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må være uvanlig, eller er det slik at halvparten av menn kommer til å bli barnløse? At de 25 prosentene vi opererer med i dag ikke stemmer lenger, i takt med økte krav til menn.

Jentene i samme klasse er det 95 % som har barn. Tror faktisk det bare er 1 av 15, og hun har en hjerneskade av noe slag.

Guttene som ikke har barn i klassen har stort sett ok pluss jobber. Jeg er nok den som tjener dårligst av alle.

Hvorfor så om å gjøre at alle må ha barn? Kanskje har de ikke lyst. Mange vil ha barn sent i disse dager og tenker på seg selv først. Så venter de rin det er for sent. Pleie ego og karriere går forran barn i moderne tid. Og jentene di refererer til har jo fått barn med en mann, så statistikken for menn blir ikke negativ i denne sammenligningen. 

Anonymkode: 7ff91...31c

• Liker 6
Skrevet

For alt du vet kan de ikke eller vil ikke ha barn. 
Men hvordan er det relevant for deg?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er så lei av menn som vil leve som jubelbasser og ungkarslivet til langt oppi åra for så å sutre over at de er barnløse. 
Det er nok av kvinner i midten av 20-åra som vil starte familie med menn i 20-/30åra, men da vil mannfolka fortsatt være guttunger og jazze med gutta. Javel. Det er valg dere tar. Men faen ikke syt om det når dere er gammel og grå, og ensom uten barn. 

Ta deg en titt rundt. Tror ikke fest og ungkarsliv er problemet. Det debatteres vilt og heftig om dating og relasjonskulturen i det vestlige samfunnet, og det er ikke oppløftende lesing. 

Jenter klager over at det eneste de finner er fuckboys som vil ha uforpliktende sex. Men samtidig sprader de rundt som fjollete dukker og stiller helt hinsides krav til drømmemannen sin, mens de selv mener at det er mer enn nok at de bidrar med sin awesomeness og ellers ikke har til hensikt å gi noe som helst inn i forholdet. Stadig flere menn har bestemt seg for å gi blaffen i det hele siden det å gå inn i et forhold er ren enveiskjøring hvor de ofrer alt og får ingenting i retur. Menn som ønsker å stifte familie leter etter en nål i en haug av høystakker og havner i beste fall i toxic forhold som tar slutt etter noen få år og sitter igjen med ingenting annet enn barnebidrag. 

Samtidig har en stadig større andel menn blitt oppdratt som selvopptatte drittsekker som tror knulling er en menneskerett og gir blaffen i egen hygiene, boevne og normal folkeskikk og opplever (naturlig nok) å holdes utenfor hele dating-markedet. Så de subber rundt og er sinte og frustrerte over det, mens det aller siste de har tenkt å gjøre med saken er å se seg i speilet og ta tak i seg selv. Noe som i sin tur betyr at de få seriøse jentene må lete godt og lenge for å finne noe som er verd å satse på. 

Dysfunksjonelt og trist som faen... 

Så, nei, det er ikke overraskende at så mange menn  i slutten av 30-årene er barnløse. 

Anonymkode: b6c70...d3d

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og i min klasse som er 8 år yngre, er kun 2 av 30 kvinner mødre. Mens 8 av fedrene har barn, med flere kvinner

Anonymkode: 3dd26...dd6

Både du og TS illustrerer bra hvorfor man ikke bør se på seg selv, sin egen omgangskrets, nabolag, klasse etc når det kommer til å vurdere verden eller Norge på generelt grunnlag. Det er lett å få et skjevt eller veldig upresist bilde. 

Det er en grunn til jeg i mange tilfeller heller forholder meg til statistikk og studier. 

Slik som pilen peker så tror jeg det blir flere barnløse kvinner de neste tiårene og enda flere barnløse menn. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor så om å gjøre at alle må ha barn? Kanskje har de ikke lyst. Mange vil ha barn sent i disse dager og tenker på seg selv først. Så venter de rin det er for sent. Pleie ego og karriere går forran barn i moderne tid. Og jentene di refererer til har jo fått barn med en mann, så statistikken for menn blir ikke negativ i denne sammenligningen. 

Anonymkode: 7ff91...31c

Spørsmålet er om det er normalt at flere menn enn kvinner ender opp som barnløse. Ufrivillig barnløshet er psykisk belastende og medfører redusert livskvalitet,

Når det gjelder det faktiske spørsmålet, tror jeg det er flere faktorer som spiller inn. Er vesentlig moment er hvor man vokser opp.

Selv vet jeg med sikkerhet at 12 av 14 av gutta jeg gikk på barneskolen sammen med er blitt fedre. De to siste vet jeg ikke noe om. Men begge var i gruppen gutter som fort ender opp som barnløse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.nrk.no/livsstil/historisk-mange-single-og-barnlose-menn-1.15412417

»1 av 4 menn er barnløse ved 40 års alder. Noen får barn senere. Men 1 av 5 vil trolig være uten barn ved fylte 50 år.»

Anonymkode: 7a6a1...e68

• Liker 6
Skrevet

«Grasal og Lommerud fastslår at barnløse menn ikke først og fremst er forlatte bygdegubber, eller menn med lav utdanning (for også mange høytutdannede menn forbli uten barn). De barnløse har først og fremst lav inntekt. Og blir derfor valgt bort av kvinnene. De færreste har valgt barnløsheten selv:»

https://www.m24.no/kjetil-rolness-kommentar-vg/mannlig-barnloshet-er-trendy-frihet-ifolge-vg/342417

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært utsatt for disse mennene ingen vil ha, men nå jobber jeg hardt for å få meg en ordentlig mann. Bare så irriterende at jeg ikke får være i fred på treningssenteret, primært av menn 60+++ 

håper ikke jeg blir en sånn gamling som forsurer livet til de yngre… 

Anonymkode: 2c4f6...3a7

• Liker 2
Skrevet

Å ja…. Alt er kvinners skyld vettu. Jeg er så forbanna drit lei. Ta ansvar selv for helvete. 

Anonymkode: da4e1...a93

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinne her. Jeg var 38 år da jeg fikk mitt første barn. Mannen min var 44. Helt normalt her jeg bor 🤷‍♀️

Anonymkode: 9063b...238

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Å ja…. Alt er kvinners skyld vettu. Jeg er så forbanna drit lei. Ta ansvar selv for helvete. 

Anonymkode: da4e1...a93

Det er som det er. Hvis du er så «forbanna drit lei», hvorfor gjør du ikke noe annet enn å klikke deg inn på tråden?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinne her. Jeg var 38 år da jeg fikk mitt første barn. Mannen min var 44. Helt normalt her jeg bor 🤷‍♀️

Anonymkode: 9063b...238

Ved 50 så har fremdeles 20% av menn ikke barn, og det er en betydelig økning fra få år tilbake.

Kanskje er det naturlig at vi får færre barn, og at det er de «beste» mennene som blir fedre til flere kull (lykke til, jeg er ferdig).

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...