AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Bruker dere hjelm når dere går på skøyter med barna deres? Eller er det bare barna som bruker? Anonymkode: 57ccd...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 På skøyter .hjelm ha...sko..nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Del Skrevet 19. november 2023 Ja, når barna bruker hjelm, bruker vi hjelm Anonymkode: 09fa7...233 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 Selvsagt👍🏼😄 Anonymkode: 461b4...b12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 Nei. Jeg bare orker ikke. Anonymkode: 92d88...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 Selvsagt. Blir som å spørre «når barna bruker bilbelte, bruker du det også?», eller: «når barna bruker refleks, gjør du også?». Det er bare dumskap å la være. Anonymkode: 8ae17...7b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 Ja, jeg har bare en skalle jeg også.... Anonymkode: 1745a...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker dere hjelm når dere går på skøyter med barna deres? Eller er det bare barna som bruker? Anonymkode: 57ccd...df7 Selvsagt. Anonymkode: 432e5...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 Tenkte aldri over å bruke hjelm på skøyter faktisk, før jeg sto på skøyter på jobb og måtte ha på hjelm. Guttungen brukte selvsagt hjelm, men han er jo mye mer uvøren enn meg på skøyter - kan faktisk ikke huske sist jeg falt. Det sagt har jeg alltid brukt hjelm på sykkel. Anonymkode: 7034f...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Del Skrevet 19. november 2023 Haha NEI. Ikke jeg og ikke barna. Hjel., på skøyter? Er vi der? Barna har jo luer. De får maks fart på hva, 4 km/t. Jeg har gått på kunstløp som barn. Og vi har aldri brukt hjelm på trening. Noe som er for så vidt også grunnen til at jeg kunne aldri tenke meg å bruke hjelm nå. Bruker du hjelm når du går langrenn TS? Anonymkode: 3d67c...715 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 19. november 2023 #11 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Haha NEI. Ikke jeg og ikke barna. Hjel., på skøyter? Er vi der? Barna har jo luer. De får maks fart på hva, 4 km/t. Jeg har gått på kunstløp som barn. Og vi har aldri brukt hjelm på trening. Noe som er for så vidt også grunnen til at jeg kunne aldri tenke meg å bruke hjelm nå. Bruker du hjelm når du går langrenn TS? Anonymkode: 3d67c...715 Det er ikke FARTA som gjør skader på isen. Det er måten man faller på, man faller bakover oftest, og smeller hodet gjerne ned i isen. Her er det påbudt med hjelm for alle som skal på isen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Del Skrevet 19. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Haha NEI. Ikke jeg og ikke barna. Hjel., på skøyter? Er vi der? Barna har jo luer. De får maks fart på hva, 4 km/t. Jeg har gått på kunstløp som barn. Og vi har aldri brukt hjelm på trening. Noe som er for så vidt også grunnen til at jeg kunne aldri tenke meg å bruke hjelm nå. Bruker du hjelm når du går langrenn TS? Anonymkode: 3d67c...715 Tror du seriøst det er fart det går på? Alle oppegående mennesker skjønner at hvis du smeller bakhodet i isen kan du bli skadet. Anonymkode: dcc82...c94 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Del Skrevet 19. november 2023 Så klart! På skøyter og på sykkel! Teiteste jeg ser er foreldre som sykler (eller står på skøyter, men de er det en del færre av) og bare ungene har hjelm... Anonymkode: f1c2d...fe2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Haha NEI. Ikke jeg og ikke barna. Hjel., på skøyter? Er vi der? Barna har jo luer. De får maks fart på hva, 4 km/t. Jeg har gått på kunstløp som barn. Og vi har aldri brukt hjelm på trening. Noe som er for så vidt også grunnen til at jeg kunne aldri tenke meg å bruke hjelm nå. Bruker du hjelm når du går langrenn TS? Anonymkode: 3d67c...715 Det er ikke like kult med lue om du eller barna slår siden av hodet, som kan gi hjerneblødning som er dødelig eller fører til hjerneskade.😔 Anonymkode: 68508...727 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Del Skrevet 19. november 2023 Nei, jeg gjør ikke det. Har vokst opp på innlandet ved siden av en skøytebane og det virker like fjernt som å bruke hjelm på langrennstur. Har pliktsk yldigst alltid puttet hjelm på barna, men ikke meg selv. Hvis vi/jeg hadde spilt bandy, gått lengdeløp eller kunstløp hadde jeg nok brukt det, men har ikke falt på 30 år. Jeg sykler svært sakte på fortau, men da bruker jeg hjelm, mest for å gå foran med et godt eksempel. Og på slalåm bruker jeg det selvsagt. Anonymkode: df2b8...069 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Del Skrevet 19. november 2023 Har aldri stått på skøyter sammen med barna, så jeg vet ikke. Da jeg var barn (ca 11 år gammel) stod jeg på skøyter på et lite vann. Det gikk fint. Men mens jeg stod helt stille og tok på meg en vott, mistet jeg balansen og ramlet bakover. Jeg hadde altså ikke fart overhodet, men slo meg voldsomt likevel. Det ble hjenerystelse, sykt vondt. Anonymkode: da796...0ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #17 Del Skrevet 20. november 2023 Ja! Mest for å beskytte hodet, men også for å være et godt forbilde. Det hjelper jo ikke å si at de må bruke hjelm hvis jeg selv ikke gidder. Alltid hjelm når jeg sykler også. Anonymkode: 74159...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Haha NEI. Ikke jeg og ikke barna. Hjel., på skøyter? Er vi der? Barna har jo luer. De får maks fart på hva, 4 km/t. Jeg har gått på kunstløp som barn. Og vi har aldri brukt hjelm på trening. Noe som er for så vidt også grunnen til at jeg kunne aldri tenke meg å bruke hjelm nå. Bruker du hjelm når du går langrenn TS? Anonymkode: 3d67c...715 Jeg er ikke ts men anser meg for å være en usedvanlig dårlig skiløper. Jeg faller ofte, og i alle retninger. Likevel har jeg aldri opplevd å falle rett på bakhodet med langrennski på beina, slik man jo gjerne gjør når man står på skøyter. Snøen pleier heller ikke å være fullt så hard som is. Bra du ikke har falt da. Anonymkode: 74159...856 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #19 Del Skrevet 20. november 2023 Nei, det gjør jeg aldri. Har drevet litt med kunstløp og er stødig på beina. Anonymkode: 59264...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #20 Del Skrevet 20. november 2023 Ja, ramlet et par ganger på skøyter som barn og smalt hodet i isen. Satans vondt. Anonymkode: 8b429...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå