AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg er plaget av støy fra varmepumpe som gjør at jeg ikke kan sove på soverommet. Jeg har klaget men den blir ofte glemt og vekker meg tidlig når jeg ikke har fått nok søvn. Er det noen som vet om ørepropper som ikke klør og lager mye ørevoks? Eller hørselvern med øreklokker som er behagelig å sove med uten at det blir klumpete? Gjerne noen som ikke koster all verden. Jeg har de billige i skumgummi nå og de får jeg sår av Anonymkode: a2da7...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg er veldig fornøyd med Loop. Er veldig lydsensitiv, og de tar alt (de som heter silent tror jeg, eller med høyest db). De kommer med tre ulike størrelser, og jeg kan ligge på sida med dem og sove. Anonymkode: 7443b...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Del Skrevet 19. november 2023 Formstøpte? Men de koster dessverre. Du kan prøve «sov i ro», de er i voks. Men alt som tetter igjen ørene over tid vil jo bidra til mer ørevoks. Enkleste er kanskje å flytte Anonymkode: cebb1...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Formstøpte? Men de koster dessverre. Du kan prøve «sov i ro», de er i voks. Men alt som tetter igjen ørene over tid vil jo bidra til mer ørevoks. Enkleste er kanskje å flytte Anonymkode: cebb1...416 Ja planen er å flytte etterhvert men jeg må jo ha en midlertidig løsning så jeg slipper å gå søvnløs helt til jeg skal flytte takk for tips da skal jeg bestille noe på nett Anonymkode: a2da7...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 Hva med gode øreplugger, som stenger ute støy (eks: Airpods), og podcast eller lydbok på øret. Det hjelper meg masse når det er støy og jeg vil sove Anonymkode: 47603...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MillA666 Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med Loop. Er veldig lydsensitiv, og de tar alt (de som heter silent tror jeg, eller med høyest db). De kommer med tre ulike størrelser, og jeg kan ligge på sida med dem og sove. Anonymkode: 7443b...6ef Takk da bestiller jeg et par:):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 Du kan jo forsøke å bygge en enkel boks i gips rundt varmepumpen. Du får kjøpt forskjellige typer lyddempingsplater" på f.eks. Biltema som fungerer godt som du også kan bruke hvis det er noe som bråker mye så er det verdt å gjøre et forsøk. Er du desperat nok kan du også forsøke å bygge en "åpen garasje" løsning rundt øverste del av sengen og benytte lyddemping her. Av ørepropper er det de blanke i silikon som uten tvil fungerer best. https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-sensitiv-3par-865767p?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAgeeqBhBAEiwAoDDhn6-oFHPQFJQrlVeGhSzumyoSCqN8K5vXSjH2Wfnjv4OCvURF3eW8pxoCfGcQAvD_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 ThereGoesBob skrev (2 timer siden): Du kan jo forsøke å bygge en enkel boks i gips rundt varmepumpen. Du får kjøpt forskjellige typer lyddempingsplater" på f.eks. Biltema som fungerer godt som du også kan bruke hvis det er noe som bråker mye så er det verdt å gjøre et forsøk. Er du desperat nok kan du også forsøke å bygge en "åpen garasje" løsning rundt øverste del av sengen og benytte lyddemping her. Av ørepropper er det de blanke i silikon som uten tvil fungerer best. https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-sensitiv-3par-865767p?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAgeeqBhBAEiwAoDDhn6-oFHPQFJQrlVeGhSzumyoSCqN8K5vXSjH2Wfnjv4OCvURF3eW8pxoCfGcQAvD_BwE Nå er det ikke bare å bygge en tett kasse rundt en varmepumpe, uten at det går ut over effekten. Og spesielt ikke når det er noen andres varmepumpe, som jeg får inntrykk av her. Anonymkode: 1d431...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er det ikke bare å bygge en tett kasse rundt en varmepumpe, uten at det går ut over effekten. Og spesielt ikke når det er noen andres varmepumpe, som jeg får inntrykk av her. Anonymkode: 1d431...b7f At du velger å trekke inn begrepet "tett" får du ta på din egen kappe. Ikke noe du har fra meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Del Skrevet 20. november 2023 Ts her. Jeg vet ikke om sånn kasse hjelper men det kan hende men jeg kan jo ikke gjøre det selv. Men det burde de tenkt på å prøve kanskje hvis ikke lyden kommer ut av boksen på den siden som er inn mot veggen. Jeg har vært å kjøpt ørepropper i dag for å prøve å sove med det m sånne til å forme selv. Vi har egentlig en avtale om at de skal skru den av 22.00 men det blir ofte glemt. Ofte må jeg legge meg ut på sofaen å sove. De har sagt at jeg bsre må si ifra når de glemmer det men jeg er lei av å føle at jeg maser. Og ofte har de lagt seg før jeg sender melding. De har sagt før at det går an å stille den inn så den slår seg av selv på et klokkeslett så derfor er jeg litt oppgitt. Har tenkt at jeg like gjerne heller kan sove på stua enn å prøve å legge meg i senga og ikke vite om den blir slått av eller ikke. Men får håpe øreproppene funker Anonymkode: a2da7...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå